ka
door karina_1 Feb 16, 2004 om 22:15
Elektronica & tv

Upc

Ook wij hebben eind september een onaardige brief ontvangen met de mededeling dat de UPC de abonnementen ed. had overgenomen van onze kabelmaatschappij. Of we even onze handtekening wilden zetten voor een automatische incasso, zo niet moesten we extra betalen voor een normale overboeking. Ik heb hierop direct gereageerd met de vraag om abonnements- en leveringsvoorwaarden, tevens heb ik ze meegedeeld dat ze zonder toezending hiervan geen enkele recht op facturering en/of incasso hebben. Uiteraard hebben ze deze voorwaarden niet toegezonden ze hadden de e-mail wel ontvangen. Daar ze ons dus niets hadden toegezonden hebben wij niets aan de UPC betaald en zij wij er van uitgegaan dat ze de levering zouden stoppen. We hebben dus meteen een schotel aangeschaft, omdat we helemaal niets met UPC te maken willen hebben. Nu krijgen we echter aanmaningen. Volgens mij hoeven wij deze niet te betalen omdat ik in de brief erop gewezen heb dat ze geen enkel recht hebben. Of vergis ik me?Ook wij hebben eind september een onaardige brief ontvangen met de mededeling dat de UPC de abonnementen ed. had overgenomen van onze kabelmaatschappij. Of we even onze handtekening wilden zetten voor een automatische incasso, zo niet moesten we extra betalen voor een normale overboeking. Ik heb hierop direct gereageerd met de vraag om abonnements- en leveringsvoorwaarden, tevens heb ik ze meegedeeld dat ze zonder toezending hiervan geen enkele recht op facturering en/of incasso hebben. Uiteraard hebben ze deze voorwaarden niet toegezonden ze hadden de e-mail wel ontvangen. Daar ze ons dus niets hadden toegezonden hebben wij niets aan de UPC betaald en zij wij er van uitgegaan dat ze de levering zouden stoppen. We hebben dus meteen een schotel aangeschaft, omdat we helemaal niets met UPC te maken willen hebben. Nu krijgen we echter aanmaningen. Volgens mij hoeven wij deze niet te betalen omdat ik in de brief erop gewezen heb dat ze geen enkel recht hebben. Of vergis ik me?
Met vriendelijke groet,
Karina

301 2 Rapporteer

sir.kiekeboe
door sir.kiekeboe - Apr 16, 2004 om 12:42
91 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas, maar je hebt nu toch een probleem met UPC.
De ervaring leert dat je alles naar dit bedrijf met de gewone post moet versturen als aangetekende brief en liefst met retour melding.
Wat jij nu moet doen is dit als nog door geven en zeggen geen antenne signaal van hun meer te willen afnemen i.v.m. bezit schotel antenne.
Door het overnemen van het contract met je oude maatschapij heb je 1 maand opzeg termijn bij UPC. Zij zullen proberen dit langer te doen maken maar ga daar niet mee accoord.
Dus vandaag versturen die brief en per 1-4-2004 diennen zij je van hun kabel te hebben afgesloten.
Doen zij dit niet dan is iedere volgende rekening na die datum voor hun zelf.
En hou een kopie van je brief.
Veel suc6

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 12:42
763 Antwoorden / 1 Vragen

op www.trosradar kun je meer vinden over upc hier vind je ook klachtenformulieren. en meer informatie deze vind je in de rubriek dossier