kenneth231
door kenneth231 Apr 13, 2018 om 15:17
Huishouden & energie

Bezoeker maakt wasbak kapot huurhuis

hi ik ben 2 dagen geleden bij mijn vriending op bezoek geweest in haar huurwoning terwijl ik de afwas deed glipte een mok van zeer kleinen hoogte uit mijn handen en brak de wasbak nu eist de verhuurder dat mijn vriendin of ik hier voor betaald klopt dit ook want volgens mij is schade door bezoek voor de verhuurder

16328 13 Rapporteer

getty
door getty - Apr 13, 2018 om 15:25
4179 Antwoorden / 10 Vragen

" volgens mij is schade door bezoek voor de verhuurder "

Hoe verzint u het!  Natuurlijk is degene de schade maakt, hiervoor aansprakelijk. U zal dus uw vriendin schadeloos moeten stellen zodat zij de wasbak kan vervangen of repareren. Misschien kunt u uw aansprakelijkheidsverzekering hiervoor nog aanspreken, bel die ook even.

racingweirdo
door racingweirdo Apr 13, 2018 om 15:27
23 Antwoorden / 6 Vragen

Wacht even, een wasbak zou niet doormidden mogen breken als je een kopje laat vallen, dit zou wel eens eem gevalletje achterstallig onderhoud kunnen zijn.

tenormin
door tenormin Apr 13, 2018 om 15:35
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Nou @racingweirdo, daar kon je weleens ongelijk in hebben. Het kan wel degelijk dat een wastafel breekt door een vallende, stenen, mok. Ligt (helaas) precies aan het punt waar de mok gevallen is, dan zegt de wastafel echt "krak". 'Zelluf meegemaakt'.
@kenneth231, nee, de kosten zijn voor je vriendin, in dit geval voor jou. Spreek je aansprakelijkheidsverzekering maar aan.

tijger1
door tijger1 Apr 13, 2018 om 17:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@racingweirdo. Wat voor achterstallig onderhoud kan men hebben aan een wasbak, behalve dat hij niet schoongemaakt is?

tijger1
door tijger1 - Apr 13, 2018 om 15:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De verhuurder heeft groot gelijk. Wie breekt, betaalt.

marita567
door marita567 - Apr 13, 2018 om 16:00
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Kenneth231 ,

Ik heb schade welke is veroorzaakt door een ander , Nu verwijst diens aansprakelijkheidsverzekering door naar u . Mag dit ?

Wanneer een schade door een ander is veroorzaakt kunt u (indien de veroorzaker wettelijk aansprakelijk is) de schade op diens aansprakelijkheidsverzekering verhalen. In veel gevallen is het verstandiger om, indien uw inboedelverzekering dekking voor de schade biedt, te proberen de schade eerst op uw eigen inboedelverzekering te claimen, omdat hierop lange tijd een nieuwwaardedekking geldt. Een eventueel van toepassing zijnd eigen risico kunt u vervolgens op de aansprakelijkheidsverzekeraar van de veroorzaker verhalen .

Bron : nationalacedemic.nl

tijger1
door tijger1 Apr 13, 2018 om 16:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja, maar Kenneth is hier de veroorzaker. En een opstalverzekering zal zijn vriendin niet hebben, want zij huurt. En een wasbak hoort bij de opstal.

marita567
door marita567 Apr 13, 2018 om 17:05
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Stel dat dit de vriendin ( huurster ) was gebeurd , wat dan ?

tijger1
door tijger1 Apr 13, 2018 om 17:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan moet vriendin betalen. Een aansprakelijkheidsverzekering dekt geen schade aan gehuurde zaken.

marita567
door marita567 Apr 13, 2018 om 17:18
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Oh , als mij dit gebeurde dan was ik ook de klos :(

tijger1
door tijger1 Apr 13, 2018 om 17:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De klos? Valt wel mee, is toch compleet logisch? Zou u eigenaar zijn en een gewone opstalverzekering hebben, is zo’n schade ook niet gedekt.

marita567
door marita567 Apr 13, 2018 om 17:25
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Dat word dan een nieuwe wasbak . Lijkt mij niet goedkoop .

mathijs_b
door mathijs_b Apr 16, 2018 om 13:08
641 Antwoorden / 77 Vragen

Wastafel in de bouwmarkt: € 19,99

Dan wel nog even monteren laten door handige Harrie.

gerbera
door gerbera - Apr 13, 2018 om 16:03
7372 Antwoorden / 14 Vragen

want volgens mij is schade door bezoek voor de verhuurder

Dus volgens u kunnen bezoekers het hele huis slopen en is de schade voor rekening van de verhuurder.
Klop even aan bij uw verzekering.

tenormin
door tenormin Apr 13, 2018 om 16:29
16849 Antwoorden / 108 Vragen

;-)) @gerbera.

user123
door user123 Apr 14, 2018 om 00:10
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Klop daarna even aan bij uw huisarts.

gerbera
door gerbera Apr 14, 2018 om 16:43
7372 Antwoorden / 14 Vragen

@user123, had ik ff niet aan gedacht, wel een goede tip.;-))

we
door weethet Apr 16, 2018 om 17:04
107 Antwoorden / 2 Vragen

haha ja de huisiarts en opname

ro
door ron503 - Apr 13, 2018 om 17:05
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De wasbak hoort onder de opstalverzekering van de verhuurder te vallen en die kan de kosten op die opstalverzekering verhalen. Om helemaal zeker te zijn of de verhuurder uw vriendin aansprakelijk kan stellen lijkt het mij handig om het huurcontract er nog eens bij te pakken want daar staat in wat wel en niet voor eigen rekening komt.

tijger1
door tijger1 Apr 13, 2018 om 17:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar die verhuurder heeft de wasbak niet kapot gemaakt. En hij zal, normaal gesproken, voor brand, storm, blikseminslag, waterschade en dergelijke verzekerd zijn. Niet voor een kapotte wasbak. En wat jezelf kapot maakt, komt uiteraard voor je eigen rekening.

audb
door audb - Apr 13, 2018 om 17:33
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een mok van beton zeker?

Een normale mok die van een grote hoogte valt zou eerder zelf breken dan een wasbak dus moet er al een breuk in hebben gezeten.

Maar zelfs dan nog is schade aan een wasbak voor de huurder en nooit voor de verhuurder.

Wees slim en koop zelf een gelijkende wasbak en vraag een handige buurman of hij deze wilt plaatsen evt tegen een kleine vergoeding.

Ik weet namelijk uit ervaring dat verhuurders graag dit soort dingen met een handvol pennen de rekening willen schrijven onder de mom van een dure merk en door een vakman hebben laten plaatsen.

Kijk bij de gamma, praxis en als deze in de buurt zit eens bij Hornbach.

mathijs_b
door mathijs_b Apr 16, 2018 om 13:08
641 Antwoorden / 77 Vragen

Gamma vanaf € 19,99

me
door mein33 - Apr 13, 2018 om 17:35
5658 Antwoorden / 28 Vragen

 want volgens mij is schade door bezoek voor de verhuurder

Gelukkig dat dit dan alleen uw logica is en geldt er in de wereld van de echte logica het volgende:
Hij/zij die schade toebrengt aan de eigendommen van een ander, draait voor de geleden schade op en in dit geval bent u dat.

Logisch hé  ;-))

panter22
door panter22 - Apr 13, 2018 om 18:35
6599 Antwoorden / Vragen

Je doet de afwas boven een wasbak? Niet bij het aanrecht met een gootsteen van roestvrij staal?
De porceleinen wasbak is doormidden en de mok is nog heel?
De verhuurder is verantwoordelijk voor het vervangen van de wasbak als het om onderhoud gaat.
Maar de huurder is verantwoordelijk voor de schade die hij veroorzaakt aan die wasbak.
Kun je de wasbak nog repareren?
Kijk op:
https://huis-en-tuin.infonu.nl/doe-het-zelf/165023-zelf-sanitair-repareren-of-herstellen.html

jo
door jorisw - Apr 13, 2018 om 18:41
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is het volgende? "Ik heb een de douche gehangen en heb geapekooid via de wc-pot en wastafel en die zijn nu allemaal kapot. Ik neem aan dat de verhuurder dat betaalt."

tijger1
door tijger1 Apr 13, 2018 om 18:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard.:-))

aurora1
door aurora1 - Apr 13, 2018 om 21:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Knap hoor om één lange zin te maken, ook enorm gemakkelijk zo zonder aparte zinnen en zonder interpunctie.
Mok van zeer kleine hoogte uit handen gevallen en de wasbak gebroken? Dat kan ik niet geloven.
Natuurlijk klopt het dat u of uw vriendin voor de kosten opdraait. Of liever: de schade moeten betalen. "Opdraaien voor" klinkt zo negatief en alsof verhuurder ten onrechte eist wat hij eist. Vriendin zorgt voor een nieuwe wasbak en betaalt die en uw betaalt uw vriendin die kosten. Heel simpel.

dokun
door dokun Apr 16, 2018 om 12:56
152 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten....

Wie bent u om de TS in twijfel te treken.? Was u erbij.?

wi
door wimvandezandt Apr 16, 2018 om 13:04
10 Antwoorden / 4 Vragen

Zo is het. Waarom beschuldigt u haar van liegen? Of hebt u inside informatie?
Los daarvan: de vriendin moet natuurlijk betalen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 14, 2018 om 13:30
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Een mok die van kleine hoogte in een wasbak valt en dan een zodanige schade veroorzaakt dat de wasbak vervangen moet worden?
Merkwaardig maar ja, wat niet kan is nog nooit gebeurt.

Hoe dan ook, heeft u een aansprakjelijkheidsverzekering en zo ja, wat is dan het eigen risico?

Maar ook: ga na of het niet verstandig en kostenbesparend is om de wasbak zelf te (doen) vervangen.

gerbera
door gerbera - Apr 14, 2018 om 16:47
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Nu weten we inmiddels dat de wasbak gesloopt is maar.............hoe is het met de mok afgelopen. Is die nog heel anders zal die ook vergoed moeten worden.
p.s, in elk geval, volgens uw logica, niet door de verhuurder.

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 14, 2018 om 17:21
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Gerbera, vwe gaan niet lopen mokken hoot :-)

gerbera
door gerbera Apr 14, 2018 om 22:21
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Nee hoor, was alleen nieuwsgierig;-))

ke
door kerstdag - Apr 16, 2018 om 15:24
68 Antwoorden / 9 Vragen

Het is lochisch dat de schade betaald moet worden door degene die deze gesloopt heeft.
U moet met deze persoon aangifte doen bij zijn WA verzekering.
Bovendien zou het te gek zijn dat de verhuurder dit gaat betalen.
Succes.