Ziggo TV
In de slaapkamer kijk ik met een Samsung TV van nog geen jaar oud en een Humax 5050C decoder met smartcard er in sinds een jaar probleemloos TV. Na de onderhoudswerkzaamheden eind oktober jl ontvang ik er alleen nog NPO 1, 2 en 3. Alle andere zenders geven wel geluid, maar geen beeld. De firmware is up to date, alle stappenplannen van Ziggo zijn doorlopen, maar niets brengt de oplossing. Ziggo zelf reageert steeds alleen met oplossingen waarbij ik nieuwe dingen aan moet schaffen in de vorm van bekabeling, versterkers, enzovoort. Maar alles werkte voorheen en het probleem was er pas nadat Ziggo onderhoud had gepleegd.
Ja Ziggo pleegt onderhoud ter verbetering van zjjn netwerk en met de digitalisering, vele kanalen in HD en internet en telefonie over de kabel worden er steeds hogere eisen aan de bekabeling gesteld. Indien u kwaliteit wilt hebben en houden moet u daar in investeren, gecertificeerde kabels en mogelijk een versterker zal zeer waarschijnlijk uw probleem oplossen, ik ga er dan wel vanuit dat de TV en Humax verder in orde zijn!
henkhh ik was dik tevreden met wat ik had en dat is mij nu ongevraagd afgenomen. Ik kan en wil niet een nieuwe kabel of versterker aanschaffen. Ik vind uw antwoord niet klantvriendelijk, wél erg Ziggo gericht.
De smartcard is geactiveerd, wat ik al noemde, alle mogelijke opties zijn gedaan en Ziggo laat het naar mijn mening afweten
Heb je de humax terug gezet naar fabrieksinstellingen? Heb je de zenders opnieuw laten zoeken? Beide opties geprobeerd?
Andere smartcard geprobeerd?
Als je bovenstaande zaken allemaal geprobeerd hebt, zou de humax kapot kunnen zijn. Apparaat is al 6 jaar oud tenslotte.
Wat je ook nog kunt doen: pak de humax op en sluit hem eens aan bij buren ofzo. Doet hij daar ook niks probeer de humax dan met hun smartcard.
1953 Hartelijk bedankt. Hoewel beide smartcards op actief stonden bij Ziggo, heb ik via het simpele drukken op één knop op hun website bij Mijn Ziggo, de bewuste smartcard kunnen activeren. Het blijft vreemd dat Ziggo zelf deze oplossing niet aanbiedt!
Ja hoe programma's en andere zaken via de kabel gaan die dus voor bepaalde doeleinde wel geschikt zijn en deze dus in veelvoud via u kabel moeten worden door gegeven, ja dan zal ook u kabel verbetert moeten worden vooral als die lang zijn dus die een aftakking zij van de de kabel die via u woonkamer gebruikt worden. Maar u kan ook alleen analoog op u slaap kamer bekijken als u daar dus de zoekfunctie eens instelt op alleen analoog wat bij dan wel werk maar digitaal.. dus niet, om dat die kabel wel 10 meter lang is, als dus digitaal in mijn slaapkamer wil bekijken dan zal ik daar dan een betere kabel na toe moet leggen.
[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 17 nov 2015, 00:54]Ja hoe programma's en andere zaken via de kabel gaan die dus voor bepaalde doeleinde wel geschikt zijn en deze dus in veelvoud via u kabel moeten worden door gegeven, ja dan zal ook u kabel verbetert moeten worden vooral als die lang zijn dus die een aftakking zij van de de kabel die via u woonkamer gebruikt worden. Maar u kan ook alleen analoog op u slaap kamer bekijken als u daar dus de zoekfunctie eens instelt op alleen analoog wat bij dan wel werk maar digitaal.. dus niet, om dat die kabel wel 10 meter lang is, als dus digitaal in mijn slaapkamer wil bekijken dan zal ik daar dan een betere kabel na toe moet leggen.
Blijkbaar heeft u niet gelezen dat het probleem volledig en op een zeer eenvoudige manier kon worden opgelost. Zonder nieuwe kabels en ook gewoon weer digitaal kijken. Iedereen verder bedankt voor het meedenken, al waren een aantal adviezen overbodig want voortkomend uit niet goed lezen wat er al aan oplossingen gedaan was.
AFGEHANDELD dus.
[quote=allet schreef op dinsdag 17 nov 2015, 00:51]1953 Hartelijk bedankt. Hoewel beide smartcards op actief stonden bij Ziggo, heb ik via het simpele drukken op één knop op hun website bij Mijn Ziggo, de bewuste smartcard kunnen activeren. Het blijft vreemd dat Ziggo zelf deze oplossing niet aanbiedt!
Staat waarschijnlijk niet op hun stappenplan. Zelf actief meedenken wordt steeds minder bij klantenservice Ziggo. Bovendien worden ze van bovenaf gepusht om die Horizonbox aan te smeren.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer