rompslomp
door rompslomp Mar 29, 2019 om 16:08
Elektronica & tv
TV programma's van Ziggo Mediabox XL naar PC, kan dat?

Kan ik via de HDMI utgang van de Ziggo mediabox XL, de opgenomen tv programma's naar de pc overbrengen? Samsung, die de box heeft gemaakt, zegt me niet te kunnen helpen. Ook ziggo kan me niet verder helpen.. Ze wijzen eigenlijk naar elkaar...

Kan een van jullie mij wellicht wél helpen?

Bvd.
Erik

22930 11 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Mar 29, 2019 om 16:21
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Dat kan mits u op de PC beschikt over een videorecorder of filmprogramma. Ook moet uw PC in dit geval een HDMI ingang hebben anders dient u een verloop van HDMI naar USB te hebben.

br
door brui0929 - Mar 29, 2019 om 16:25
635 Antwoorden / 10 Vragen

Ga als volgt te werk zet de mediabox bij de computer en sluit de utpkabel die vanaf het modem gaat aan de mediabox ga van uit de mediabox naar de computer met een 2de utp kabel de mediabox krijgt nu een poort nummer toe gewezen. Haal nu de utp kabels los zet de mediabox terug en sluit met 1 utp kabel de mediabox weer aan op het modem.

jo
door jorisw Apr 1, 2019 om 18:49
4340 Antwoorden / 1 Vragen

MIsschien toch de vraag nog eens lezen en dan een ander antwoord geven.

br
door brui0929 Apr 1, 2019 om 21:54
635 Antwoorden / 10 Vragen

JorisW Sorry klein stukje gemist de rest van het antwoord klopt wel.

marita5
door marita5 - Mar 29, 2019 om 16:34
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Rompslomp ,

Lees hier :

Kan ik opnames overzetten?

Je kunt geen opnames overzetten van de Mediabox XL naar een andere harde schijf. De harde schijf is versleuteld en gebonden aan het apparaat. Je kunt er dus geen opnames vanaf halen en overbrengen naar een ander apparaat. Andersom geldt hetzelfde, je kunt geen bestanden van een ander apparaat op de harde schijf van de Mediabox XL zetten.

bron : community.ziggo.nl

aw
door awm - Mar 29, 2019 om 16:50
44 Antwoorden / 8 Vragen

Dat kan in principe niet want het is versleuteld. Alleen afspelen is mogelijk tenzij..
je een pc hebt met Linux, daar wil het nog wel eens lukken.

rompslomp
door rompslomp Apr 14, 2019 om 12:47
31 Antwoorden / 11 Vragen

Helaas geen Linux..Ooit wel gehad maar ik kwam er niet uit (toen) hoe ik er mee verder moest...

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 30, 2019 om 11:30
16875 Antwoorden / 202 Vragen

Rechtstreeks vanaf de mediabox kan waarschijnlijk niet maar er is wel een andere manier namelijk hetgeen u op de PC wenst af te spelen op de TV en via bijv. via de scart of hdmi aansluiting via een kabel met daartoe te kopen adapter over te zetten. Maar let op dat er veelal sprake is van een codering van de opname waardoor verder kopiëren niet mogelijk is (en zelfs wettelijk verboden).

audb
door audb - Apr 1, 2019 om 12:38
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het zou mogelijk kunnen zijn met een HDMI opnamekaart echter is het niet waarschijnelijk dat Ziggo deze gecodeerd naar de tv stuurt.

Daar HDMI niet als een normale analoge tv signaal maar digitaal naar de tv stuurt en ook een signaal terug krijgt zal deze gebruikt gaan worden om het HDMI signaal te decoderen en dan is de opname mislukt.

Wilt u het toch proberen dan is het nog de vraag of u gezien de prijs van de kaart het nog wel wil.

De goedkoopste is namelijk pas rond de €60 te verkrijgen.

rompslomp
door rompslomp Apr 14, 2019 om 12:46
31 Antwoorden / 11 Vragen

Bedankt voor je reactie. Omdat de "defecte"Horizon binnen 14 dagen terug moest en ik weinig tijd en mogelijkheden heb om van alles uit te proberen heb ik het apparaat maar met de opgenomen opnames, terug gestuurd naar ziggo. Jammer maar helaas..

gerbera
door gerbera - Apr 1, 2019 om 16:09
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Bij mijn filmprogramma is tevens een videorecorder geleverd. Met deze recorder kan ik TV programma's bekijken en opnemen en als bestand opslaan op mijn PC. Is een programma extern opgenomen kan ik dit tijdens het afspelen op de TV met de recorder of filmprogramma opnemen. Ik gebruik hiervoor de Pinnacle Dazzle, nodig bij het filmprogramma. Of het rechtstreeks vanaf de mediabox kan zou ik niet weten. Wel dat het programma afgespeeld moet worden om het, via de TV, te kunnen opnemen.

rompslomp
door rompslomp Apr 14, 2019 om 12:46
31 Antwoorden / 11 Vragen

Bedankt voor je reactie. Omdat de "defecte"Horizon binnen 14 dagen terug moest en ik weinig tijd en mogelijkheden heb om van alles uit te proberen heb ik het apparaat maar met de opgenomen opnames, terug gestuurd naar ziggo. Jammer maar helaas..

e-
door e-genius - Apr 4, 2019 om 12:23
12 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas heeft Ziggo deze box met eigen software zo vakkundig dichtgetimmerd dat dit onmogelijk is. Het is niet zozeer dat ze naar elkaar wijzen en dat ze u niet kùnnen helpen maar beiden wíllen u niet helpen. Samsung omdat die waarschijnlijk een contract heeft met Ziggo, Ziggo niet omdat ze een verdienmodel hebben wat dit niet toelaat, hoewel ze zeggen dat het met gekochte rechten te maken heeft. Dit laatste lijkt mij onzinnig want elke oude oplossing (met een VHS recorder) werkte wel. Nu weet u ook waarom waarschijnlijk analoog eruit wordt gewerkt. Sommige oud-UPC gebruikers konden ook een eigen recorder aansluiten, ook deze optie wordt of is al dichtgezet. Een Dazzle of soortgelijke oplossing zal ook niet werken aangezien deze werkt met USB en Ziggo ook de USB poort heeft uitgezet. Via een Lan verbinding en met de juiste tools zijn de bestanden wel zichtbaar maar versleuteld. Voor sommige zenders is er wel de mogelijkheid deze via internet te zien en ook soms zelfs (gewoon legaal) ook te downloaden. Sommige TV's hebben wel de mogelijkheid om op te nemen naar een USB schijf, daarvoor heeft u wel een CI-module nodig met een card van Ziggo, de card kunt u alleen maar huren via Ziggo, niet kopen.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/
Kijk voor meer informatie wat de mogelijkheden zijn op
https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/tv-kijken-met-een-ci-module

rompslomp
door rompslomp Apr 14, 2019 om 12:43
31 Antwoorden / 11 Vragen

Bedankt voor je duidelijke reactie. Omdat de "defecte"Horizon binnen 14 dagen terug moest en ik weinig mogelijkheden heb om van alles uit te proberen heb ik het apparaat maar met de opgenomen opnames, terug gestuurd naar ziggo. Jammer maar helaas..

jo
door jorisw Sep 13, 2019 om 16:38
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Niet zo vreemd natuurlijk om digitale kopieen tegen te willen gaan. Een oude VHS opname was maar een fractie van de originele kwaliteit. En een kopie werd nog slechter. Met digitale opnames is de 100e kopie nog net zo goed als het origineel.

re
door redheart - Apr 6, 2019 om 11:12
1 Antwoorden / Vragen

I don't think one can transfer data through HDMI cable.

Ti
door Tinie Vriens - Apr 15, 2019 om 13:24
2 Antwoorden / Vragen

Nee, je kunt geen programma's van de mediabox naar de pc sturen. De software in de mediabox is daar niet geschikt voor. Waarom zou je dat uberhaupt willen?? Wat je wel kunt doen is van je pc een mediaserver maken zodat je programmas, muziek en films, van de pc naar de mediabox kunt sturen.

Met vriendelijke groet,
Tinie

mo
door mof - Sep 13, 2019 om 16:13
3619 Antwoorden / 3 Vragen
diumenge
door diumenge Sep 13, 2019 om 16:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

z

tijger1
door tijger1 Sep 13, 2019 om 17:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

X is vergeten

gerbera
door gerbera Sep 13, 2019 om 21:56
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Blijkbaar vindt u het leuk steeds weer die ouwe meuk naar voren te halen zonder een zinnige reactie te plaatsen.