vi
door vipertronic May 9, 2009 om 13:21
Elektronica & tv

Wat is beter ?

ik wil een sony rht-g900 (800 euro) kopen dit is een meubel met 5.1 boxen ingebouwd met virtual surround. mijn vraag is als ik nu een gewone sony 5.1 surround set koop geeft dit dan beter geluid dan de rht-g900 (omdat dit VIRTUEL surround) is. ik wil het liefst geen kabels en boxen achter bij de bank maar als ik het bioscoop geluid er niet uit haal heeft het geen zin om zo een duur meubel te kopen. wie heeft ervaring met dit soort meubels met ingebouwde surround receiver ?

824 5 Rapporteer

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - May 9, 2009 om 13:49
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Virtueel surround kan vermoeiend zijn om naar te luisteren. Dit komt omdat de audioprocessor geluiden in fase verplaatst en er nog een beetje zelf bij verzint. Het is zeer persoonlijk wat mooi is. Ga zelf diverse malen luisteren, ook gedurende langere tijd, en kijk hoe u zich voelt na die langere tijd, en of u nog 'zin' heeft om te luisteren. Zodra de apparatuur uitgezet wordt, is dat dan een verandeing?

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - May 9, 2009 om 13:50
1163 Antwoorden / 60 Vragen

....verandeRing

kiran
door kiran - May 9, 2009 om 14:02
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@vipertronic

Zoals deinert ook al aangaf, één en ander is heel persoonlijk. De één zal 't mooi vinden, ik vind het nepperig!

Het beste geluid haal je altijd nog uit losse componenten.

"Liefst geen kabels en boxen achter bij de bank"

Heb zelf: boxen naast de bank en de kabels langs de plint met een overzet-plint. Dus die kabels zie je niet.

kiran
door kiran - May 9, 2009 om 14:09
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@vipertronic

Misschien nog een tip.

Hebben hier alles 'los' bij BCC aangeschaft. Laat in de middag gegaan. (dus weinig klanten, verkoper heeft meer tijd) En het één en ander laten aansluiten .... mocht je zo iets overwegen? Hou er dan wel rekening mee .... in een winkel is de akoestiek anders dan thuis. Maar zou proberen in een winkel het verschil te kunnen horen.

Succes!

me
door mephisto82 - May 9, 2009 om 20:21
15 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Wat Kiran zegt dat klopt. Mijn werkgever heeft in alle lokaties deze toestellen staan en als het idd rustig is wordt er graag de tijd genomen voor je.

Vraag je zelf de volgende dingen af:

1) Naar wat voor content luister ik veel?

Muziek/TV en eens een keer een filmpje? dan is zo'n sony meubel erg leuk. Het is wel een beetje het Bose 321 idee. Het wekt de ilussie dat je sussound hoort maar dat is het niet.  Kijk je oof veel films op DVD en Blu-Ray dan is een 5.1 home cinema natuurlijk het beste. Echt surround (DTS en Dolby digital). Als je dus de echte bios ervaring wil, kan een 2.1 setje dat nooit vervangen. Geluid want niet van achter komt kan ook niet van achter komen. Je word wel voorr de gek gehouden, want het is net als of.

2) Hoe deel ik het in in mijn interieur?

Bij 5.1 systemen moet je altijd een vaste opstelling gebruiken. Center onder de TV, de surround speakers in de hoeken van de zithoek en de sub....... als ie maar aanwezig is. Bij 2.1 systemen hoef je enkel 2 speakers naast je TV te plaatsen en en sub weg te zetten. Geen kabels van voor naar achter en een makkelijke setup. Bij zo'n sony meubel is alles weggewerkt das wel het mooie eraan. Dus goed geluid of sinema geluid......

Succes