beatrix_1
door beatrix_1 Nov 28, 2011 om 19:13
Huishouden & energie

Aanstekers

's Avonds gordijnen dicht, kaarsjes aan, heerlijk. Wij hebben wel 10 aanstekers in huis. Van die navulbare. In alle soorten, maten en kleuren. Goedkope, maar ook duurdere (Brabantia). Waarom laten die krengen het zo snel afweten? Ik vul ze trouw bij (heb ook wel drie van die spuitbussen staan), maar dan nog. Is dat niet iets met een vuursteentje of zoiets? Voortaan maar lucifers gebruiken of heeft iemand een tip?

12018 7 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Nov 28, 2011 om 19:17
16847 Antwoorden / 108 Vragen

haha, een heel duur en slecht advies: iedere week een slof sigaretten bij de Primera kopen; krijgt u gratis een aansteker erbij!

wolfenjong
door wolfenjong - Nov 30, 2011 om 14:34
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

U weet toch wel, dat u de spuitbus met het ventiel naar beneden moet houden tijdens het vullen, anders denkt u dat er gas in de aansteker terecht komt, maar dat is niet zo, hooguit een klein beetje als de spuitbus nog vol is, en voor de rest spuit u drijfgas in de aansteker en daar brand deze niet op.

Succes er mee.

freya
door freya - Nov 30, 2011 om 14:51
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En niet schrikken als je bij het vullen wat gas 'lekt', want je kunt koude handen krijgen......

Freya

tenormin
door tenormin - Nov 30, 2011 om 15:08
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=freya schreef op woensdag 30 nov 2011, 14:51]
En niet schrikken als je bij het vullen wat gas 'lekt', want je kunt koude handen krijgen......

Freya

Dat

tenormin
door tenormin - Nov 30, 2011 om 15:09
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=freya schreef op woensdag 30 nov 2011, 14:51]
En niet schrikken als je bij het vullen wat gas 'lekt', want je kunt koude handen krijgen......

Freya

Sorry, ging wat mis. Maar dat zal beatrix wel weten als je al 10 van die dingen gebruikt!

ti
door timfelix - Nov 30, 2011 om 15:41
270 Antwoorden / 13 Vragen

Die dingen laten het op een gegeven moment afweten omdat er dan waarschijnlijk lucht in het gasreservoir zit! Dit gebeurt bij alle aanstekers en is heel simpel op te lossen door de aansteker compleet leeg te maken dmv een pennetje of een speciale "bleeding" tool. Als ik het goed heb is Xikar producent van zo'n tooltje.

Ook schijnt het goed te zijn om je aanstekers even in de koelkast te gooien alvorens het vullen. Hier weet ik de theorie niet achter, maar het schijnt te werken volgens de St.Dupont bezitters, toch wel het summum van de normale gasaansteker!

beatrix_1
door beatrix_1 - Dec 1, 2011 om 19:27
10 Antwoorden / 7 Vragen

Nou, bedankt voor jullie tips! Laten we het, hoe irritant ook, ook maar weer niet al te serieus nemen. Misschien koop ik beter weer 10 nieuwe. Hoezo luxe probleem...?