Jo
door Jop70 Mar 25, 2017 om 12:28
Elektronica & tv

Ziggo aan de deur; hoe komen ze aan mijn naam?

Er stond net een verkoper aan de deur die me begroette met mijn naam en vroeg of dat klopte. Ik heb nooit een abonnement bij hen gehad. Ik heb hem duidelijk gezegd geen interesse te hebben en Ziggo gebeld voor uitleg. Na een zeer lange tocht door het keuzemenu kreeg ik iemand aan de lijn die vroeg of ik online geregistreerd sta bij mijn huidige provider. Dat zou namelijk de reden zijn voor het ongevraagde bezoek. Ik heb hen uitdrukkelijk aangegeven zeer geïrriteerd te zijn over dit bezoek en dat dit nooit meer mag voorkomen. Wat een inbreuk in mijn privacy. Schandalig!

5080 18 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Mar 25, 2017 om 12:35
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Heeft u misschien een naamplaatje op/naast de deur met "meneer/mevrouw Jansen"? Dan zal u begroet worden met: dag, meneer Jansen. Maar goed, het is aan de deur, dus colportage. Zou niet eens de moeite genomen om een lange zoektocht bij Ziggo te beginnen. Zonde van zo'n mooie dag.

wi
door wilhelmina59 - Mar 25, 2017 om 12:37
520 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is het al een tijdje omgekeerde wereld.
Advies, ga alle commercielen na waar u iets hebt staan(incluis uw Zorgverzekeraar) en laat dit afblokken voor commerciele reacties.

tijger1
door tijger1 - Mar 25, 2017 om 12:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad compleet schandalig. Wat een onzin:-(( En dan nog gaan bellen?

simon55
door simon55 - Mar 25, 2017 om 12:42
1556 Antwoorden / 5 Vragen

En U heeft  niet gratis gebeld, jammer, had U nou Ziggo gehad was het voor nop

Cookies
door Cookies - Mar 25, 2017 om 12:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je hebt er toch wel aan gedacht je caller ID te blokkeren?

br
door bravehenk - Mar 25, 2017 om 12:51
206 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen roepen  tegenwoordig maar dat het een inbreuk op hun privacy is, terwijl ze weet ik niet hoeveel klanten/kortings kaarten hebben bij tig bedrijven.
Sociaal media etc etc. Ook telefoongids is handig middel voor verkopers en naam plaatje op de deur.
Ik heb sticker op de deur werkt goed.Privacy bestaat niet meer als je een mobiel kan je ook overal gevolgd worden.

groeten Henk

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 25, 2017 om 12:53
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Daarna kwam het lieve buurmeisje voor de grote Clubactie aan de  deur.
Om vervolgens bij Albert Heijn te gaan shoppen en de bonus en airmilespasjes te laten scannen.
Natuurlijk parkeren met Parkmobile of Yellowbrick.
Nog even te tanken bij de BP voor gratis freebees om na thuiskomst iets te bestellen bij thuisbezorgd.nl

Wat een kul!

simon55
door simon55 Mar 27, 2017 om 23:48
1556 Antwoorden / 5 Vragen

U vergeet Jantje beton  ( of is die tegenwoordig van plastic)

ne
door neodutchio - Mar 25, 2017 om 13:03
5167 Antwoorden / 12 Vragen

Dat u ergens online geregistreerd sta bij uw huidige provider heeft niets te maken met een ongevraagd bezoek hier. Nagenoeg alle NAW gegevens zijn online te vinden. Vergelijk het maar met het oude telefoonboek. Ziggo filtert haar eigen klanten eruit en wat er overblijft zijn mogelijk nieuwe klanten.

En als u het openen van uw voordeur en in gesprek gaat met wie dan ook al een inbreuk vindt moet u vooral de bel afzetten en de deur niet meer open doen.

Ge
door Genee - Mar 25, 2017 om 13:41
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U bent wel erg snel geïrriteerd.
Een onbewoond eiland iets voor u?

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 25, 2017 om 16:03
3449 Antwoorden / 25 Vragen

En als u nog een abonnement op Ziggo neemt voor vertrek krijgt u een gratis kokosnotenboom, maar wees er snel bij deze actie loopt tot 01-04-2017

diumenge
door diumenge - Mar 25, 2017 om 14:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoezo is dit een inbreuk op uw privacy?

ha
door halex - Mar 25, 2017 om 14:35
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Hoezo inbreuk op uw privacy? U hebt een geheime naam? De verkoper stond zomaar binnen in uw privédomein? U stelt u schromelijk aan.

Wi
door Wil_H - Mar 25, 2017 om 14:57
270 Antwoorden / Vragen

Alhoewel ik me je ergernis wel kan voorstellen is er helaas weinig tegen dit soort data-handel te doen.
Er is nu eenmaal al sinds jaren een levendige handel in persoonsgegevens gaande waar iedereen aan mee doet. Van autohandelaar tot ziekenfonds, allemaal kopen en verkopen ze persoonsgegevens.
Nee, daar kun je niks tegen doen.
Hoe wil je bewijzen dat firma Z jouw gegevens heeft gekost van firma Y die ze misschien weer van website X heeft gekocht?
Het is nou eenmaal zo en je kunt je er over opwinden. Plak gewoon een briefje op de voordeur "Geen colportage" en je bent van dit geneuzel verlost.

panter22
door panter22 - Mar 25, 2017 om 18:17
6599 Antwoorden / Vragen

Adressen zijn te koop. Google eens : adressen kopen voor mailing.

costnix
door costnix - Mar 25, 2017 om 19:17
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is heel simpel. U heeft een kabelaansluiting in uw huis, maar heeft geen Ziggo abonnement, dus komt er een boomvrucht van vijf letters bij u aan de deur, om u er eentje aan te smeren.

AWYeah28
door AWYeah28 - Mar 25, 2017 om 23:26
355 Antwoorden / Vragen

Beste Jop,

Wat u het beste kunt doen, is een bordje onder uw deurbel bevestigen met de volgende tekst:
_________________________________________________________________________
Aan een ieder die hier aanbelt

Door aan te bellen gaat u akkoord met de volgende voorwaarden:

Voor onuitgenodigd aanbellen voor een gesprek van welke vorm ook, wordt een tarief gerekend van €50,00 per minuut, met een minimum van drie minuten. Buiten kantooruren geldt een dubbeltarief. Dit bedrag dient vooraf te worden afgerekend, houdt u bij het aanbellen het geld gereed. Uitsluitend contante betalingen worden geaccepteerd.
_________________________________________________________________________

Als u het echt uitgebreid aan wilt pakken kunt u ook dit eens proberen.

Sterkte en succes!

costnix
door costnix Mar 26, 2017 om 01:53
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Hij is leuk :-D

brainless
door brainless - Mar 25, 2017 om 23:34
324 Antwoorden / 0 Vragen

@AWyeah28

Dus als ik een brand/dief bij u ontdek, en ik bel (onuitgenodigd) aan moet ik u minimaal 150E betalen?!
Of moet ik u eerst telefonisch zien te bereiken om een afspraak te maken om te mogen aanbellen?

AWYeah28
door AWYeah28 Mar 26, 2017 om 07:54
355 Antwoorden / Vragen

Als achteraf blijkt dat u met een goede reden hebt aangebeld kan er altijd worden gesproken over (gedeeltelijke) restitutie. ;-)

wa
door wallytax2500 - Mar 26, 2017 om 09:06
2 Antwoorden / Vragen

En die man was van Ziggo ?? Nou ik denk het niet en was u bijna een nieuwe klant van een of andere provider.

AWYeah28
door AWYeah28 Mar 26, 2017 om 09:28
355 Antwoorden / Vragen

Waarom zou de man niet van Ziggo zijn geweest? Ze doen daar volop aan colportage..

re
door red1 - Mar 26, 2017 om 09:16
329 Antwoorden / 1 Vragen

ze krijgen bij mij niet eens de kans om hun mond open te doen !! BOEM!!!!! Deur dicht .