se
door sebastian Jan 5, 2005 om 23:53
Elektronica & tv

Veel vermiste post

Ik mis heel veel post die de laatste 6 weken had moeten aankomen.
Verschillend van DVD's uit USA, Frankrijk en Engeland tot CD's
verstuurd binnen Nederland. Van door mij verstuurde post is alles
aangekomen, het probleem is het ontvangen van post in de afgelopen
weken. En als het niet aangetekend verstuurd is heb je geen poot om op
te staan bij de TPG terwijl er wel veel post nooit is aangekomen. Nog
iemand die hier problemen mee heeft ?

392 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 6, 2005 om 00:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

maar ligt het ook niet aan de verstuurders van de post,misschien zijn zij de genen die de DVD's niet versturen.Dat maak ik namelijk vaak mee met marktplaats.

Met Vriendelijke groenten

ve
door verwijderd - Jan 6, 2005 om 00:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo sebastiaan,

als je erg veel post mist de laatste weken neem dan eens contact op met tpg post ook al wordt dit niet aangetekend verzonden zullen ze toch moeten uitzoeken wat er met je post is gebeurd, neem ook eens contact op met de bedrijven waar je wat hebt besteld misschien dat deze de pakketjes kunnen traceren.

groet tuinfreak

ve
door verwijderd - Jan 6, 2005 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar heb je gekocht dat is de eerste vraag, bij bijvoorbeeld amazon, of
een obscure site. 50% van de sites die verkopen zijn niet te vertrouwen.

Verder, als het cd en dvd's zijn kunnen ze ook nog es in beslag zijn genomen door de douane.

Bij tpg, zullen ze er weinig aan kunnen doen, hoewel ze daar ook jatten
als raven, heb je geen poot om op te staan. Ze kunnen verder nooit
nagaan of je pst is aangekomen.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2005 om 20:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar sluit ik me bij aan Chong, als de cd's en dvd's een luchtje hebben
heb je grote kans dat ze onderschept zijn en nog veel leuker is dat je
adresgegevens in bezit zijn van de douane. Met een beetje 'pech' is er
een aantal van die dingen vanuit het buitenland naar nederland
onderschept en nu controleren ze ook de post die binnen nederland wordt
verstuurd omdat ze 'geleerd' hebben dat er spul verzonden werd dat
illegaal is.

Als het om legale handel ging heb je ook kans dat eea onderschept is,
als je de post naar een postbus laat sturen en grote partijen cd's en
dvd's importeert zonder hierover invoerbelasting te betalen dan krijg
je of een sommering van de belastingdienst/douane, of, als het teveel
moeite is je gegevens te achterhalen, helemaal niets.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2005 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

De douane heeft ook de 'goede' gewoonte de diverse poststukken met DVD's etc. te groeperen tot slechts één zending. Het idee erachter is dat sommige (de meeste) mensen DVD's per stuk laten sturen om zo de invoerrechten te omzeilen en daar is het personeel van ons aller Gerrit Zalm niet van gediend. Dus houden ze de losse zendingen een poosje vast om zo de totale waarde te kunnen bepalen zodat de geadresseerden eens flink in de buidel kunnen tasten. Wat is daar tegen te doen?  Niets. Groeten - E,

ve
door verwijderd - Jan 6, 2005 om 21:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is ook mogelijk, je krijgt dan alle pakketjes in een keer incl een vette rekening, de douane slaapt ook allang niet meer het was een tijdje trend om cd's of dvd's per stuk te laten bezorgen om zo onnodige kosten te ontlopen.

blijft er toch nog wat, dit verhaal gaat niet op voor de binnen nederland verzonden pakketjes.

groet tuinfreak

ve
door verwijderd - Jan 6, 2005 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ tuinfreak. Klopt het gaat zelfs niet op voor goederen binnen de
Europese Gemeenschap (vrij verkeer van personen en goederen). Ik heb
het dus uitsluitend voor pakjes afkomstig van buiten de EG. Groet. E.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2005 om 22:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het ging om Hitzone 7 via eBay van een verkoper waar ik al eerder van
heb gekocht en DVD's van dvdboxoffice.com (al héééél veel van gekocht)
en dat geldt ook voor play.com dus betrouwbare sites. Ook een CD van
Free Record Shop is nooit aangekomen maar daar waren ze zo vriendelijk
de order opnieuw te sturen (zonder extra kosten) en die CD single is
vandaag wél binnengekomen. Een CD single van hmv uit de UK is ook
pleite....