ma
door mallepietje Feb 15, 2004 om 10:47
Garantie & verzekeringen

Ziekenfondsverzekering

Ik heb van het ziekenfonds(DSW) het verzoek gekregen om onze jaaropgave's en belastingaangiften 2003 te overhandigen.
Dit om te kijken of wij nog in het ziekenfonds mogen blijven.
Ik heb geen moeite om onze jaaropgave's op te sturen maar onze complete belastingaangiften heb ik meer moeite mee.
Ik vind dat nogal een inbreuk op onze privacy.
Mijn vraag is ben ik verplicht om onze aangiften op te sturen?

427 2 Rapporteer

cl
door claudiaaa - Apr 16, 2004 om 12:39
7 Antwoorden / 0 Vragen

De ziekenfondsverzekeraar moet de inkomenssituatie weten op basis waarvan je word "ingeschaald" in 1 een ziekenfondsverzekering, of 2, de particuliere verzekerng, een en ander gebeurt op basis van inkomen, waar de grens hiervoor ligt, weet ik zo even niet, maar ruim meer dan 20000 per jaar in ieder geval. zodoende willen ze dat weten, ik denk alleen dat ze aan een jaaropgaaf genoeg zouden moeten hebben

ju
door juanita_1 - Apr 16, 2004 om 12:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

normaal gesproken is het salaris van 1 november bepalend voor het wel of niet verplicht verzekerd zijn voor de ziekenfonds. De grens voor dit jaar ligt op € 32600. Verschillende dienstbetrekkingen dienen bij elkaar geteld te worden. Ik begrijp eigenlijk niet waarvoor het ziekenfonds de jaaropgave's en de belastingaangifte nodig heeft