picone
door picone Jun 14, 2012 om 14:06
Elektronica & tv

Wat is de te verwachten levensduur van een Philips waterkoker?

Enkele jaren geleden (3-4 jaar) kreeg ik een Philips waterkoker (HD-4680) kado.

Nu blijkt deze te lekken, natuurlijk is de garantie reeds voorbij en heb ik nergens recht op, maar een levensduur van slechts 3-4 jaar is wel heel erg kort vind ik?

De lekkage zit waarschijnlijk ergens tussen het verwarmingselement en het kunststof reservoir en is niet te repareren.

Wat is de te verwachten levensduur van een Philips waterkoker?

9456 15 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jun 14, 2012 om 14:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wel, 3 - 4 jaar gebruik voor een apparaat van 30,- euro, vind ik netjes/redelijk.

harrie
door harrie - Jun 14, 2012 om 14:18
765 Antwoorden / 36 Vragen

Lijkt mij een redelijke levensduur voor zo'n apparaat bij dagelijks gebruik, evenals bijv. een koffiezetter.
Mogelijk kan afkitten met blanco siliconenkit nog een poosje helpen......

Ex-Haagsche Harrie

Extra garantie claimen is bij voorbaat zinloos

zoekster
door zoekster - Jun 14, 2012 om 14:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Er wordt meer over geklaagd, zie 2 reviews van kieskeurig klik hier

Maar het was een kado, hij ging 3-4 jaar mee, lijkt me nog redelijk. Ik zou zeggen, koop een ander van een ander merk en verder niet meer over nadenken.

ha
door haverkamp - Jun 14, 2012 om 14:54
54 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben hetzelfde gehad met een philips waterkoker.
Is met een beetje handigheid goed zelf te fixen,in een half uur.

zie deze link. Wel een iets ander model, maar het principe blijft hetzelfde.

http://pimvanderzwet.wordpress.com/2011/01/30/philips-hd4690-lekt-opgelost/
of

hier

jo
door jorisw - Jun 14, 2012 om 15:00
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=haverkamp schreef op donderdag 14 jun 2012, 14:54]Wij hebben hetzelfde gehad met een philips waterkoker.
Is met een beetje handigheid goed zelf te fixen,in een half uur.

zie deze link. Wel een iets ander model, maar het principe blijft hetzelfde.

http://pimvanderzwet.wordpress.com/2011/01/30/philips-hd4690-lekt-opgelost/
of

hier

Doe dit alsjeblieft alleen als je er echt verstand van hebt. Kloten met een elektrisch apparaat wat in combinatie met water wordt gebruikt is levensgevaarlijk als je niet weet wat je doet.

Het beste is gewoon voor een paar tientjes een nieuwe kopen. Dat is gewoon het veiligste.

picone
door picone - Jun 14, 2012 om 15:05
55 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb de levensduur misschien te hoog ingeschat, bovendien wist ik niet wat er voor betaald is. Maar een afschrijving van zo`n 10 Euro/jaar is inderdaad wel redelijk.

Ik stel deze vraag, omdat ik ook in het bezit ben van een Philips koffiezet-apparaat (HD5146) die is misschien al meer dan 20 jaar oud en die lekt (nog) niet en functioneerd perfect!

zoekster
door zoekster - Jun 14, 2012 om 15:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Met de waterkoker pech en met het koffiezetapparaat geluk, zo is het leven weer perfect in balans ;-)

picone
door picone - Jun 14, 2012 om 16:19
55 Antwoorden / 4 Vragen

Er is inmiddels een nieuwe Philips waterkoker besteld die (gratis) wordt bezorgd :)

Ik ga dat ding niet repareren met kit, dat is het niet waard.....

jo
door jorisw - Jun 14, 2012 om 17:19
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=picone schreef op donderdag 14 jun 2012, 15:05]Ik heb de levensduur misschien te hoog ingeschat, bovendien wist ik niet wat er voor betaald is. Maar een afschrijving van zo`n 10 Euro/jaar is inderdaad wel redelijk.

Ik stel deze vraag, omdat ik ook in het bezit ben van een Philips koffiezet-apparaat (HD5146) die is misschien al meer dan 20 jaar oud en die lekt (nog) niet en functioneerd perfect!

Een waterkoker heeft ook meer te lijden dan een koffiezetapparaat, en de de waterkoker heeft een aansluiting voor de elektriciteit en daar vlak boven zit ook nog eens het verwarmingselemenent. Dus je hebt eigenlijk een gat onderin een kan zitten die ook nog erg schommelt qua temperatuur. Het recept om relatief snel problemen te krijgen.

picone
door picone - Jun 15, 2012 om 19:08
55 Antwoorden / 4 Vragen

Krijg ik ook nog eens 20% korting van Philips op de Philips-webshop!

Een bijzonder aardig gebaar, want het twee-jarige garantie termijn was al lang verstreken, dus ik heb nergens recht op!

Hulde aan Philips!

ikbenik
door ikbenik - Jun 15, 2012 om 19:34
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=picone schreef op donderdag 14 jun 2012, 14:06]Nu blijkt deze te lekken, natuurlijk is de garantie reeds voorbij en heb ik nergens recht op, maar een levensduur van slechts 3-4 jaar is wel heel erg kort vind ik?

Als de levensduur van een product langer is dan twee jaar, kan de koper ook na twee jaar bij de verkopende partij aankloppen als het product niet volgens de koopovereenkomst is.

Dat een product gedurende een x tijd probleemloos mee dient te gaan, is een fabeltje. Behalve als de fabrikant of winkelier dat specifiek heeft aangegeven.

picone
door picone - Jun 20, 2012 om 17:51
55 Antwoorden / 4 Vragen

Aanvullende informatie:

Bij nader onderzoek, vond ik de originele doos van de Philips waterkoker (HD-4680) terug met de datum "Kerst 2009".

Dus de waterkoker is geen 3-4 jaar oud, zoals ik eerder suggereerde.

Maar slechts 30 maanden..... dat is dus 6 maanden na het verstrijken van de garantie termijn!

picone
door picone - Jun 20, 2012 om 17:58
55 Antwoorden / 4 Vragen

Vandaag kreeg ik de vervanger (via de Philips webshop) met 20% korting van de Philips klantenservice.

Deze waterkoker Philips (HD-4676), heeft ook twee jaar garantie. De vraag is: gaat ie dat halen?

edrick3
door edrick3 - Jun 20, 2012 om 18:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@picone,

.....Deze waterkoker Philips (HD-4676), heeft ook twee jaar garantie. De vraag is: gaat ie dat halen?.....

Natuurlijk wel.
En anders doe je een beroep op de garantie! ;-)
Vind dat Philips het mooi heeft opgelost!

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Jun 20, 2012 om 20:11
11569 Antwoorden / 51 Vragen

De vraag is: gaat ie dat halen?

Hier staat het antwoord: Klik hier...