es
door essie02 Jan 4, 2010 om 13:29
Elektronica & tv

Vervangen koelkastlampje EDY KT-1740

Ik heb een koelkast (Edy KT-1740) waarvan het lampje kapot is.. Op zich niet zo'n probleem, nieuw lampje gehaald, maarrrr... ik krijg het kapje in de koelkast met geen mogelijkheid open! Iemand enig idee/ervaring met Edy? Is hier een handigheidje voor?? Heb er al 2 personen naar laten kijken, maar 't wil niet lukken.. Kapje is rond en glad, zonder uitsteeksels. Geen idee hoe ik dit zonder geweld zou kunnen verwijderen...

34149 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag essie,

Precies bij Edy weet ik het niet, maar soms zit er een zichtbaar schroefje aan de achterzijde van het kapje, of de kapjes zijn aan drie kanten achter de zijwand geklikt, onder het motto: alles moet snel en één handbeweging gaan. Al je de zijkanten van het kapje dan tussen duim en vingers iets inknijpt, kun je het zo naar je toe halen. Geen geweld!

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Essie,
Gezien uw vraag ga ik ervan uit dat u niet meer in het bezit bent v.d. gebruiksaanwijzing.

kijk eens op
http://www.gebruikershandleiding.com/merkenEDY_handleiding.html.

In het daar gemelde overzicht staat geen gebruiksaanwijzing met betrekking tot uw koelkast maar u kunt die op die website wel aanvragen.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het advies van Hardware ERror MAN lijkt me een goede tip.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag essie02,

Is het niet zo dat het kapje aan de achterzijde open is? Als dat het geval is dan kan iemand met een kleine hand via de achterzijde het lampje eruit draaien en een nieuw lampje van 15 w (?) er in draaien. Let lop: koelkastlampjes zijn geen gewone lampjes. Op het doosje moet dus staan "koelkast" en ze kosten plusminus 2,20 euro.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ read:

15 Watt zijn z.g.n. parfumlampjes (vroeger uit parfumverdampers). Ze worden ook wel schakelbordlampjes genoemd. De trapeziumvormige glasballon is iets groter dan een KK-lampje. KK-lampjes hebben minder vermogen, om niet teveel warmte in de koelkast te brengen. 5 of 10 Watt leveren minder licht, maar ook minder warmte. Die zouden ze ook wel in LED-type uit kunnen voeren, doch ik heb ze nog niet gezien.

H.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag herman,

De term "parfumlampjes" kende ik niet. Net vorige week van mijn Miele kast het lampje vervangen. Daar zat dus 15w in met de opmerking in de handleiding dat ik een lampje moest kopen met de term "koelkast" en/of "frigidair" op het doosje. Ook in mijn kast gaat het kapje er echt niet af. Vandaar dat ik even de hulp heb ingeroepen van een ranke en slanke vrouwenhand.

Met collegiale groet, ReadAC/Ton.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ read:

"...de hulp heb ingeroepen van een ranke en slanke vrouwenhand."

Geluk dat je die nog hebt....;-)
De opdruk maakt het lampje wel extra duur...

H.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga morgen (bij daglicht) 's even kijken of ik iets van schroefjes zie... (evt. met 'n spiegeltje erbij).
Net nog wel poging gedaan, maar 't is beetje donker in de koelkast... ;-)
In ieder geval is de achterkant NIET open, dus mijn slanke vrouwenhand heeft bij mijn koelkast geen voordelen....

Verder ben ik nog wel in het bezit van de handleiding, met de geniale tekst: "Neem het afschermkapje van de lampbehuizing en draai de lamp uit de lamphouder. Vervang de defecte lamp... enz. enz. "

Ben ook in het bezit van het juiste lampje... alleen die kap.....

In ieder geval vast bedankt voor de reacties tot zover!

gr. Esther

ve
door verwijderd - Jan 5, 2010 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Opgelost! Met het spiegeltje zag ik dat helemaal achterin een schroefje zat... (niet te voelen met de hand, zat er helemaal diep in zeg maar...).
Heb me even in wat onmogelijke bochten gevouwen (koelkastdeur zat in de weg), maar uiteindelijk is 't gelukt en heb ik weer licht...

Bedankt!

ve
door verwijderd - Jan 5, 2010 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag essie02,

Ook zonder ranke en slanke vrouwenhand zijn de meeste problemen toch op te lossen!!! Proficiat!!!

ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2010 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Esther:

Bedankt voor je terugmelding.

Blitz dat je het zelf gevonden en gerepareerd hebt! Genoeg verdiend. Je zult er maar iemand voor moeten laten komen. Weet je nog wat het lampje kostte en hoeveel Watt het was?

H.

ve
door verwijderd - May 7, 2010 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste essie,

waar koop je zo'n lampje dan ?

ve
door verwijderd - May 7, 2010 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb 'm gewoon bij de Hema vandaan... Kostte een euro ofzo, of 1.50.. zoiets..
Doet 't nog steeds goed... ;-)