Ee
door Eevje89 Aug 23, 2022 om 11:03
Elektronica & tv
Videoland app werkt niet meer sinds laatste update

Sinds de update van 19 augustus 2022, kan ik geen gebruik meer maken van de (zwarte) app (en website) van Videoland. Ik krijg de melding: Oeps, er is iets mis. De avond ervoor nog probleemloos kunnen gebruiken. Nadat ik van alles heb geprobeerd (verwijderen, test etc), is het probleem nog steeds niet opgelost, terwijl ik wel gewoon betaal voor de service. Ik heb een Samsung Galaxy S7, met Android 8.0 (moet geen probleem zijn?!). Het enige wat mij is opgevallen, nadat ik ben gaan testen op oudere en nieuwere toestellen/Android versies (van andere mensen), is dat op de nieuwere toestellen/versies de app wel werkt. Aangezien er sinds de laatste update, er op Google Play veel negatieve reacties bijkomen, kan ik niet anders concluderen dat er iets mis is gegaan met de laatste update. Een app maker heeft dit verhaal aan mij kunnen bevestigen. Omdat de fout bij hun ligt en ik al sinds bovengenoemde datum geen gebruik meer kan maken van hun service, heb ik daarom om compensatie gevraagd met daarnaast een oplossing voor de vele gedupeerden. Het probleem wordt echter niet erkend, de fout ligt bij de klant, niet bij hun en ze doen er dus niks mee. Wat kan ik hiermee?

15715 15 Rapporteer

getty
door getty - Aug 23, 2022 om 11:09
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Gelijk al roepen om compensatie na 3 dagen vind ik nou ook niet echt constructief.

app verwijderen en op nieuw installeren al geprobeerd?

Ee
door Eevje89 Aug 23, 2022 om 11:21
3 Antwoorden / 1 Vragen

Getty, dit heb ik pas gedaan nadat ik als klant wordt weggezet met dat ik het probleem ben. En hoe zou jij het vinden als je ergens voor betaald, waar je geen gebruik van kunt maken?! Als je goed mijn vraag had gelezen, dan had je ook al geweten dat ik de app al had verwijderd (meerdere keren per dag?!) en opnieuw geïnstalleerd (zoals zovelen met hetzelfde probleem na de laatste update). Ik heb zelfs het waarschijnlijke probleem gevonden, omdat ik meer onderzoek heb gedaan dan dat hun standaard protocol doet. Ik heb totaal niks aan dit antwoord en je doet nu precies hetzelfde als de klantenservice > probleem ligt bij mij

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 23, 2022 om 11:12
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Waarom zo veel en grote bijlage erbij met soortgelijk problemen?

Zoals ook ik opmaak uit uw vraag en toelichting zal een update de oorzaak zijn en zal men dat bij videoland moeten oplossen.

Uw klacht neerleggen bij www.klachtenkompas.nl kan een optie zijn (https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/videoland/details?companyId=4d4ceb58-8b1d-42b3-ac85-1d9cc42a5ef8 ) maar het kan ook zinnnig zijn om deze info te benutten omdat u betaalt voor een voorziening die niet werkt en er daarmee sprake kan zijn van wanprestatie: (de brief aangetekend verzenden naar Videoland Postbus 15016 1200 TV Hilversum Nederland) door dit als voorbeeld te benutten https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/   en zie dit als achtergrond info: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/

Ee
door Eevje89 Aug 23, 2022 om 11:29
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor dit antwoord. Ik zal dit eens gaan uitzoeken. Ik heb voornamelijk dit bestand erbij gedaan, om te laten zien dat het probleem groter is dan alleen bij mij en zo hopelijk betere en serieuzere antwoorden te krijgen.

drevil
door drevil - Aug 23, 2022 om 11:14
223 Antwoorden / 14 Vragen

De update is anders als andere.  Je krijgt inderdaad de V2 versie als nieuwe app geïnstalleerd.  De oude (zwarte) app moet je verwijderen. De nieuwe rode moet je gebruiken.

Aanvulling: de V2 versie is hier te downloaden https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.rtl.videoland.v2

Ee
door Eevje89 Aug 23, 2022 om 11:22
3 Antwoorden / 1 Vragen

Drevil. Dat kan alleen als je door hun wordt overgezet (kan daarmee dus niet inloggen). Ik ben nog niet aan de beurt, dus kan nog geen gebruik maken van die app, dus ik moet volgens hun nog gewoon gebruik kunnen maken van de oude (zwarte) app

drevil
door drevil Aug 23, 2022 om 11:30
223 Antwoorden / 14 Vragen

Dus de rode app staat wel op je telefoon (samen met de zwarte)  en je kan hem openen,  maar niet inloggen?

Gebruik je het juiste e-mail adres om in te loggen? Heb je wachtwoordherstel geprobeerd? App verwijderd (+alle onderdelen en instellingen + cache geleegd) ?

Ee
door Eevje89 Aug 23, 2022 om 11:36
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ja allemaal gedaan, geen resultaat. Dus weer verwijderd Maar ook Videoland zelf heeft tegen mij gezegd dat ik de rode app nog niet kan gebruiken. Dit is wat ze tegen mij hebben gezegd op Twitter:

"Hey Eevje! Ik zie dat de rode inderdaad nog niet voor jou beschikbaar is. Je zou nog gewoon de zwarte moeten kunnen gebruiken. Kun je ons vertellen wat er daar fout gaat?  Krijg je een foutmelding te zien? Groetjes, Oliver

drevil
door drevil Aug 23, 2022 om 17:54
223 Antwoorden / 14 Vragen

Pffff,  wat irritant. Hopelijk lossen ze het snel op dan.  Suc6 ermee!

Ee
door Eevje89 Aug 23, 2022 om 18:09
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is het zeker inderdaad. Vooral omdat ze het probleem niet erkennen, terwijl ik lang niet de enige ben die hier last van heeft. In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Ee
door Eevje89 - Aug 23, 2022 om 11:16
3 Antwoorden / 1 Vragen

Graag alleen serieuze reacties.

sira
door sira Aug 23, 2022 om 21:08
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Huh

Ee
door Eevje89 - Aug 23, 2022 om 11:18
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dit gaat over de oude zwarte app, de nieuwe rode app kan je alleen gebruiken als je door hun bent overgezet. Ik ben nog niet aan de beurt en moet volgens hun de oude zwarte app nog gewoon kunnen gebruiken.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 23, 2022 om 11:22
7210 Antwoorden / 3 Vragen
Ee
door Eevje89 Aug 23, 2022 om 11:26
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, ben ik allemaal al van op de hoogte.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 23, 2022 om 11:44
7210 Antwoorden / 3 Vragen
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 23, 2022 om 15:36
2095 Antwoorden / Vragen

Dus op nieuwe apparaten werk de app wel en op oude niet? Dan denk ik dat het tijd wordt voor een nieuwere telefoon of wachten totdat ze de app weer geschikt hebben. Natuurlijk kunt u juridische stappen overwegen maar vermoedelijk is het goedkoper een nieuwe telefoon te kopen.

panter22
door panter22 - Aug 23, 2022 om 15:56
6599 Antwoorden / Vragen

Op de site staat Android 5.0 voor een mobiel.
Er zit op dit moment niets anders op dan meer even te wachten tot er een oplossing komt.
Hoeveel compensatie wil je wel niet ontvangen? €11 per maand delen door 30 dagen  is € 0,37 per dag. Dat schiet niet op.
Even een tijdelijk abonnement op Netfix nemen?

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 23, 2022 om 16:13
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien kan de zwarte app bijgewerkt worden, als u deze op de AppStore zet zou u "werk bij" moeten zien.

Mabelle
door Mabelle Aug 23, 2022 om 16:27
455 Antwoorden / 1 Vragen

Nee dat kan niet.

Mabelle
door Mabelle - Aug 23, 2022 om 16:26
455 Antwoorden / 1 Vragen

Had je een mail ontvangen dat je kon updaten of heb je dat op eigen initiatief gedaan? Ik lees nl. dat ze gebruikers per groep migreren:

Let op: Videoland migreert gebruikers per groep. Dat betekent dat nog niet iedereen direct gebruik kan maken van V2. Zo hebben meerdere gebruikers op de redactie nog niet allemaal de e-mail gekregen en ook inloggen in de nieuwe app geeft hier en daar problemen. In de opgestelde FAQ van de streamingdienst en de Play Store-beschrijving wordt dit aangegeven: “Je krijgt van ons een e-mail wanneer je kunt upgraden naar het nieuwe platform. Zodra je de upgrade hebt gehad, sturen we je nog een bevestiging.”

In de mail wordt gesteld dat de oude Videoland-app niet meer te gebruiken is als je bent overgezet. Videoland V2 is voorzien van een fris uiterlijk en biedt ook verschillende nieuwe navigatie-elementen.

Ook waarschuwt Videoland dat verschillende functies van de eerste versie van de app nog niet in de nieuwe versie te vinden zijn. Om welke mogelijkheden het precies gaat, geeft het bedrijf echter niet. Naast het nieuwe uiterlijk zijn ook de afspeelmogelijkheden verbeterd en heb je meer mogelijkheden om een fijne film of serie te vinden. Tot slot is de kids-omgeving nieuw, waarbij ouderlijk toezicht natuurlijk een grote rol speelt.

https://www.androidplanet.nl/nieuws/videoland-v2-app/

Ee
door Eevje89 Aug 23, 2022 om 17:50
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had een (automatische) update van de oude zwarte app in mijn Google Play Store, dus dat staat los van de nieuwe rode app (Ik heb dus geen rode app gedownload en/of geïnstalleerd). Daarna bij de zwarte app opstarten kreeg ik meteen de melding: Oeps, er is iets mis. Sindsdien blijft dit zo en meerdere mensen hebben op deze manier hetzelfde probleem. Ik ben ook nog niet aan de beurt volgens Videoland klantenservice op Twitter, dus ik zou volgens hun de oude zwarte app nog moeten kunnen gebruiken.

Mabelle
door Mabelle - Aug 23, 2022 om 18:08
455 Antwoorden / 1 Vragen

Dus eigenlijk is het fout gegaan doordat de oude app automatisch geupdate werd, terwijl je nog geen mail had ontvangen van Videoland.
Als je de boel weer werkend krijgt, zet dan meteen het automatisch updaten uit. Dat doe ik bij bepaalde apps altijd om fouten in updates te voorkomen. Pas na een paar weken, als ik geen noemenswaardige klachten zie, haal ik dan de update binnen.

Heb je na verwijdering van de app, het legen van de cache, bij het opnieuw opstarten ook minimaal 90 seconden gewacht?
https://www.androidplanet.nl/tips/videoland-werkt-niet/#:~:text=Verwijder%20dan%20eerst%20de%20app,van%20je%20smartphone%20te%20legen.

br
door brui0929 - Aug 25, 2022 om 14:08
636 Antwoorden / 10 Vragen

Verwijder de app en installeer de app opnieuw.

Ee
door Eevje89 - Aug 26, 2022 om 13:26
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb inmiddels mijn abbonnement opgezegd. Na een week geen erkenning en oplossing (laatste 2 dagen word ik zelfs genegeerd), is het wel klaar. Het lijkt er op dat ze dit probleem niet meer gaan oplossen, totdat iedereen wordt overgezet op hun nieuwe (rode) app (met nog veel kinderziektes).

pe
door pebk Aug 26, 2022 om 15:33
583 Antwoorden / 0 Vragen

Dan is het ook opgelost voor u. Voordeel van dit soort services is inderdaad dat men er makkelijk van af kan.