li
door lijzengakok Dec 16, 2007 om 22:39
Elektronica & tv

Van dia naar foto

Hallo,

Weet iemand een goedkoop/goed adres om dia's om te laten zetten naar foto's?

Alvast bedankt, Hellen

2191 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 16, 2007 om 22:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Misschien handig te vermelden welke regio/plaats je zit.

( Tenzij je het ergens naartoe op wilt sturen)

Groetjes,

ve
door verwijderd - Dec 17, 2007 om 07:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik dacht inderdaad aan opsturen, maar anders in de regio Noord-Drenthe/ Groningen

ve
door verwijderd - Dec 17, 2007 om 11:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is er geen kennis van U die een scanner heeft die dit kan ik heb n.l een scanner die dus ook deze omschakeling mogelijk maakt dus van de dia's een negatief maakt.

Succes Valerius

ve
door verwijderd - Dec 17, 2007 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

OP www.speurders.nl of www.marktplaats worden vaak negatief en dia scanners aangeboden, ik heb deze dus ook ooit 2e hands gekocht en enkele maanden later, omdat ik verder digitaal alles doe, weer verkocht met zelfs winst, dus gratis scannen en op CD bakken kan zelfs, en ik kreeg dus geld toe...

Ik wilde namelijk opnieuw de betaalde €45,- terug en plaatste per ongeluk €54,-   maar ik zag dat pas toen ze betaalde, ik kreeg dus meer, en wilde juist €5,- terug geven...  maar er zijn thans goedkopere, ik was dus nog in de periode dat deze apparaten erg populair waren, dus nu voor nog minder gezien, dus het kan zelfs thuis....

Alleen de 6x6 rolfilms zijn niet te scannen, ik kreeg maar 36x 36 mm als maximale helaas....

ve
door verwijderd - Dec 17, 2007 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Hier op de pagina staat een bedrijf die het doet, ken het niet, hoor ook dat het nogal prijzig zou zijn.

Er bestaan ook diascanners zag ik, daarmee kun je het zelf doen, wellicht de moeite waard als je heel veel dia`s hebt.

Even rondinformeren en kosten tegen elkaar afwegen dus.

Je kunt nog proberen je vraag op het forum te stellen, daar komen wellicht meer bezoekers langs en heeft er misschien iemand wel ervaring mee.

Succes,

ve
door verwijderd - Dec 17, 2007 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, vergeet ik de link ;-)   diascanner

ve
door verwijderd - Dec 17, 2007 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt ook adressen waar je een professionele scanner kunt huren. Bijvoorbeeld bij Evertz in sprang kapelle of Eekhof in Zeewolde Met wat googelen vindt je er vanzelf een in de buurt.

ve
door verwijderd - Feb 1, 2008 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

een goed vaklab kan wel afwijkende formaten inscannen...zoek er 1 in de buurt, dan raken de negatieven ook niet kwijt. (opsturen nooit doen!) ik heb wel eens een hele bult weggebracht naar Cityfoto (www.cityfoto.nl) en daar toen extra korting gekregen op de 0,70 die ze vragen per dia of negatief...goeie kwaliteit scan en geen gedoe met opsturen enzo. Zelf inscannen kost bergen tijd, maar is idd het goedkoopste.

ve
door verwijderd - Mar 3, 2008 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

waar zou je dat nu het beste kunnen laten doen .....

bij de winkel waar ze er verstand van hebben DE FOTOZAAK...kwaliteit en de prijs valt reuze mee

ve
door verwijderd - Mar 9, 2009 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Reclame maken voor je eigen toko is niet toegestaan!

ve
door verwijderd - Mar 9, 2009 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

De aanpak is helmaal afhankelijk van het aantal dia's dat je wilt scannen.

[Edit redactie]