ed
door eddydunlock Sep 13, 2008 om 20:23
Elektronica & tv

Vraag aan phinder geluid van plasma lg over stereoboxen

Beste Phinder

Ik was ontzettend blij met uw handleiding betreffende de samsung digitale ontvanger na 4 jaar prutsen zou ik eindelijk mijn Lg plasmatelevisie kunnen beluisteren over mijn luidsprekerboxen/stereoset Vanochtend om 10 uur begonnen. Alle kabels gehaald die evt nodig waren o.a de scart out naar twee tulpjes en ook het glasvezelkabeltje merk hyperwire wat achter in de digitale samsung moet en in mijn Harmon kardon receiver voor het geval dat een van de twee het niet zouden doen  Alle 2 de opties van uw handleiding uitgeprobeerd zowel c als d maar.....het is nu half zeven en nog steeds geen geluid over de stereo. Nu denk ik dat het aan de LG plasma ligt Ik heb nu een tulp achter in de tv en de andere tulp achter in de receiver gedaan ik krijg nu wel geluid maar moet mijn receiver nu zo hard zetten dat hij bijna niet harder kan. Het geluid van de plasma staat dan uit maar ook dat maakt niks uit.De dvd doet het wel over de stereo en geeft ook een prima geluid (deze heb ik met een scart rechtstreeks aangesloten op de plasma by av3)maar de tv over de stereo laten lopen lukt maar niet heeft u nog een oplossing of misschien nog beter wie woont er in de buurt van Utrecht en kan mij tegen betaling (zo moedeloos ben ik) komen helpen.

685 4 Rapporteer

ed
door eddydunlock - Sep 13, 2008 om 22:50
3 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Phinder

dank voor uw vlotte antwoord,echter ik heb de 2 ingangen op de hk al geprobeerd maar geen van 2en doen het Morgen ga ik de hele beschrijving weer nalopen, maar die gebruiksaanwijzingen van tegenwoordig daar moet je voor gestudeerd hebben want na 4 jaar ben ik er nog niet uit. Maar toch bedankt voor het vlotte antwoorden

groet

ph
door phinder - Sep 13, 2008 om 22:51
433 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien dat er een uitgang geschakeld moet worden, maar ik acht de kans het grootst dat de ingang van de HK juist moet worden gekozen.. Deze staan niet standaard allemaal aan en zeker niet in het geval er ook nog een optische kabel bij wordt gebruikt...

Het is soms echt even prutsen om alle ingangen en uitgangen juist geschikt te krijgen en ze ook nog aan te hebben staan..

Even goed alles nalopen en vooral m.b.v. de handleidingen ervoor zorgen dat alle in- en uitgangen nalopen.

Gr. Phinder

dirck
door dirck - Sep 14, 2008 om 22:26
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Als het goed is dan zit er op de achterkant van je TV een audio-out aansluiting (rood-witte tulp aansluiting)

Op je HK zal op de achterkant waarschijnlijk ook een TV-in aansluiting aanwezig zijn (rood-witte tulp aansluiting)

Door middel van een audio-kabel (rood-witte tulp stekkers) sluit je de TV op de HK aan, als je de HK dan op de TV stand zet krijg je het geluid van de TV over de stereo te horen.

Edit: ik heb net een paar afbeeldingen bekeken van Harman Kardon receivers en zie geen TV aansluiting zitten.
Als je geen CD-speler aangesloten hebt, dan kun je ook de CD-in aansluiting gebruiken, je sluit dan de rode en witte tulp stekkers aan op de CD-in aansluiting bij L+R AUDIO (zie
afbeelding)
en zet je de HK op de CD stand.
Je kan eventueel ook de VID 1 (in) aansluiting gebruiken.

Groet, Dirck

an
door answer - Oct 6, 2008 om 16:36
8 Antwoorden / 0 Vragen

probeer een scart-blok met in/uit schakelaar in de eerste scart van de tv te stoppen en vanuit daar het geluid naar buiten te brengen.

of zitten er audio uitgangen op de tv?