BsCremers
door BsCremers Jun 8, 2018 om 14:15
Huishouden & energie

Bedlengte

omdat ik geen geld heb om een nieuw bed frame te kopen op 2.20 cm wegens mijn lengte dacht ik zelf een bestaand bed langer te maken.
nu heb ik alles voorbereid en moet ik matrealen gaan kopen.

maar op welke lengte moet  ik die planken zagen.
op precies 2.20, of een tikkeltje langer 2.21 of 2.22cm

wat is jullie advies???

3805 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 8, 2018 om 14:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De zijplanken zullen tussen het kopschot en voetenbord komen, dus houd ze maar op 2.20 meter

simon55
door simon55 - Jun 8, 2018 om 14:20
1556 Antwoorden / 5 Vragen

En welke maat matras komt er in te liggen dan ?

tenormin
door tenormin Jun 8, 2018 om 16:23
16850 Antwoorden / 108 Vragen

2.20. Die inderdaad 2 centimeter korter zijn. Mijn 2.00 matras is 1.98. (Net even nagemeten).

ne
door neodutchio - Jun 8, 2018 om 14:23
5167 Antwoorden / 12 Vragen

Het matras is 2.20, de buitenmaten van het bed zal dus wat groter moeten worden. Als je de zijpanelen strak op 2.20 neemt zullen de kopse kanten strak tegen het matras aan liggen. Lakens of dekbed instoppen lukt dan niet. Ook het wisselen van het hoeslaken gaat niet als het matras vast ligt.
Iets ruimer aanhouden dus.

tijger1
door tijger1 Jun 8, 2018 om 15:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Matrassen zijn meestal twee centimeter korter dan aangegeven, dus bij twee meter zijn ze 1.98 meter.

ne
door neodutchio Jun 8, 2018 om 15:42
5167 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb toch al een jaartje of 10 matrassen gekocht en ik kan u verzekeren dat een matras van 80x200 ook echt die maat is. Een bed is altijd iets groter. Behalve die ene keer met een import bed uit China, dit bed had de buitenmaat van 80x200 zodat wij een afwijkende maat matras moesten maken.

me
door mein33 - Jun 8, 2018 om 14:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als de lengte tussen hoofdeind en voeteind 2.20 mtr. moet zijn, dan moet u ook planken gebruiken die 2.20 mtr. lang zijn.
Mocht uw matras korter zijn (bijv. 2.00 mtr.) dan kunt u het lengteverschil enigzins compenseren door zowel aan de hoofdeind als aan het voeteind een paar cm. open te laten, daarbij kan de ruimte aan het hoofdeind het grootst zijn om dat daar uw kussen ligt.

Ps.
Is het met de aansluiting van uw airco nog gelukt ?   ;-))

BsCremers
door BsCremers Jun 9, 2018 om 13:05
4 Antwoorden / 3 Vragen

nee nog niet, de woningbouw koms disndag langs om te kijken of er een aanpassing kan worden gemaakt. even kijken of ze mee willen helpen....! en dan besluiten

me
door mein33 Jun 9, 2018 om 17:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Afwachten dan maar, ben wel benieuwd naar hun bevindingen.

gerbera
door gerbera - Jun 8, 2018 om 16:06
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Als de zijplanken tussen kopschot en voeteneinde komt zou ik ze iets ruimer zagen, bv 225 cm. Komen ze tegen  de schotten dan moet u daar 2x de plankdikte bij rekenen. E.e.a. is wel afhankelijk van de lengte van uw matras. Deze zijn vaak een paar centimeter langer dan staat aangegeven.

collorado
door collorado - Jun 8, 2018 om 16:22
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou eerst een matras aanschaffen en van daaruit verder gaan werken.

aurora1
door aurora1 - Jun 8, 2018 om 17:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al eens bij kringlopers en winkels van het Leger des Heils gekeken of er een bedframe met het door u gewenste formaat staat? Dan zou u voor weinig geld en geen werk klaar zijn.

BsCremers
door BsCremers Jun 9, 2018 om 13:11
4 Antwoorden / 3 Vragen

heb ik al. maar 2.20 x 90 is moeilijk te krijgen. en breder is beter te krijgen maar dan krijg ik mijn kamer deur niet meer dicht.....
dus is lastig, toch ebdankt voor de tip

aurora1
door aurora1 Jun 9, 2018 om 15:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Oké,  jammer. Anders is het misschien een idee om, als de kamer erg klein is, een houten vlonder onder het plafond te maken en dat als slaapkamer te gebruiken. Gewoon een matras er neerleggen en klaar. Ik zou als u zelf een bed wilt verlengen er geen voet- en hoofdboard aan maken en het liefst me beperken tot een matras op de grond. Heeft u al op marktplaats gekeken voor 2.20 x 0, 90 of annonces in supermarkten opgehangen? Aan een opklapbed gedacht? Voordelig/tweedehands hout is vaak ook bij kringlopers verkrijgbaar.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 8, 2018 om 21:45
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ook mijn advies: schaf eerst de matras aan en als u die al heeft iets ruimer nemen dus =of > 2.22

sc
door schippernaastmathilde - Jun 9, 2018 om 13:38
38 Antwoorden / Vragen

Hoe slaap je ? Lig je vaak op je rug of ben je een buikslaper. Bij dat laatste is het juist fijn als je dan geen hoge voeteinde hebt. Met schoenmaat 47 is het fijn als je voeten dan bij het voeteinde naar buiten vallen. Bij een boxpring heb je er geen last van als je voeten er een beetje uitsteken op het einde. Ben zelf 1,90 en heb een verstelbare lattenbodem met poten. Mijn matras is 2 meter en 90 cm breed. Mijn advies zet er gewoon poten onder je huidige bed die kun je voor minder geld  zo kopen bij onder andere Beter Bed. Bij een matras met een gemiddelde hoogte van 24 cm merk je er niets van dat het bij de hoofd en voeteinde 10 cm uitsteekt.
https://www.google.com/search?q=bed+potenset&client=safari&rls=en&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjX64_evcbbAhWEIsAKHTleAD4Q_AUICygC&biw=1920&bih=915