se
door sergehansen Jan 21, 2006 om 19:10
Elektronica & tv

Wat is een goede lcd televisie

Ik ben op zoek naar een lcd tv met een scherm van ong. 82 cm. Wat is een goed merk en welk type zou ik dan moeten hebben.

625 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 21:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op www.kieskeurig.nl en zoek op LCD tv 82cm. Meer mensen hebben daar een ervaring geplaatst. succes.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 22:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste tip die ik kan geven:

Spaar nog even door en wacht tot eind dit jaar. Philips komt met een nieuwe vinding, deze vinding heeft ook een Eisa Award gewonnen. Het heet "clear lcd", met deze techniek (ontwikkeld door Philips Lightning onder de naam Aptura") komt voor het eerst de LCD-TV op gelijke hoogte met de zeer goede CRT-tv's met 100 Hz breedbeeld. De vinding is net ge?ntroduceerd op de "CES" in Las Vegas. De LCD-tv van 82 cm zal in de VS net geen 2300 dollar gaan kosten.

Geloof mij; heb je de tijd (dus is je tv nu niet op), wacht dan op deze vinding. Voor alle LCD's (hoe duur ook) op dit moment geldt dat ze bij snelle beelden (bijvoorbeeld een snel geschoten voetbal) dit beeld ernstig vervormt. Een bal wordt hierdoor vervormt tot een komeet. Ook andere snelle zaken gaan eruit zien al een komeet.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan ik dan niet beter een plasma tv nemen of heeft die het zelfde

ve
door verwijderd - Jan 22, 2006 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Philips 32PF9966 en 32PF9830 zijn op dit moment qua LCD de topmodellen. Beide hebben 8ms LCD panelen, dus naijlen (voetbal wordt kommeet = erg overdreven) is er echt niet meer bij. Voor de exacte verschillen moet je even op de site van philips kijken. De 9830 vind ik persoonlijk echt supermooi, met PixelPlus2HD voor super mooie, strakke beelden, Ambilight 2 (2lampen aan de zijkant), uitgebreide aansluitmogelijkheden (DVI, HDMI, component, 3x scart), goed geluid, gemotoriseerde draaivoet e.d. Verder is de sony KLVV32 erg mooi (geen ambilight, maar ook 8ms). Samsung LE32M51 (of voordeliger R51) mooi scherm! R51 heeft een 12ms scherm, M51 7ms. Na-ijlen is er echt niet meer bij hoor! Ik zou zeggen test het gewoon in de winkel met een eigen dvd-tje oid. Wachten op nieuwe technieken heeft geen zin. Als je over 1,5 jaar eindelijk die nieuwe PHilips techniek hebt, zul je zien dat de tv nog erg duur is. Dan geven ze hier op de site weer het advies om te wachten tot het model wat voordeliger is. Dan wacht je even, en is er weer een nieuwe techniek op komst waar je dan weer per se op moet wachten. Einde van het liedje is dat je nooit een nieuwe tv krijgt! Plasma is ook erg mooi, maarja dan heb je het niet over 82cm televisies! Plasmaschermen zijn toch minstens 42inch. Verder zijn HD-ready plasmaschermen met hoge resolutie toch nog minstens 3800-4000 euro. Plasma geeft erg mooie beelden, hoog contrast, mooie kleurweergave, mooie vloeiende beelden. Maar LCD-televisies komen wel steeds dichter bij deze beeldkwaliteit in de buurt.

succes met je keuze

ve
door verwijderd - Jan 22, 2006 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

@martin1

Blijft hoe dan ook dan de huidige LCD zich ab-so-luut niet kan meten met een 100Hz CRT. Als jij een andere mening daarover hebt mag dat natuurlijk, mag in de wereld van echte kenners en vakbladen praat je toch echt voor je beurt!

ve
door verwijderd - Jan 22, 2006 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Martin1,

nog even een aanvulling: Deze nieuwe vinding komt dus op de martk voor oktober dit jaar, dat lijkt mij al wat anders dan 1,5 jaar.

Iedereen, dus elke echte kenner en elk vakblad is het er gewoon over eens: Kan je wachten (dat gaf ik dus zelf ook al aan), doe dat dan. Met de nieuwe vinding van Philips begint het LCD-kijken aan een nieuw dimensie!

Tot slot nog even over Ambilight (I of II maakt even niet uit); dit is een vinding waarvan iedereen (dus iedereen die zo'n toestel heeft) zegt dat het een prachtvinding is! Om vervolgens na een aantal maanden de Ambilight uit te zetten omdat het alleen irritant is! Datzelfde gaat op voor de draaibare (gemotoriseerde) draaivoet van de duurdere LCD-tv's, wat heb je hier nu echt aan?? Als je eerlijk bent helemaal niets!! Of ga je mij vertellen dat je jouw huidige CRT-tv regelamtig op zijn plek zou willen draaien!!

ve
door verwijderd - Jul 25, 2007 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Binnen korte tijd komt Philips met nieuwe Amblight producten! Hou de officiële website in de gaten: www.seductionbylight.com