ha
door hanshop Jun 11, 2020 om 15:27
Huishouden & energie

Airco besteld,maar hoor niets meer van het bedrijf

hallo
ik heb begin april een offerte laten maken beteffende aanschaf airco,nadat ik de prijsopgaaf kreeg heb ik ok gezegd.
bedrijf zei dat er eind mei geplaatst ging worden,vervolgens hoor ik niets meer van het bedrijf;geen reactie op mails en telefoon.
wat zijn mijn rechten hierin?

3687 4 Rapporteer

lo
door lovewinnie - Jun 11, 2020 om 15:43
1212 Antwoorden / 1 Vragen

Zou daar dan al niet meer in zee gaan en verder kijken. Er zijn genoeg bedrijven.
Helaas kampen veel bedrijven met het probleem dat ze materialen te kort komen . Hierdoor kunnen ze niet plaatsen. Wellicht heeft u daarom nog niks gehoord .

ne
door neodutchio - Jun 11, 2020 om 17:25
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Het bedrijf schriftelijk in gebreke stellen en aangeven dat als ze binnen 14 dagen niet komen u gaat ontbinden. Het zoeken naar een andere zou lastig worden, alle installateurs zijn razend druk.

mo
door mof - Jun 12, 2020 om 10:58
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Stuur het bedrijf een email met daarin een ultimatum: reageren en afspraken mbt plaatsing nakomen of anders de koop ontbinden.
Als u het fysieke adres weet, en als de email als onbezorgbaar terug komt, kunt u ook een aangetekende brief sturen.

Als er een harde datum geplaatst is dan is het bedrijf haar deel van de overeenkomst niet nagekomen. Als er alleen maar gezegd is
"eind mei" dan mag er wel wat speling zijn, tot iets van 30 dagen, maar ook dan zou het bedrijf gewoon moeten reageren.

Ca
door Cassie020 - Jun 12, 2020 om 11:14
6 Antwoorden / 0 Vragen

Kan niet op maken of er een betaling is gedaan aan dit bedrijf. Mocht dit wel het geval zijn dan moet het bedrijf in gebreken gesteld worden. Wanneer er geen aanbetaling is gedaan dan is het jammer. Dan moet u zich afvragen of je überhaupt nog wel zaken willen doen met dit bedrijf.