ar
door arnel Jan 15, 2006 om 18:49
Elektronica & tv

Video opnemen gaat niet met digitale TV?

Wij hebben sinds kort naar tevredenheid digitale TV van Casema, we kunnen alleen geen video's meer opnemen, hoe kan dit? Programma's die we voor het installeren van de digitale TV hebben opgenomen kunnen we wel zien, als we nu iets opnemen zien we alleen maar sneeuw.

2400 22 Rapporteer

dirck
door dirck - Jan 15, 2006 om 19:05
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb een schotel, maar het principe is hetzelfde.

Je sluit de decoder dmv een scartkabel aan op decoder-ingang van de videorecorder.

Je sluit een scartkabel aan op de tv-uitgang van de videorecorder en op de tv.

En bij mij moet ik dan de videorecorder op AV2 (EXT2 zetten) om op te kunnen nemen.

Gebruik wel volledig gevulde scartkabels.

ar
door arnel - Jan 16, 2006 om 20:27
3 Antwoorden / 17 Vragen

Bedankt voor de tips, het is mij helaas nog steeds niet gelukt. Onze TV is een eenvoudige met maar 1 scartaansluiting, zou het daaraan kunnen liggen? En hoe weet je of scartkabels helemaal gevuld zijn??

technifreak
door technifreak - Jan 17, 2006 om 23:08
142 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Arnel,
Scartkabels die volledig bedraad zijn, kun je meestal aan de dikte van de kabel en het aantal pennen in de connector herkennnen.

Voor de tip die Dirck je gaf heb je maar 1 scart-aansluiting nodig.
Je verbindt de DVB-C ontvanger via de videorecorder met de TV. Je moet dan niet vergeten om de Videorecorder aan te zetten als je Digitaal TV wil kijken.

Om niet de videorecorder aan te hoeven zetten als je Digitaal TV wil kijken, Kun je ook een Scart-ingangs uitbreider kopen. Zorg er dan wel voor dat deze kan omschakelen tussen de aangesloten DVB-C ontvanger en de videorecorder.

hb
door hbakker - Jan 18, 2006 om 14:33
8 Antwoorden / 0 Vragen

ik kan wel direkt opnemen met digitale televisie, maar voorprogrammeren met de timer lukt niet. doe ik iets fout, of kan dit niet ?

willemo_1
door willemo_1 - Jan 18, 2006 om 14:54
167 Antwoorden / 0 Vragen

habakker,

Het al of niet kunnen opnemen van digitale TV via voorprogrammering heeft op zich niets direkt met elkaar te maken. E.e.a. is wel afhankelijk van hetgeen u heeft staan aan apparatuur.
Hebt u bijvoorbeeld digitale TV van KPN dan moet u in elk geval altiijd de start en de stoptijd + datum + opname ingang van de videorecorder aangeven (scart 1, 2 of 3).
Verder moet u de opname ook op het modem ingeven.
1)
Bij een single tuner (van KPN) is op het modem geen opname tijd in te geven.
U kunt dus alleen niet vooraf de opname programmeren.
2)
Bij een twintuner (van KPN) is via het modem in te geven hoe laat gestart en gestopt moet worden met opname.
U kunt dan dus wel vooraf de opname ingeven

Met vriendelijke groet,
Willem

hb
door hbakker - Jan 18, 2006 om 16:02
8 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Willem,

bedankt voor je antwoord ! ik heb digitale tv van upc, en kan niet op het modem aangeven dat ik op wil nemen; direkt opnemen via de video als ik kanaal av2 daar op aangeef wil wel...

hbakker

willemo_1
door willemo_1 - Jan 18, 2006 om 16:14
167 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo hbakker,

Ik ken digitale TV van UPC niet dus ikweet niet wat daarvan de mogelijkheden en/of onmogelijkheden zijn. Zij zullen echter ongetwijfeld wel een systeem hebben waarbij programmering vooraf mogelijk is.

M.vr.gr.
Willem

dirck
door dirck - Jan 18, 2006 om 20:26
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Als je met de timer wil opnemen, dan moet je als je het programma
nummer in moet toetsen, 2x op 0 drukken en dan op 2. dan komt er bij
mij AV2 te staan.

hb
door hbakker - Jan 19, 2006 om 02:27
8 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Dirck,

dankjewel voor je antwoord ! ik krijg inderdaad de video op av2, maar als ik dan de timer instel, en een kanaalnummer kies, neemt ie de kanaalnummers van het analoge kanaal, niet van de digitale. hij gaat dan ook van het av2 af...

hbakker

dirck
door dirck - Jan 19, 2006 om 13:03
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo H.Bakker,

Dat bedoelde ik dus eigenlijk te zeggen, zodra je het kanaalnummer
moet kiezen nadat je de tijd ingevuld hebt, druk je twee keer op nul en
dan op twee.

Dan staat er bij het kanaalnummer waarvan je wil opnemen als het goed is AV2.

hb
door hbakker - Jan 19, 2006 om 13:21
8 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Dirck,

dat klopt helemaal, maar dat zou dus inhouden dat ik met een timer-opname de digitale ontvanger aan moet laten staan op de zender waarvan ik op wil nemen. en dat ik maar één av2-zender in kan stellen om van op te nemen. niet zoals met de analoge zenders meerdere achter en door elkaar...

hbakker

dirck
door dirck - Jan 19, 2006 om 13:44
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is inderdaad een nadeel van digitale ontvangers.

Op mijn decoder kan ik ook de timer instellen, verschillende zenders en
tijden en op mijn videorecorder moet ik dan ook iets instellen, zodra
de decoder dan op de ingestelde tijd aan gaat, gaat ook de
videorecorder aan en begint dan op te nemen.

Zodra de decoder weer uit gaat, gaat ook de videorecorder weer uit.

Als die functie niet op je videorecorder aanwezig is gaat dit dus niet op.

Wat voor decoder en videorecorder heb je eigenlijk?

hb
door hbakker - Jan 19, 2006 om 13:52
8 Antwoorden / 0 Vragen

oké, dankjewel, dan snap ik het :-) wat ik wil kan met mijn installatie gewoon niet. ik heb een simpele videorecorder van philips, en een halfjaarprobeer-mediabox van upc. misschien toch maar wachten op de HD-televisie dan ;-) bedankt voor het meedenken !

hbakker

dirck
door dirck - Jan 19, 2006 om 14:04
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb ook een Philips videorecorder type 730, wat voor type heb jij?

hb
door hbakker - Jan 19, 2006 om 14:20
8 Antwoorden / 0 Vragen

een VR550, een simpele, met weinig extra's...

ph
door phinder - Jan 19, 2006 om 14:39
433 Antwoorden / 4 Vragen

Het probleem zit 'm niet zozeer in de videorecorder als wel in de Dig. TV-decoder die erbij zit.

Ikzelf heb Satelliet met daarbij gecombineerd een dvd-recorder. Iets andere apparatuur dus, maar hetzelfde probleem.

Om op te nemen moet ik zowel mijn dvd-recorder instellen ( timer ) als mijn Sat. decoder ( timer ). Als beiden op dezelfde tijd aan gaan en de dvd-recorder neemt op op het kanaal waarop de sat. decoder afspeelt, dan gaat het prima.
het lijkt me sterk dat de decoder geen timer-functie heeft. Ik ken het apparaat verder niet, maar dit lijkt mij toch een van de basisfuncties..
Even voor de duidelijkheid: dit heet GEEN opnemen of recording, want dat doe je niet met het apparaat... JE moet alleen een timer instellen.

Kijk hier nog eens na in de beschrijving van de Decoder of dit er niet bij zit. Wie weet lukt het dan wel ( of geef een produktcode, wie weet is er op internet iets te vinden ?@!?!? )

dirck
door dirck - Jan 19, 2006 om 15:33
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Beste H.Bakker,

Wat ik bedoelde heet: Record Link.

Dat zit ook op uw recorder.

Record Link, automatisch opnemen van een op SCART 2
aangeboden videosignaal, bijvoorbeeld van een satellietontvanger.

Als u de timer op de decoder instelt (als dit mogelijk is) zet u de
decoder op standby en vervolgens gaat u via het menu van de VCR naar
Record Link en die zet u op AAN.

Als de opname gelukt is, gaat de decoder weer uit en vervolgens gaat de VCR ook uit.

Vergeet niet na de opnames eerst Record Link weer UIT te zetten in de
VCR voordat u de decoder weer aan zet, anders begint de VCR meteen weer
op te nemen.

Ik vermoed dat deze functie ook wel op de DVD-recorder van Niels zit,
zodat je alleen maar de satelliet ontvanger hoeft te programmeren.

ph
door phinder - Jan 19, 2006 om 15:47
433 Antwoorden / 4 Vragen

dirck,

Ik was mij niet bekend met deze optie. Thnx. zo leer je weer eens wat bij. Ik zal het eens onderzoeken.
Ik ben trouwens het type dat te lui / vergeetachtig is om het er achteraf weer af te halen en dus zal de boel wel in de soep lopen.
Desondanks werkt het wel bij me.

Niels

hb
door hbakker - Jan 19, 2006 om 15:54
8 Antwoorden / 0 Vragen

record link heb ik wel, maar helaas geen timer op de mediabox, dus het ligt aan de ontvanger. bedankt voor alle tips !

technifreak
door technifreak - Jan 20, 2006 om 21:56
142 Antwoorden / 1 Vragen

De mediabox van UPC is niet voorzien van een timer om opname van een DTV zender op een later tijdstip mogelijk te maken. Ik heb zelf ook een mediabox, maar ik kan ook nergens in de beschrijving vinden dat deze Recordlink zou ondersteunen. Misschien zou je dat aan de klantenservice van UPC kunnen vragen.

Om op te nemen van DTV zou je dus de mediabox aan moeten laten staan op de zender waarvan je op wil nemen.

hb
door hbakker - Jan 20, 2006 om 22:13
8 Antwoorden / 0 Vragen

de klantenservice had ik als eerste gebeld, die hadden helaas geen antwoord op mijn vraag.

he
door henk24 - Jan 21, 2006 om 00:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

IK heb ook met het casema kastje dezelfde problemen gehad.

de antenne draad gaat in het kastje en het kastje gaat met een scartkabel naar de tv en met een andere scartkabel naar de video. NU zet je het kast je en de tv aan en de video op programma e1 of e2. daartoe zet je de video op P1 en gaat met de kanalenkiezer van de afstandsbediening van de video 2 of drie keer naar beneden. Als je nu met het casema kastje naar een programma kijkt kan je dat met de knop rec van je videozapper opnemen. Maar nu begint de ellende. Als je van kanaal wisselt via het casemakastje, wisselt, de video mee je neemt dus dan opeens wat anders op.

ER moet dus een andere oplossing komen. en wel deze.

Steek de antennekabel in de video en de ronde coax kabel van de video in de antenneingang van het casema kastje. Het signaal komt dus eerst in de video binnen. Dan gaat er nog een ander coaxkabeltje van het casemakastje naar de tv (net zo als vroeger bij de video). Het casemakastje zit ook met een scart kabel aan de tv vast.

We hebben nu twee systemen. De oude zoals vroeger. We laten het kastje uit (rood lichtje) zetten de tv en de video aan en kunnen alles opnemen zoals we gewend zijn. Daarna kun je de tv uitzetten , casemakastje aan en tv aan en je hebt weer electronische tv.

JE kan alleen nu de nieuwe electronische zenders van het pluspakket niet opnemen. Verder als je elctronisch tv kijkt hoor je een andere zender er doorheen. dat voorkom je door de tv 1 of 2 of 3 zenders beneden nul te zetten met de kanalenkiezer van de tv-zapper.

Vervolgens zet je het  casema kastje uit en aan.

Het is nog niet ideaal maar zo gaat het wel, wat goochelen met de zappers en je redt het wel. Zelf heb ik hetcasemakastje vooral voor de radiozenders van het pluspakket gekocht. Mijn tv heeft een goed geluid en zo spaar ik een audioinstallatie uit want de CD/DVD recorder staat op de tweede scartaansluiting van de tv.

succes

henk

S