gi
door gippy67 Apr 14, 2009 om 01:11
Elektronica & tv

Wat voor magnetron?

Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik zoek een goedkope magnetron die snel een sausijzenbroodje opwarmt en ontdooid.

weet iemand waar ik dan op moet letten?

Ik heb een elektriche oven maar het duurt 20 min. voor die is opgewarmd en het broodje kan op warmen.

Vind ik dus een beetje zonde van de energie voor dat ene broodje :)

Hoop dat iemand een goede tip heeft

Gr Gippy 67

6899 18 Rapporteer

kiran
door kiran - Apr 14, 2009 om 01:35
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@gippy67

http://www.kieskeurig.nl/magnetron

Klik de link aan en je kan alvast een beetje rond-shoppen.

Als je alleen een magnetron wilt om af en toe iets op te warmen, kan je in principe de goedkoopste/eenvoudigste nemen.

Maw.: één met een korte insteltijd, zonder extraatjes.

Maar bedenk? Een bevroren sauzijsenbroodje verwarmen in een magnetron = gaat slap worden! Magnetron bakt niet. Of je moet er één aanschaffen die kookt/verwarmt en met hetelucht oven erin.

Voorbeeld: als ik sausijzen broodjes koop. In pak, dus niet bevroren. Bak ik hem 9 minuten op hetelucht van 180 graden. Dus is beetje afwegen, wat precies de bedoeling is ........

Groetjes en succes met de evt. aanschaf.

gi
door gippy67 - Apr 14, 2009 om 01:44
6 Antwoorden / 3 Vragen

ja ik dacht ook dat er dan een heteluchtfunctie op moest zitten.

Maar als dat dan ook 20 min duurt ?

Je hebt bv ook crisp functie maar weet nietr of ik dat nu echt nodig heb.

bv sausijzenbroodje 1 a 2 min ontdooien en dan knapperig afbakken.

hoeft niet allemaal automatisch en instelbaar te zijn.Met timer enzo.

Maar dank je ga even kijken op kieskeurig

Gr Gippy67

kiran
door kiran - Apr 14, 2009 om 01:51
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@gippy67

Nee joh, voorverwarmen van de hetelucht oven gaat heel snel. Hooguit een minuutje of 2/3

Crisp - zou ik niet nemen, heb ik ook erin zitten maar gebruik het zelden. Heb er 1 x vissticks in 'gebakken'. Bah .... slappe hap! Ik vind dat ook lang duren. Frietpan gaat dan sneller! :-)

birdies
door birdies - Apr 14, 2009 om 07:54
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Zelf gebruik ik voor het opwarmen/afbakken van broodjes een klein DeLonghi oventje; is binnen 10 minuten klaar.

kenwel2
door kenwel2 - Apr 14, 2009 om 10:37
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo gippy67: Zelf zou ik (als ik er een opnieuw zou moeten aanschaffen dan) een sharp kopen, type: Groot voordeel van dit type is, dat je er niet de fout in mee KAN gaan qua bedeining, mijn vrouw heeft nu een wat ouder type sharp, maar kan er niet mee overweg, simpelweg, dat als deze oven voorverwarmt is, deze automatich teruggaat naar magnetron instelling, ze geeft dan de tijd in, en wat gebeurd er dan: De hele zaak is verbrand, en keihard, omdat ze vergeet, om de stand van de oven opnieuw in te drukken, en dat kan met genoemde combi-oven niet (meer)voorkomen, want hij heeft draaiknoppen, die dan ook in de stand blijven staan, zoals je ze gezet hebt. Omdat mijn vrouw invalide is, en haar kort geheugen niet meer functioneerd, zal ik de volgende keer zo'n oven aanschaffen, het is een perfecte oven, kompleet geleverd met bakplaten en al, die je 'vroeger' bij zo'n sharp apart moest aanschaffen......(kosten over de honderd euro, nu)de genoemde oven is een goede oven, ook qua prijsstelling gunstig (vindt ik althans) Succes met uw voornemen!

Dit type dus, al vanaf zo'n 160-175 euro te koop:

Sharp Combi Magnetron R898AL

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Apr 14, 2009 om 10:44
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Gippy,

Je schrijft: Ik zoek een goedkope magnetron die snel een sausijzenbroodje opwarmt en ontdooid.

Aannemende dat het om de omgekeerde volgorde gaat en niet om afbakken,

zou ik als oud Philips medewerker voor een simpele Sharp of Samsung magnetron gaan en geen combi oven. Die heb je alleen nodig wanneer het om (af)bakzaken gaat. Alleen een magnetronfunctie van 600 tot 800 Watt is het goedkoopste.

Hardware ERror MAN.

johanpc
door johanpc - Apr 14, 2009 om 10:54
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Een saucijzen broodje word in de magnetronstand een kleffe slappe hap.

Ik zet de bevroren broodjes op het rooster en op de gril stand 8 minuten per kant.

Ontdooit 4 minuten per kant.

Bevroren loempia's 10 minutejn per kant.

johanpc
door johanpc - Apr 14, 2009 om 10:56
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Ps ik heb een Deawoo magnetron/combi combinatie.

johanpc
door johanpc - Apr 14, 2009 om 10:57
1379 Antwoorden / 2 Vragen

In een koekenpan gaat het ook heel goed.

gi
door gippy67 - Apr 14, 2009 om 19:45
6 Antwoorden / 3 Vragen

dus johanpc als ik het goed begrijp heb je een dewoo combi magnetron maar ook daar blijven de broodjes slap,dan moet het er misschien een zijn met grill?

Een klein oventje is op zich niet gek , maar aangezien ik een "gewone"oven heb overbodig(hij warmt aleen erg traag op en is wat groot voor 1 broodje.

En ik heb een gewone magnetron met niks extra`s en zou die dan willen vervangen, maar hoeft geen luxe te zijn aangezien ik hem nu ook aleen maar gebruik voor ontdooien.

Gr Gippy67

grindweg
door grindweg - Apr 14, 2009 om 22:01
2308 Antwoorden / 28 Vragen

een sausijzen broodje niet gewiin in de magnetron dan worden ze slap. maar in een combi kan het prima. eet ze

edwardus
door edwardus - Apr 18, 2009 om 13:04
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het simpelst is gewoon kort opwarmen in de (gewone) magnetron en even in de koekepan, dan wordt het weer lekker knapperig.

johanpc
door johanpc - Apr 18, 2009 om 13:18
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Gisteren loempia in de grilstand klaar gemaakt en die was lekker en krokant mijn vrouw kwam later thuis en die heeft haar loempia even op magnetronstand opgewarmd en de loempia was een slappe taaie hap.

De omslag van loempia's en saucijzenbroodjes is bladerdeeg en dat wordt onsmakeijk in de magnetron.

johanpc
door johanpc - Apr 18, 2009 om 13:20
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb inderdaad een combi magnetro MET gril.

toolboy
door toolboy - Apr 18, 2009 om 13:39
965 Antwoorden / 40 Vragen

Geachte.Daar heeft u geen magnetronoven voor nodig.Kan ook gewoon in de koekenpan,dekseltje erop dekseltje eraf na een paar min.

T

gi
door gippy67 - May 2, 2009 om 02:48
6 Antwoorden / 3 Vragen

Ja het is even later maar, ik heb het geprobeerd in een koekenpan maar dat leverde geen gewenste resultaat.

Nu zat ik te denken als je een combimagnetron zou hebben met gril? verwarmd deze dan niet alleen van boven, zodat alleen de bovenkant knapperig word?

Ik heb deze magnetron gezien... zou dit wat zijn? of zo deze3 net de ovenfunctie ook lang duren

http://www.kieskeurig.nl/magnetron/exquisit/mw_820_di/specificaties/177708/

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 2, 2009 om 10:07
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ gippy:

Dit is een deel van je vraag.
Quote:"Ik zoek een goedkope magnetron die snel een sausijzenbroodje opwarmt en ontdooid."
En nu:
Quote:"Ik heb deze magnetron gezien... zou dit wat zijn? of zo deze3 net de ovenfunctie ook lang duren
http://www.kieskeurig.nl/magnetron/exquisit/mw_820_di/specificaties/177708/"

Er zijn goedkopere goede magnetrons die niet zo exquis zijn. Sharp, Samsung om er maar enkele te noemen.

Een el. oven is een el. oven. Alleen naarmate de te verwarmen inhoud kleiner is zal het opwarmen sneller gaan bij hetzelfde stroomverbruik. Is het stroomverbruik minder, zal het navenant langer duren alvorens de oven op temperatuur is.

H.

johanpc
door johanpc - May 2, 2009 om 10:33
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Gippy

Ilk leg de saucijzenbroodjes er bevroren in en na 6 minuten keer ik ze om voor de volgende 6 minuten bij loempiaas doe ik dat ook maar dan 9 minuten per kant.

Op de grilstand dus.