Hans Anders en VGZ
Mijn dochter heeft op 6 januari bij Hans Anders een bril uitgekozen waar zij volgens de VGZ polisvoorwaarden recht heeft op vergoeding door VGZ. Echter bij de declaratie in de winkel wilde het door de medewerker van Hans Anders niet lukken om rechtsstreeks bij de VGZ te declareren.
Door de medewerker van de plaatselijke Hans Anders werkt gezegd dat ze dan maar de factuur direct bij de VGZ moest declareren. LET OP, zij had volgens de regels dus recht op de vergoeding. Echter de 1e declaratie werd door de VGZ niet vergoed om onduidelijke redenen. Samen met haar hebben wij dit tot 4 keer herhaald, echter elke declaratie werd afgewezen. Bij navraag bij de VGZ bleek de medewerkster van de klantenservice op te merken dat er een onderling meningsverschil was tussen Hans Anders en de VGZ over de wijze van declareren. De VGZ accepteert geen declaraties van brillen van de client zelf maar alleen via Hans Anders. Bij navraag bij de klantenservice van Hans Anders was men op de hoogte van een stroom klachten van geen vergoeding door de VGZ als de client zelfstandig declareert bij de VGZ. Echter, op het moment van aankoop was het volgens de medewerkster van de Hans Anders niet mogelijk om direct bij de VGZ te declararen.
VGZ blijft bij het standpunt dat er geen betaling plaatsvindt als niet door Hans Anders direct wordt gedeclareerd. Echter de klantenservice van Hans Anders ziet direct declareren bij de VGZ als een service en vindt het niet hun taak om bij een geschil tussen de klant en de VGZ te bemiddelen. Ook bij de VGZ doet men de deur dicht en schuift de schuld in schoenen van Hans Anders. Ik ben erg benieuwd of er nog meer mensen zijn met deze klachten??
Topantwoord
Ik zou dan de polisvoorwaarden maar eerst eens doornemen, dan weet u hoe het zit,
In de polisvoorwaarden is nadrukkelijk opgenomen dat de vergoeding voor een bril eens per 3 jaar door de VGZ wordt vergoedt. Hans Anders is een van de gecontracteerden. Normaal is het zo dat Hans Anders direct declareert via hun eigen systeem bij de VGZ. Op dat moment was het door onduidelijke omstandigheden echter niet mogelijk en werd er nadrukkelijk door Hans Anders gemeld dat mijn dochter dit zelf wel zou kunnen declareren bij VGZ.
Dit blijkt door een onderling conflict van VGZ en Hans Anders dus niet mogelijk en de klant is de dupe.
Topantwoord
Tenzij vorig jaar veranderd, Pearl regelt mijn bril wel direct (bij OHRA). Nadrukkelijk dus "tenzij de regels veranderd zijn". Krijg maar 1 x per 3 jaar een bril (voor een beetje) vergoed.
Als je recht hebt op die vergoeding dan declareert HA dit rechtstreeks.
Contactformulier al ingevuld? Schrijf anders eens naar het hoofdkantoor.:
-
Papland 21, 4206CK, Gorinchem
Hallo Rob Van Tol ,
In het reglement gezichtshulpmiddelen van VGZ staat duidelijk :
Stel uw vraag eens bij Hans Anders via dit formulier , klik op de rode regels .
https://www.hansanders.nl/contact/algemeen/
Verwijs Hans Anders na hun eigen site , daar staat ""wij regelen de declaratie voor jou ". klik op de rode regel en scroll naar beneden .
https://www.hansanders.nl/service/zorgverzekering/
Bied dit geen oplossing dien dan schriftelijk een klacht in .
In de algemene voorwaarden :
Artikel 15 Klachten
15.1 Klachten of gegevens omtrent gebreken over goederen of diensten van Hans Anders dienen binnen redelijke termijn nadat de Consument dit heeft ontdekt, schriftelijk of elektronisch bij Hans Anders te worden ingediend .
Een onderling conflict tussen VGZ en Hans Anders is uw probleem niet .
U kunt ook een vraag stellen / of klacht indienen bij consuwijzer .
https://www.consuwijzer.nl/contact
Door het bellen met de persvoorlichter van de VGZ en de persvoorlichter van Hans Anders is mij nu een hoop duidelijk. Nadat ik enige druk heb uitgeoefend op de persvoorlichter van de VGZ wilden zij nu uit coulance onze declaratie wel vergoeden. Anderen met hetzelfde probleem wens ik veel sterkte en een hoop geduld.
@Rob Van Tol , fijn om te horen dat het toch is opgelost , bedankt voor het terugmelden .
Topantwoord
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb mijn bril eind december uitgezocht bij Hans Anders (en ook direct betaald) en deze was begin januari klaar. Op dat moment kreeg ik de factuur pas dus ik heb hem ingediend bij VGZ. Deze werd ook niet in behandeling genomen bij VGZ om dezelfde redenen.
De procedure was volgens hen per 1 januari veranderd. Op het moment dat ik de bril bestelde was dit dus nog niet aan de orde, maar de factuur staat op 2017 dus zou Hans Anders deze declaratie moeten indienen. Volgens hen gaat dat niet meer omdat ik de factuur al betaald heb.
Ik word nu ook van het kastje naar de muur gestuurd, heb inmiddels mijn verhaal naar de redactie van Kassa gestuurd, dus het krijgt nog wel een staartje denk ik.
Graag op verzoek van Kassa:
Kassa is benieuwd naar jouw ervaring met het declareren van een nieuwe bril bij de zorgverzekering. Heb je hier problemen mee? Mail dan naar kassa@vara.nl. Vermeld daarbij waar en wanneer je de bril hebt gekocht en om welke verzekeraar het gaat. Zet er ook je mobiele nummer bij. Dan kunnen we je bellen, mochten we nog vragen hebben.
@linda1969 , zie de reactie hier onder van webcare vgz om 9.03 , klacht melden klik op de rode regel ( klik op de tweede link target blank) https://www.vgz.nl/klantenservice/contact/klacht-melden
Kassa is benieuwd naar jouw ervaring met het declareren van een nieuwe bril bij de zorgverzekering. Heb je hier problemen mee? Mail dan naar kassa@vara.nl. Vermeld daarbij waar en wanneer je de bril hebt gekocht en om welke verzekeraar het gaat. Zet er ook je mobiele nummer bij. Dan kunnen we je bellen, mochten we nog vragen hebben.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer