sc
door scanner May 28, 2015 om 19:43
Huishouden & energie

Brievenbusklep

Weet iemand hoe de ' draaiveertjes' van een ouderwetse, groene ptt brievenbus gemonteerd moeten worden?

5978 6 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - May 29, 2015 om 00:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kunt u niet bij buren o.i.d. vragen of u dat bij hen even mag bekijken en er dan een foto of tekening van maken?

julesvermeire81
door julesvermeire81 - May 29, 2015 om 11:24
39 Antwoorden / 4 Vragen

Dit is inderdaad lastig te zeggen, zonder het te kunnen bekijken en aanraken. Het beste lijkt me om inderdaad te kijken bij een goed functionerende brievenbus, dan kun je het 't beste zien...

Apetjoek
door Apetjoek - May 29, 2015 om 14:29
234 Antwoorden / 16 Vragen

is afhankelijk van de soort veer die gemonteerd (moet) wordt , is het een duw of een trek veer?

sc
door scanner - May 29, 2015 om 14:35
36 Antwoorden / 60 Vragen

Aan alle reactiegevenden,

een tip was: bij de buurman kijken. Heb ik gedaan. Er zaten inderdaad de bedoelde 'veertjes' , maar ook bij hem hadden die geen functie. Ook zonder die 'veertjes' functioneert de klep, dus laat ik het ook maar zo.
Iedereen bedankt voor de moeite
Scanner

aurora1
door aurora1 - May 29, 2015 om 16:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het melden.

ar
door aram - May 30, 2015 om 08:05
136 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik het goed begrijp is het er 1 die op een paal of buiten aan de muur gemonteerd word.
Die veertjes zijn om de klep dicht te houden zodat hij niet open waait of open blijft staan als ze hem niet dicht doen.
Hangt de bus zodanig dat het kan inregenen is het wel zo slim om die veertjes te plaatsen. Wanneer dat zo niet is kun je het zo laten.