Verpakking open stofzuiger Dyson bij mediamarkt
Beste Allen,
Ik heb een hele dure stofzuiger Dyson V6 gekocht bij MediaMarkt in de winkel Arena. Alleen had ik ook een Miele per ongeluk in de winkel met mijn mobile online besteld. Ik ben meteen naar de verkoper gegaan, alleen kon hij die online aankoop ter plekke niet meer tegenhouden, ik kon het online ook nergens annuleren. Ik moest de 'doos' niet aannemen bij aflevering (de volgende dag). Nu was ik die dag niet thuis, dus het pakket is wel afgeleverd. De reeds gekochte Dyson V6 Absolute uit de winkel, heb ik thuis uitgepakt om te kijken of hij het deed. Ik was er toch niet tevreden over, want zuigkracht niet zoals ik had verwacht. Niet krachtig genoeg. Die Miele die ik de volgende dag had ontvangen,was wel top. Erg krachtig.
Ik die Dyson V6 weer snel ingepakt en compleet teruggebracht binnen 14 dagen. Maar MediaMarkt wilt het niet meer retour nemen, wegens hygiene.
En de doos was open en hij was 'gebruikt', nou ja gebruikt, even aangezet om te testen. Op de bon staat dat je retour mag brengen mits ongeopend. Tsja, hoe kan je dan testen of je produkt naar je verwachtingen voldoet? In dit geval vind ik zowel de zuigkracht en de duur (slechts 8 minuten op turbostand) en 20 min op gewone stand niet naar tevredenheid.
Wat moet ik nu doen? MediaMarkt Arena wilt niets doen. Ik zit nu met 2 stofzuigers van MediaMarkt, gewoon doodzonde. En 700 euro lichter.
Een vraag: Zou u een doos, zichtbaar geopend geweest, met een nieuwe stofzuiger, die gebruikssporen heeft, geaccepteerd hebben voor de volle verkoopprijs?
Onzin , wat verstaat u onder gebruikerssporen een beetje stof in de stofzak , dit is het beleid van MM wat bijna niemand weet .
Marnita, de vraag was: zou je een geopende doos accepteren voor de volle prijs?
Het beleid van MM is waardeloos , als je de doos al geopend hebt zonder de stofzuiger te testen verspeel je al je recht dit word niet verteld , en dan word ook nog de stofzuiger bestempeld als hygïenisch product .
Terecht dat MM een stofzuiger bestempeld als een hygiënisch product. Je kan wel ongedierte als bijv vlooien in huis hebben. Stofzuigers kun je uitproberen in de winkel.
Uw antwoord verbaasd mij , ik heb u dit probleem al eens vroeger laten weten , toen gaf u als antwoord dat ruilen bij de MM in uw buurt geen probleem was , u gaf mij de tip om een nieuwe stofzak erin te doen ., staat haaks op wat u nu schrijft .
Is een Dyson V6 geen zakloze stofzuiger?
ha ramanah, het is een zakloze stofzuiger, die je heel makkelijk onder een hete kraan of in gekookt water kan afspoelen. Ik heb er geen moeie mee als een verpakking open is geweest. Hangt er natuurlijk af wat voor gebruikssporen, als je het echt zichtbaar ziet?? krassen etc.
Nou die zie je echt niet hoor. Helaas ben ik gewoon niet goed ingelicht, als ze nou borden hangen in de MM waarop staat, stofzuigers zijn hygiene producten, die mag je niet omruilen, dan wist ik genoeg. Ik zie die borden niet. Je mag wel een laptop openen en omruilen als het je niet bevalt. Wellicht hebben mensen wel huidziektes en zijn die 'toetsen' besmet, tsja zo kan je wel door gaan...
Afijn, ik vind het geen service van MM. Helemaal niet, omdat ik ook nog een ander product bij ze heb afgenomen. Ik vind dat je per geval moet kijken. Nogmaals we hebben het niet over een matras of kleding.
Hallo FaraZijden ,
Dit is me ook overkomen , ik heb nooit geweten dat een stofzuiger word gezien als een hygïenisch product , zelfs personeel was hier niet van op de hoogte .
Bij mij was het probleem dat de buis tekort was met gevolg dat ik erachter liep als de klokkenluider van notre damme .
Dit heb ik kunnen oplossen door een buis van de oude stofzuiger erin te slaan .
Maar MM blijft op het standpunt staan hygïenisch product . te belachelijk voor woorden .
Ik heb klacht ingediend , bedrijfsleider gesproken maar niks hielp.
Neem contact op met consuwijzer / of Juridisch loket in uw gemeene klik op de rode regels
https://www.consuwijzer.nl/contact
Juridisch Loket .
https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/contact
Ha Maritas,
Dank je wel voor je hulp, ik wist het echt niet. Daarom heb ik deze topic geplaatst. Ik dacht dat je nieuwe apparaten thuis mocht testen. Tsja, ik koop niet elke week een dure stofzuiger.
Ik koop dus nooit meer iets in een stenen winkel, alleen online, omdat je dan wel zichtrecht hebt.
Dure les! Ik ga zeker juridisch loket nog even proberen, nogmaals dank voor de tip!
Hallo FaraZijden graag gedaan , is inderdaad een dure les , niet iedereen weet dat MM een stofzuiger ziet als hygiënisch product zelfs het personeel wist dit niet . Bij mij was de situatie anders wat ik gelukkig heb kunnen oplossen, anders zat ik ook met een stofzuiger die ik niet kon gebruiken .
Vraag inlichtingen bij het Juridisch Loket niet geschoten is altijd mis , succes .
Het testen van de stofzuiger had ook in de winkel kunnen plaatsvinden. (demonstratiemodel) Misschien is Marktplaats een oplossing.
Ja , als het demonstratiemodel er nog staat , was bij mij niet het geval .
Dus u bent afgegaan op z'n blauwe ogen. Zoiets probeer je toch uit ook al is het bij buren, vrienden, kennissen of familie. Dit geldt zeker als je huisdieren hebt.
Nee, had bruine ogen ;-)) geen idee wat buren, vrienden kennissen/ of familie ermee te maken heeft . ik ben afgegaan op de specificaties zuigkracht e.d. was een uittrekbare buis maar ondanks dat nog tekort , hoe moet ik weten dat de buis tekort is .
De lengte van de buis had je naar kunnen vragen of kunnen opzoeken.
Wel Ja , ik ga ervan uit als het een uittrekbare buis is dat dit voldoende is voor een stofzuiger , en je er niet krom en scheef achter loopt .
Heeft u zo'n groot huis dat u niet een halfuurtje voorovergebogen kunt staan? Dat u nog weet dat de persoon bruine ogen had maar dat komt in nederland natuurlijk wel veel voor.
Jackyh , kunt u lezen , een stofzuiger is voor normaal gebruik en niet om een half uur voorover gebogen !!! te stofzuigen .van welke planeet komt u ?
Aarde en daar sta ik met beide benen op. Ik ben nogal groot en ben aan dat soort dingen wel gewend. Veel erger vind ik de korte snoeren. Halverwege moet je van stopcontact wisselen.
@FARAHZIJDEN,
Die mooie Dyson heet u in een stenen winkel gekocht en daar geldt "koop is koop" .
Als service wordt aangeboden dat het artikel mag worden geretourneerd mits ongeopend.
U heeft niet alleen de verpakking geopend, maar de stofzuiger ook nog eens in gebruik genomen en daarmee de mogelijkheid op retourneren verspeeld.
Ook de Miel stofzuiger heeft u gebruikt en ook die kan daardoor niet meer worden geretourneerd.
Al met al een "beetje dom" gehandeld en daarom blijft u zitten met twee dure stofzuigers, daar is niets meer aan te doen en het is inderdaad doodzonde.
Probeer de overtollige stofzuiger te verkopen via Marktplaats, dan krijgt u in iedergeval nog iets van uw zuur verdiende centen terug.
tsja, balen. Een dure les.
Gun uzelf de luxe van op iedere etage een eigen stofzuiger. Misschien moet u er zèlfs nog één (per ongeluk) bijkopen......:-((
Dat met een hygiënisch product moet men werkelijk eerst maar weten overigens. Er zijn stofzuigerwebsites die MM qua prijs en service sláán, maar dat is helaas nu mosterd na de maaltijd.
Dank u, iedere etage een stofzuiger? ja dat is wel erg veel....zo leuk vind ik het huishouden niet hoor.
ga voor dat geld, 479 liever een week all inclusive op reis:-) die luxe vind ik fijner.
28 minuten proberen? Kan je een heel huis stofzuigen. In het vervolg geen mobieltje meer meenemen naar een winkel, want wie weet wat u dan nog per ongeluk bestelt.
Bekijk het eens van de andere kant. Ik gaat een peperdure Dyson kopen, maar de doos is open en hij is al "gebruikt".......
U denkt dan: "Het is een hygiene product, wat zou daar allemaal mee gebeurd kunnen zijn"? en koopt hem dus niet.
MM blijft ermee zitten.
In de voorwaarden staat ook duidelijk: Ongeopend en ongebruikt retour.
Zet hem op marktplaats en probeer zo de schade te beperken.
Nou er stonden wat dozen daar boven die ook enigzins waren beschadigd. Soms koop je in een rush iets, en dan doe ik niet moeilijk als de verpakking al open was. Als ze terplekke nog een leuke korting geven op het showroom model ben ik klant hoor... maar afijn, ik wist niet dat het een hygiene product was. Dom van mij, daarom deze topic, voor andere toekomstige kopers. Je mag dus niets testen thuis ! Be careful before you buy...Ja MP geprobeerd, maar ik ga 150 euro de mist in. Ze willen slechts 300 betalen voor een apparaat die 479 heeft gekost..pffttt. Duur leergeld.
Tenminste kunt u de dank van onwetende stofzuigerconsumenten in ontvangst nemen, die alerter zijn geworden m.b.t. het begrip ´hygiënische artikelen´. Ik wist alleen, dat de wetgever het terugnemen van alcoholische dranken heeft verboden en dat ondergoed niet gepast en teruggegeven kan worden en dat laatste lijkt me ook volkomen logisch.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode
Goedenavond Kassa,
Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.
Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon.
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.
Vanzelfsprekend heb ik een repa
...
Lees meer
Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder
Ik heb naast mijn schuur op eigen terein niet te zien vanaf de straat, een stapel tegls liggen die ik nog moet leggen, maar ik heb reuma dus kan ik dat niet snel, duurt een poosje en nu wil de woningstichting dat ik die opruim! ze liggen netjes, niet te0 zien vanaf de straat en en leveren geen hinder op zelf s niet voor ons zelf daarom ligt de stapel daar. Nu dreigd de stichting ook met juridische ... Lees meer
Pakketten niet ontvangen of kwijt
Via Expresswear 2 keer pakketten kwijt. 2 kledingstukken besteld, 1 ontvangen via PostNL. Zelf achteraan moeten gaan, geen reactie meer gehad vanuit klantenservice, uiteindelijk betaald. Het andere kledingstuk vanuit ontevredenheid geretourneerd via DHL en wederom het pakket zoekgeraakt. Ik zou nu dus in totaal EUR 251 moeten betalen zonder iets te hebben ontvangen. Kan dit zomaar? Moeten zij w ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer