ro
door rob van tol Feb 14, 2017 om 18:28
Garantie & verzekeringen

Hans Anders en VGZ

Mijn dochter heeft op 6 januari bij Hans Anders een bril uitgekozen waar zij volgens de VGZ polisvoorwaarden recht heeft op vergoeding door VGZ. Echter bij de declaratie in de winkel wilde het door de medewerker van Hans Anders niet lukken om rechtsstreeks bij de VGZ te declareren.

Door de medewerker van de plaatselijke Hans Anders werkt gezegd dat ze dan maar de factuur direct bij de VGZ moest declareren. LET OP, zij had volgens de regels dus recht op de vergoeding. Echter de 1e declaratie werd door de VGZ niet vergoed om onduidelijke redenen. Samen met haar hebben wij dit tot 4 keer herhaald, echter elke declaratie werd afgewezen. Bij navraag bij de VGZ bleek de medewerkster van de klantenservice op te merken dat er een onderling meningsverschil was tussen Hans Anders en de VGZ over de wijze van declareren. De VGZ accepteert geen declaraties van brillen van de client zelf maar alleen via Hans Anders. Bij navraag bij de klantenservice van Hans Anders was men op de hoogte van een stroom klachten van geen vergoeding door de VGZ als de client zelfstandig declareert bij de VGZ. Echter, op het moment van aankoop was het volgens de medewerkster van de Hans Anders niet mogelijk om direct bij de VGZ te declararen.

VGZ blijft bij het standpunt dat er geen betaling plaatsvindt als niet door Hans Anders direct wordt gedeclareerd. Echter de klantenservice van Hans Anders ziet direct declareren bij de VGZ als een service en vindt het niet hun taak om bij een geschil tussen de klant en de VGZ te bemiddelen. Ook bij de VGZ doet men de deur dicht en schuift de schuld in schoenen van Hans Anders. Ik ben erg benieuwd of er nog meer mensen zijn met deze klachten??

5040 11 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Feb 14, 2017 om 18:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou dan de polisvoorwaarden maar eerst eens doornemen, dan weet u hoe het zit,

ro
door rob van tol Feb 14, 2017 om 18:50
2 Antwoorden / 1 Vragen

In de polisvoorwaarden is nadrukkelijk opgenomen dat de vergoeding voor een bril eens per 3 jaar door de VGZ wordt vergoedt. Hans Anders is een van de gecontracteerden. Normaal is het zo dat Hans Anders direct declareert via hun eigen systeem bij de VGZ. Op dat moment was het door onduidelijke omstandigheden echter niet mogelijk en werd er nadrukkelijk door Hans Anders gemeld dat mijn dochter dit zelf wel zou kunnen declareren bij VGZ.

Dit blijkt door een onderling conflict van VGZ en Hans Anders dus niet mogelijk en de klant is de dupe.

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Feb 14, 2017 om 18:41
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Tenzij vorig jaar veranderd, Pearl regelt mijn bril wel direct (bij OHRA). Nadrukkelijk dus "tenzij de regels veranderd zijn". Krijg maar 1 x per 3 jaar een bril (voor een beetje) vergoed.

fa
door familyman - Feb 14, 2017 om 18:50
888 Antwoorden / 1 Vragen

Off Topic: ik ga niet Hans Anders, Klik Hier .

edrick3
door edrick3 - Feb 14, 2017 om 19:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als je recht hebt op die vergoeding dan declareert HA dit rechtstreeks.
Contactformulier al ingevuld? Schrijf anders eens naar het hoofdkantoor.:

  • Papland 21, 4206CK, Gorinchem
Zet je klacht op www.klachtenkompas.nl en www. klacht.nl

edrick3
door edrick3 - Feb 14, 2017 om 19:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen
marita5
door marita5 - Feb 14, 2017 om 19:16
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Rob Van Tol ,

In het reglement gezichtshulpmiddelen van VGZ staat duidelijk :

Declaratie ,

Hans Anders declareert het verzekerde deel van uw bril rechtstreeks bij ons. Kiest u voor aanvullende opties (bijvoorbeeld extra dunne glazen) dan dient u de kosten daarvan direct aan Hans Anders te betalen.

Stel uw vraag eens bij Hans Anders via dit formulier , klik op de rode regels .

https://www.hansanders.nl/contact/algemeen/

Verwijs Hans Anders na hun eigen site , daar staat ""wij regelen de declaratie voor jou ". klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.hansanders.nl/service/zorgverzekering/

Bied dit geen oplossing dien dan schriftelijk een klacht in .

In de algemene voorwaarden :

Artikel 15 Klachten

15.1 Klachten of gegevens omtrent gebreken over goederen of diensten van Hans Anders dienen binnen redelijke termijn nadat de Consument dit heeft ontdekt, schriftelijk of elektronisch bij Hans Anders te worden ingediend .

Een onderling conflict tussen VGZ en Hans Anders is uw probleem niet .

U kunt ook een vraag stellen / of klacht indienen bij consuwijzer .

https://www.consuwijzer.nl/contact

ro
door rob van tol - Feb 15, 2017 om 12:29
2 Antwoorden / 1 Vragen

Door het bellen met de persvoorlichter van de VGZ en de persvoorlichter van Hans Anders is mij nu een hoop duidelijk. Nadat ik enige druk heb uitgeoefend op de persvoorlichter van de VGZ wilden zij nu uit coulance onze declaratie wel vergoeden. Anderen met hetzelfde probleem wens ik veel sterkte en een hoop geduld.

marita5
door marita5 Feb 15, 2017 om 13:18
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Rob Van Tol , fijn om te horen dat het toch is opgelost , bedankt voor het terugmelden .

edrick3
door edrick3 - Feb 15, 2017 om 19:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mooi dat het opgelost is. Bedankt voor het terugmelden.

Topantwoord

li
door linda1969 - Feb 19, 2017 om 10:27
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb mijn bril eind december uitgezocht bij Hans Anders (en ook direct betaald) en deze was begin januari klaar. Op dat moment kreeg ik de factuur pas dus ik heb hem ingediend bij VGZ. Deze werd ook niet in behandeling genomen bij VGZ om dezelfde redenen.
De procedure was volgens hen per 1 januari veranderd. Op het moment dat ik de bril bestelde was dit dus nog niet aan de orde, maar de factuur staat op 2017 dus zou Hans Anders deze declaratie moeten indienen. Volgens hen gaat dat niet meer omdat ik de factuur al betaald heb.
Ik word nu ook van het kastje naar de muur gestuurd, heb inmiddels mijn verhaal naar de redactie van Kassa gestuurd, dus het krijgt nog wel een staartje denk ik.

ro
door rob van tol Feb 19, 2017 om 21:11
2 Antwoorden / 1 Vragen

Graag op verzoek van Kassa:

Kassa is benieuwd naar jouw ervaring met het declareren van een nieuwe bril bij de zorgverzekering. Heb je hier problemen mee? Mail dan naar kassa@vara.nl. Vermeld daarbij waar en wanneer je de bril hebt gekocht en om welke verzekeraar het gaat. Zet er ook je mobiele nummer bij. Dan kunnen we je bellen, mochten we nog vragen hebben.

marita5
door marita5 Feb 20, 2017 om 09:33
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@linda1969 , zie de reactie hier onder van webcare vgz om 9.03 , klacht melden klik op de rode regel ( klik op de tweede link target blank) https://www.vgz.nl/klantenservice/contact/klacht-melden

ro
door rob van tol - Feb 19, 2017 om 21:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

Kassa is benieuwd naar jouw ervaring met het declareren van een nieuwe bril bij de zorgverzekering. Heb je hier problemen mee? Mail dan naar kassa@vara.nl. Vermeld daarbij waar en wanneer je de bril hebt gekocht en om welke verzekeraar het gaat. Zet er ook je mobiele nummer bij. Dan kunnen we je bellen, mochten we nog vragen hebben.

webcare vgz
door webcare vgz - Feb 20, 2017 om 09:03
39 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Rob, jullie mogen natuurlijk niet de dupe worden van deze onduidelijkheid. We zoeken dit graag verder uit en lossen dit zsm voor je op. Wil je jouw klacht via het klachtenformulier op onze website naar ons doorsturen? Hier vind je een link https://www.vgz.nl/klantenservice/contact/klacht-melden
Mijn collega's van afdeling Klachtenmanagement nemen dan snel contact met je op om dit verder op te lossen. Excuses voor het ongemak. Groet, Tjeerd

marita5
door marita5 Feb 20, 2017 om 09:29
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@webcare vgz , het probleem is al opgelost , zie de reactie van Ts 15 februari om 12.29