jovi198_1
door jovi198_1 Nov 16, 2004 om 12:36
Elektronica & tv

Vaatwasser na anderhalf jaar total-loss

Twee jaar geleden schafte is voor €400,- een Indisit vaatwasser aan. Binnen een half jaar sloegen alle stoppen in het huis door en stond met net verbouwde keuken blank van water uit de vaatwasser. Een defecte pomp. Reperateur kwam langs heeft het probleem verholpen en meteen de vaatwasser gemodificeerd(?).

Drie maanden later exact het zelfde probleem, en nu anderhalf jaar later zijn we drie reperaties verder, met inditiek de zelfde problemen, is de vaatwasser volledig afgeschreven (reperatie kosten zijn hoger dan de waarde van het apparaat).

Indisit verklaard dat we volledig opdraaien voor de kosten, het zelfde verklaarde de winkel, en daar ben ik het volledig niet mee eens. Ik wil een nieuwe vaatwasser, of een gelijkwaardige.

Heb ik hier recht op, en wie dient dit dan te vervangen...

515 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 16, 2004 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo jovi198,

helaas heb je dit wel erg op zijn beloop gelaten, een vaatwasser die in het eerste half jaar en daarna nog een paar keer hetzelfde mankement vertoont heeft waarschijnlijk last van fabricage fouten wat meestal ook niet meer goed komt, je had hem al eens eerder voor een andere kunnen laten vervangen binnen de garantietermijn, je kan nog proberen of er wat te redden valt, schrijf eens een brief naar indisit en kijk of er wat te regelen valt.

succes en groeten tuinfreak

ve
door verwijderd - Nov 16, 2004 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag jovi 198,

Je hebt de vaatwasser voor 1-5-03 gekocht. Dat houdt in dat je uitsluitend onder de fabrieksgarantie valt. Nu blijkt dat het steeds hetzelfde defekt is lijkt het veel op een ingebakken produktiefout. Hiervoor moet je zijn bij de fabrikant/importeur. Schrijf hen dat je destijds een produkt hebt gekocht dat niet werkt zoals het behoort te werken en dat je van hen een definitieve oplossing verwacht. Wettelijk sta je heel zwak, maar als je niets vraagt krijg je ook niks. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2004 om 23:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u voor de laatste reparaties iets hebt betaald kunt u natuurlijk ook stellen dat deze klaarblijkelijk niet correct zijn uitgevoerd.

Moreel gezien vindt ik dat u in deze extreme situatie wel recht hebt op enige compensatie (stel voor sam - sam met indesit)