ro
door ronvandepol1959 Dec 15, 2017 om 17:30
Huishouden & energie

Als ik energie vergelijk bij pricewice of easyswitch, is mijn maandbedrag lager,

als ik energie vergelijk bij pricewice of easyswitch, is mijn maandbedrag lager,  (zonder rekening gehouden met korting, daar kijk ik niet eens meer naar) omdat de tarieven lager zijn bij de energievergelijker dan bij de leverancier.
bij de leverancier zelf staan bijv de daltarieven vermeld, (bijv Budget energie) volgens mij wordt de consument voor de gek gehouden bij een energievergelijker, de consument wordt gelokt met hoge kortingen (NUON staat altijd bovenaan) .
bij Green Choice via de energievergelijker betaal ik voor stroom 0,17993 en gas 0,57395, leveringskst 39,93.
bij Green Choice  op de site zelf staan hele andere tarieven; stroom 0,1983 en gas 0,6272, dit merk ik bij meerdere leveranciers.
m vr groet Ron

2580 11 Rapporteer

ne
door neodutchio - Dec 15, 2017 om 17:33
5165 Antwoorden / 12 Vragen

De prijzen kunnen per uur veranderd worden. U wordt dus niet voor de gek gehouden, er wordt u een voorstel gedaan.

simon55
door simon55 - Dec 15, 2017 om 17:40
1556 Antwoorden / 5 Vragen

U wordt niet voor de gek gehouden. Prijzen dalen en stijgen. Vandaag is koperen pijp goedkoop, morgen weer n paar duppies hoger. Zo is  met energie ook. Behalve mijn eigen lichamelijke energie ,die stijgt niet in prijs, maar wel wat anders.

edrick3
door edrick3 - Dec 15, 2017 om 17:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je moet niet naar de (voorgestelde) maandbedragen kijken, maar naar het jaarbedrag dat je moet betalen.
Dus: vergelijking maken op grond van je jaarverbruik.

tijger1
door tijger1 - Dec 15, 2017 om 18:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En als u via zo’n vergelijkingssite overstapt, print dat dan uit en controleer dat met het contract wat u toegezonden krijgt.

ro
door ron503 - Dec 15, 2017 om 18:03
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Die kortingen betaald u uiteindelijk zelf want het betreft de kale energie prijs en daar valt qua kleinverbruiker weinig op te besparen. lagere maand kosten zijn aantrekkelijk maar aan het eind van de rit bij het ontvangen van de jaarrekening bent u de Sjaak want u wordt afgerekend op het exacte verbruik en dan blijkt 9 van de 10 keer dat u te weinig aan maand kosten heeft voldaan en bij mag gaan betalen.

tenormin
door tenormin Dec 15, 2017 om 18:33
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@ron530, had je zin in nog een "sneeuwwitte" staart? ;-))

ro
door ron503 Dec 15, 2017 om 18:49
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Dat dan weer niet maar wel een kat die mee kijkt en zo af en toe op het toetsenbord gaat liggen.

tijger1
door tijger1 - Dec 15, 2017 om 18:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ron503

Die korting betaal je natuurlijk helemaal niet zelf. Als je zorgvuldig je verbruik invult, kan je heel goed vergelijken.

Als je rechtstreeks bij een energieleverancier afsluit, krijg je die bonus niet, of wellicht een beetje na zeuren.

wi
door wimaa - Dec 15, 2017 om 18:46
2 Antwoorden / Vragen

Inderdaad er staan verschillende tarieven,afhankelijk van de side.
Het blijft een doolhof,wanneer maak je de beste deal?????????????

gerbera
door gerbera - Dec 16, 2017 om 11:35
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Het blijft een doolhof,wanneer maak je de beste deal?????????????

Als u zich goed laat voorlichten, en niet naar het maandbedrag maar wel naar de tarieven kijkt heeft u al die vraagtekens niet nodig.

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 16, 2017 om 12:23
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Nuon geeft iets van € 310 aan welkomskorting, dat verrekend hebbende zijn ze inderdaad goedkoper op dit moment.

 Vul uw gebruik zo nauwkeurig als mogeijk in, dit voor de meest optimale vergelijking.

kc
door kcdb - Dec 16, 2017 om 17:30
113 Antwoorden / 2 Vragen

Beste TS. Toen ik ca. 2 maanden geleden bij Greenchoice wilde overstappen van een contract met variabel tarief naar een contract met een 3 jaar vast tarief, voor elektriciteit én gas, constateerde ik hetzelfde prijsverschil bij dezelfde verbruiksgegevens. Het tarief per eenheid gas en elektriciteit was via Pricewise lager als bij Greenchoice zelf op de site.

Telefonisch heb ik hierover contact opgenomen met Greenchoice. Direct werd dit voor mij geregeld. Omdat ik vaste klant was (en nog steeds ben) kreeg ik voor mijn nieuwe 3-jaar vast contract precies dezelfde lagere prijs per eenheid aangeboden als op de site bij Pricewise vermeldt. In minder dan vijf minuten was dat geregeld en nog eens een kwartier later had ik het nieuwe contract met de lagere prijzen al binnen.

Pluim (of een warme doche, maar die is van een collega-omroep) voor Greenchoice die dit zo goed en snel regelde voor mij als bestaande klant. Greenchoice mag misschien niet de aller- aller- allergoedkoopste zijn, maar een goed contact met je klanten mag je ook iets waard zijn. Daarentegen, als je die eenmalige cadeaubedragen bij een overstap niet meerekent, daar doet Greenchoice niet aan, dan blijken de werkelijke prijzen voor hun geleverde energie bij behoorlijk scherp te zijn. Je loopt dus niet het risico dat als je wat langer bij deze energieleverancier blijft, dat je de welkomstbonus uiteindelijk zelf terugbetaald. Wel zo eerlijk en geen stiekum verborgen kosten hierdoor.

Face
door Face - Dec 31, 2017 om 11:54
10 Antwoorden / Vragen

Noord-Brabant en Limburg
Normaaltarief 7.00 uur - 21.00 uur
Daltarief 21.00 uur - 7.00 uur
Overige provincies1
Normaaltarief 7.00 uur - 23.00 uur
Daltarief 23.00 uur - 7.00 uur

Ze kopen contracten veelvoudig in. Op de site van een energievergelijker wordt het daarom altijd goedkoper aangeboden. Daltarief is alleen gunstig als je veel in de avonduren gebruikt en in het weekend. Als je veel overdag thuis bent dan heeft het normaal- en daltarief weinig zin. Een enkeltarief is vaak het voordeligst omdat je voor een daltarief dan minder betaald maar voor een normaal tarief meer betaald. Dus als je overdag veel normaaltarief gebruikt tussen 7 uur en 23:00, dan is dat heel erg duur. Daarnaast als je €150,- cashback krijgt (wat erg veel wordt gepromoot), dan is dat niet zo. Stel, normaal betaal je €1185,- per jaar, dat is €98,75 per maand. Maar met een cashback krijg je €150,- terug en betaal je per maand minder! Dat werkt zo:
Het jaarbedrag €1185,-. Dit is min €150 euro berekend. Dus dit wordt: €1035. Dit deel je door 12: €86,25 per maand.
Uiteindelijk moet je €150,- bijbetalen. Die heeft de leverancier gewoon voor je ingehouden en die krijg je niet bovenop je korting hoor.

Cookies
door Cookies Dec 31, 2017 om 12:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Spuit 11 is een betere gebruikersnaam voor je.

tijger1
door tijger1 Dec 31, 2017 om 12:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@face. U kletst onzin.

gerbera
door gerbera Dec 31, 2017 om 14:46
7372 Antwoorden / 14 Vragen

@face hoort u het ook van anderen. Prettige jaarwisseling