he
door hennie112 Jun 10, 2016 om 12:52
Elektronica & tv

Wie heeft ervaringen met samsung fabrieksgarantie

samsung komt onder fabrieksgarantie uit door monteurs te sturen die aan je kapotte tv ruiken,kijken of je huisdieren hebt en dan hun de schuld geven,ongelooflijk,tv van 1800 euro,net jaar uod,gooi maar weg,nooit samsung meer

2572 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 10, 2016 om 12:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoezo? Heeft uw kat dan de tv kapot gemaakt?

Waarom benadert u Samsung en niet de leverancier, die is uw aanspreekpunt.

edrick3
door edrick3 - Jun 10, 2016 om 13:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Sterk verhaal. ;-)
Je moet op de 1e plaats bij de verkoper zijn als je een aanspraak op garantie maakt.
En hoezo geven ze je huisdier(en) de schuld?
Heeft de hond tegen/in je tv gepiest?

hansje klein
door hansje klein - Jun 10, 2016 om 13:04
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wanneer uw kat de Samsung-tv bespuit (?) moet u de verkoper komen laten ruiken. Ik heb ook zo'n verhaal (zonder dieren), maar met de technische afdeling van Philips.....

Philips heeft de verantwoordelijkheid afgegeven aan een (onafhankelijke?) reparateur en ik moet het tegendeel van hun expertise gaan bewijzen. Natuurlijk kan ik met de wet in de hand mijn geld terugvragen bij de verkoper en u dus óók.

Ik wil (vrijwillig) het naadje van de kous weten....en dat is met een expert op mijn kosten een lange en dure weg.

he
door hennie112 - Jun 10, 2016 om 15:18
2 Antwoorden / 1 Vragen

heb de tv vorig jaar bij beste keus gekocht online,heb deze benaderd en werd doorverwezen naar samsung,deze heeft een monteur gestuurd die enkel en alleen heeft geroken aan de tv,heb nog nooit zoiets gezien,eerst rook hij niks,later rook hij lijm,en toen hij mijn kat zag,zei hij dat is de dader,achteraf was het al vreemd toen ik belde met selectro dat ze eigenlijk al gelijk vroegen of ik huisdieren had,was eigenlijk al uitgemaakte zaak voor de monteur kwam,heb later nog contact met beste keus en samsung gehad en ze blijven erbij dat hun de expertise van hun monteur goed is,dit valt niet onder fabrieksgarantie,alles word over en weer afgeschoven,hij kwam dus hier als een soort van hond aan me televisie ruiken en ging met de mededeling,van koop maar een nieuwe want deze is niet meer te maken,heb vervolgens ook tegen samsung gezegd als ze tv s willen verkopen dat ze er gelijk even bij vermelden dat je beter dan geen huisdieren kan hebben want het is erg makkelijk om er zo onderuit te komen,moet ik hem aan het plafond hangen of zo,en denk dat het anders wel schoonmaakspul had geweest want dat moest hij ook weten,waar ik het scherm mee schoonmaakte,nooit nooit geen samsung meer,onvriendelijk en niet meedenkend,

marita5
door marita5 - Jun 10, 2016 om 15:25
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hennie112 ,

Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product.

De verkoper moet het probleem oplossen of de fabrikant inschakelen. Soms wordt uw klacht sneller opgelost als u zelf de afspraak maakt met de fabrikant. Bijvoorbeeld als de verkoper daarover afspraken heeft gemaakt met de fabrikant. De verkoper kan u dan aanraden om zelf contact op te nemen met de fabrikant. U hoeft dat echter niet te doen. De verkoper blijft verantwoordelijk. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen.

Lees hier de volledige informatie klik op de rode regel ( lees ook de rechter blauwe kolom .)

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

marita5
door marita5 - Jun 11, 2016 om 09:09
11535 Antwoorden / 15 Vragen

@Hennie112 ,

Ik lees bij een andere vraagsteller , dat u een reactie geeft , probleem vlekken in beeld .
Neem eens contact op met consuwijzer , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/contact