an
door angela1968 Mar 4, 2009 om 17:56
Garantie & verzekeringen

Uitvaartverzekering

Wat is wijsheid? Als kind zijnde heeft mijn moeder een uitvaartverzekering voor me afgesloten die op mijn 21ste jaar afliep. De waarde is iets van € 900. Aansluitend heb ik gelijk zelf een uitvaartverzekering afgesloten die ondertussen, bijna 20 jaar later, € 1.660 waard is.

Een jaar of vijf terug bedacht ik me dat een uitvaartverzekering die in centen uitbetaald, natuurlijk steeds met de jaren minder waard wordt waardoor je weer moet bijverzekeren. Om van het hele gezeur af te zijn heb ik een verzekering bij Dela afgesloten die in natura wordt uitbetaald.

Nu krijg ik vandaag weer bericht van mijn assurantiemannetje dat mijn premie voor de verzekering ad € 1.660 eerdaags weer moet betaald worden en ik vroeg me eigenlijk af of dit nog wel zin heeft als ik ondertussen ook een natura verzekering heb.

Weet iemand of het mogelijk is om de oude verzekering van € 900 al tijdens mijn leven uit te laten keren en of het mogelijk is om de lopende verzekering ad € 1.660 stop te zetten en ook uit te laten keren? Zo ja, zou ik daar dan heel veel aan verliezen door administratiekosten?

Met dank voor de reacties.

Angela

470 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 4, 2009 om 18:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja u kunt ze rusteg afkopen want die natura verzekering moet dus alle kosten opbrengen die gemaakt zullen worden mits ze in de overeenkomst staan.

Het afkopen kost u een hoop geld vraag eerst maar na hoeveel dit kan bedragen en neem dan een besluit.

Een lang leven u toegewenst doot Valerius

ve
door verwijderd - Mar 4, 2009 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een uitvaartverzekering kan je niet tijdens leven uit laten keren. Je kunt de verzekering van 1660,- wel premievrij maken. De verzekerde som wordt dan wel minder waard. Hoeveel dat kan je assurantiemannetje je vertellen.

Verder: het kan zeker geen kwaad om naast je naturaverzekering nog wat extra geld er bij te hebben, aangezien een naturaverzekering alleen het minimale c.q. een standaardpakket inhoudt. En dat is wel erg minimaal, bijv. maar 1 volgauto, 1 kopje koffie met een droog plakje cake en 50 rouwkaarten. Wil je dus meer volgauto's, 200 rouwkaarten enz. dan moet dat allemaal bijbetaald worden.

ve
door verwijderd - Mar 4, 2009 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

P.S. Ik zie dat onder de Basisverzekering zelfs geen enkele volgauto wordt meegerekend.