va
door vangriensven2 Jul 29, 2011 om 11:36
Huishouden & energie

Brugman keukens

Heb een keuken gekocht bij brugman
afzuigkap is de verkeerde
vaatwasser is een andere ,de gekochte (smeg)is niet meer te leveren,daarom smeg gebeld,deze is nog gewoon te leveren.
mengkraan die lekt
kookplaat is een andere als de bestelde.
zijn er nog meer mensen die problemen hebben bij brugman ,willen die dan s.v.p. reageren.
mijn e-mail is
[Edit redactie: geen privégegevens plaatsen alstublieft]

5045 11 Rapporteer

jaapje_1
door jaapje_1 - Jul 29, 2011 om 11:45
315 Antwoorden / 0 Vragen

google eens op klachten brugman en zoek ook eens op brugman binnen deze site en de site van tros radar, de klachten zijn er voldoende. Het is net alsof er altijd problemen zijn bij leveringen vanuit Brugman en aangesloten bedrijven.

er
door ericw - Sep 1, 2011 om 12:59
124 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Waar gewerkt worden fouten gemaakt, is het inmiddels naar tevredenheid opgelost?

Mvg, Eric

vladja
door vladja - Sep 1, 2011 om 13:01
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=ericw schreef op donderdag 1 sep 2011, 12:59]Beste,

Waar gewerkt worden fouten gemaakt, is het inmiddels naar tevredenheid opgelost?

Mvg, Eric

Laat al die oude keukenkoeien maar gewoon rusten.

Vladja

er
door ericw - Sep 1, 2011 om 13:59
124 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Ik zal niet meer op oude topics reageren en me alleen bezig houden met de nieuwe. Het zou natuurlijk wel zeer netjes zijn wanneer een klacht uiteindelijk is opgelost ook nog even een berichtje achter te laten, is ook leuk voor het bedrijf.

Mvg, Eric

a.
door a.toprak - Feb 7, 2012 om 14:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jaapje schreef op vrijdag 29 jul 2011, 11:45]google eens op klachten brugman en zoek ook eens op brugman binnen deze site en de site van tros radar, de klachten zijn er voldoende. Het is net alsof er altijd problemen zijn bij leveringen vanuit Brugman en aangesloten bedrijven.Mijn nieuwe keuken van Brugman is 10 dagen geleden geplaatst. Ik dacht een droomkeuken te hebben besteld. Ten eerste heb ik niet de keuken gekregen die ik had besteld. De reden zou zijn dat ik de keuken heb besteld met greeploze deuren en als daar wel grepen op geplaatst worden, dan deze model die ik heb gekregen zou krijgen. Hierover is niets gecommuniceerd met mij. Tijdens bestelling heb ik duidelijk aangegeven dat ik de zij en achterwanden van dezelfde materiaal wilde hebben als het aanrechtblad en dan dezelfde maten als die ik thuis had. De inmeter is bij mij thuis geweest om te meten, maar die heeft verkeerde maten opgeschreven. Nu zegd de manager van Brugman Nijmegen dat ik een kopie van de tekening heb meegekregen en dat ik het zou moeten controleren en als de dingen niet klopten dit dan zou moeten doorgeven. Hoeveel klanten meten de maten na als ze een keuken hebben besteld. De menatliteit bij Brugman is dat zij alles beloven voordat je aankoopt, maar nadat je hebt getekend, zijn ze nergens meer voor aanspreekbaar. Ondanks dat de fout bij keukenverkoper en inmeter ligt, wil Brugman alle kosten bij mij verhalen. De keuken is geplaatst maar het is geen gezicht zoals het er uit ziet. Ik lees hier dat iemand van Brugman heeft gereageerd op een klacht. Echter, ik heb mijn klachten op 12 januari 2012 gemeld bij Brugman, vervolgen nog twee keer, tevergeefs, ik heb geen reactie op mijn klachten gekregen. Dit wordt dus een zaak voor de Geschillencommissie. Denk goed na voordat je naar Brugman gaat.

da
door dan_veluwe - Nov 21, 2012 om 12:58
4 Antwoorden / 1 Vragen

Brugman Folie Levensduur keuken 5 jaar ...

De verkeerde appaeratuur is slechts een voorspel ; kijk maar eens onder 'brugman folie' op internet. Op 'klacht.nl' staan over Brugman keukens / badkamers 7 pagina's met klachten... Oplossingspercentage " 0 % " ; need I say more... Daarom ga ik [met deze gegevens] naar de 'geschillencommissie' ... [ http://www.degeschillencommissie.nl/home ].

Wij hebben een keuken, gekocht in 2006, geplaatst in 2008. De prijs in de showroom was '€ 27.000' .... Als je dan een keuken ziet met graniet werkblad en achterwand, apparatuur van een goed merk, en opmerkt tegen de verkoper 'Mooi ; écht kersenhout' ,[ wat in het kunstlicht achter in de showroom in 'Amsterdam Arena' van 'Brugman Keukens' niet van écht te onderscheiden was] , dan kan zo'n prijs wel kloppen.
De keuken is uiteindelijk voor een veel lagere prijs gekocht . Pas in 2009 zag ik dat het geen écht Kersen is. Aan de binnenkant van de deurtjes zit een scherpe rand met een naadje. Precies dáár laat het nu los. Niet alleen de 'Kersen' deurtjes ; sinds een paar weken [nu ik er op let] lijkt alles los te gaan laten. De moeite om dit bedrijf aan te pakken dus.

Eerst gebeld met Brugman. Die laat de service doen door de 'Keukenman' [mw. A. Schultz ; a.schultz@keukenman.nl ]. Zij was redelijk vriendelijk, vroeg om de gegevens van de keuken en liet, na enige vertraging, een bedrijf monsters sturen van de 'kersen' kleur. Daarna kwam er een 'offerte' die ik voor 'akkoord' moest tekenen. á € 382,- , bij vooruitbetaling. Dit voor een front van een koelkastdeur en één ladefrontje.
Ik schat dat de inkoopprijs samen € 100 is. Er was dus géén sprake van garantie. Men rekende een vette prijs ! Na een verwonderde vraag per e-mail of er dan geen garantie was op de keuken, reageerde een mw. J. Claassen per brief. Aangezien er geen e-mail adres op de brief stond, heb ik maar een e-mail aan mw. A. Schultz én.cc mw.K. Hamers [ k.hamers@brugman.nl ] gestuurd. Uiteindelijk kreeg ik wél een e-mail van mw. J. Claassen [ J.Claassen@dmg.eu ], die notabene voor de 'Mandemakersgroep' blijkt te werken. Kennelijk is 'Brugman' overgenomen door 'Mandemakers' [of andersom]. Bij de afhandeling is ook nog dhr/mw g.vaniperen@dmg.eu bij Mandemakers betrokken. De argumentatie is bizar. Op een keuken [prijs niet relevant] zit 5 jaar garantie. Daarna is een keuken bij Brugman / Mandemakers volledig afgeschreven ! Dat zegt men niet, maar als voor een defekt [het folie laat niet alleen los, maar krult om door de warmte van de oven, waar de folie kennelijk niet tegen kan : eigen gebrek dus, gaat verder dan 'garantie' in de consumentenwetgeving], moet de klant 100% zélf betalen. Volgens mw. Claassen gaat een keuken 'hooguit 10 jaar' mee. Ná garantie is er sprake van een rechtlijnige afschrijving. Een keuken kan prima 15jr mee, dus in het 6e jaar is de afschrijving 1/10e deel. Volgens mw. Claassen gaat een keuken echter maar 5 jaar mee, en is de bijdrage van de klant in het 6e jaar dus 100% !!! Ik heb daarna laten weten dat ik de zaak aan de 'geschillencommissie' ga voorleggen. Daarbij zal ik ook de [tientallen ! klachten voegen die alleen al over 'Brugman' op 'klacht.nl' staan.

da
door dan_veluwe - Nov 21, 2012 om 16:04
4 Antwoorden / 1 Vragen

Voor de liefhebber ; ik heb net even op gerechtelijke vonissen gezocht;

8.3. Bij tussenvonnis van 8 oktober 2009 heeft de kantonrechter overwogen dat een koper van een kwaliteitskeuken (ongeacht de termijn van de verleende garantie) mag verwachten dat de folie van de keukenkastjes ook na zeven jaar niet uit zichzelf heeft losgelaten en dat [Y.] gehouden is de schade te vergoeden die [X.] lijdt omdat hij het herstel door een derde moet laten verrichten nu [Y.] herstel weigert.

LJN: BU7855, Gerechtshof 's-Hertogenbosch , HD 200.059.835 E

Uiteindelijk moet de leverancier vrijwel álles betalen, ook expertise , alleen niet een deel van de procedure kosten in 'cassatie'...

zoekster
door zoekster - Nov 21, 2012 om 16:19
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@dan-veluwe, ik wil u niet ontmoedigen, maar u moet wel bedenken dat het vonnis gaat over een kwaliteitskeuken van ruim 30.000 euro. Uit uw post begrijp ik dat de uiteindelijke prijs die u voor uw Brugmanskeuken heeft betaald.veel lager is geweest dan in de showroom vermeld stond. Waarom vermeld u die prijs hier niet?
Verder wens ik u veel succes bij de Geschillencommissie. Laat u de uitslag nog weten? Daar helpt u anderen ook weer mee.

va
door vangriensven2 - Nov 21, 2012 om 16:59
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=dan_veluwe schreef op woensdag 21 nov 2012, 12:58]Brugman Folie Levensduur keuken 5 jaar ...

De verkeerde appaeratuur is slechts een voorspel ; kijk maar eens onder 'brugman folie' op internet. Op 'klacht.nl' staan over Brugman keukens / badkamers 7 pagina's met klachten... Oplossingspercentage " 0 % " ; need I say more... Daarom ga ik [met deze gegevens] naar de 'geschillencommissie' ... [ http://www.degeschillencommissie.nl/home ].

Wij hebben een keuken, gekocht in 2006, geplaatst in 2008. De prijs in de showroom was '€ 27.000' .... Als je dan een keuken ziet met graniet werkblad en achterwand, apparatuur van een goed merk, en opmerkt tegen de verkoper 'Mooi ; écht kersenhout' ,[ wat in het kunstlicht achter in de showroom in 'Amsterdam Arena' van 'Brugman Keukens' niet van écht te onderscheiden was] , dan kan zo'n prijs wel kloppen.
De keuken is uiteindelijk voor een veel lagere prijs gekocht . Pas in 2009 zag ik dat het geen écht Kersen is. Aan de binnenkant van de deurtjes zit een scherpe rand met een naadje. Precies dáár laat het nu los. Niet alleen de 'Kersen' deurtjes ; sinds een paar weken [nu ik er op let] lijkt alles los te gaan laten. De moeite om dit bedrijf aan te pakken dus.

Eerst gebeld met Brugman. Die laat de service doen door de 'Keukenman' [mw. A. Schultz ; a.schultz@keukenman.nl ]. Zij was redelijk vriendelijk, vroeg om de gegevens van de keuken en liet, na enige vertraging, een bedrijf monsters sturen van de 'kersen' kleur. Daarna kwam er een 'offerte' die ik voor 'akkoord' moest tekenen. á € 382,- , bij vooruitbetaling. Dit voor een front van een koelkastdeur en één ladefrontje.
Ik schat dat de inkoopprijs samen € 100 is. Er was dus géén sprake van garantie. Men rekende een vette prijs ! Na een verwonderde vraag per e-mail of er dan geen garantie was op de keuken, reageerde een mw. J. Claassen per brief. Aangezien er geen e-mail adres op de brief stond, heb ik maar een e-mail aan mw. A. Schultz én.cc mw.K. Hamers [ k.hamers@brugman.nl ] gestuurd. Uiteindelijk kreeg ik wél een e-mail van mw. J. Claassen [ J.Claassen@dmg.eu ], die notabene voor de 'Mandemakersgroep' blijkt te werken. Kennelijk is 'Brugman' overgenomen door 'Mandemakers' [of andersom]. Bij de afhandeling is ook nog dhr/mw g.vaniperen@dmg.eu bij Mandemakers betrokken. De argumentatie is bizar. Op een keuken [prijs niet relevant] zit 5 jaar garantie. Daarna is een keuken bij Brugman / Mandemakers volledig afgeschreven ! Dat zegt men niet, maar als voor een defekt [het folie laat niet alleen los, maar krult om door de warmte van de oven, waar de folie kennelijk niet tegen kan : eigen gebrek dus, gaat verder dan 'garantie' in de consumentenwetgeving], moet de klant 100% zélf betalen. Volgens mw. Claassen gaat een keuken 'hooguit 10 jaar' mee. Ná garantie is er sprake van een rechtlijnige afschrijving. Een keuken kan prima 15jr mee, dus in het 6e jaar is de afschrijving 1/10e deel. Volgens mw. Claassen gaat een keuken echter maar 5 jaar mee, en is de bijdrage van de klant in het 6e jaar dus 100% !!! Ik heb daarna laten weten dat ik de zaak aan de 'geschillencommissie' ga voorleggen. Daarbij zal ik ook de [tientallen ! klachten voegen die alleen al over 'Brugman' op 'klacht.nl' staan.

da
door dan_veluwe - Nov 21, 2012 om 23:24
4 Antwoorden / 1 Vragen

@zoekster

Als je een Siematic keuken koopt dan heb je net een kookeiland voor dat geld, en bij Ikea een schuur vol kastjes. Maar als een landhuiskeuken voor € 27000 wordt aangeboden, en je koopt deze voor € 10.000 , heeft de lagere prijs niets met de gerechtvaardigde kwaliteitsverwachting te maken. De lagere prijs heeft te maken met het gegeven dat de overjarige keukenstijl ingehaald is door de mode... Zo krijg je een fiat Punto modeljaar 2008, op dit moment 'nieuw op kenteken' voor misschien € 8000 terwijl de nieuwprijs van een vergelijkbaar type nu € 16000 is. Tóch hebben ze dezelfde 3 jaar fabrieksgarantie en heeft het overjarig model in de showroom bij de dealer gestaan en is 4 jaar bepoteld door vieze kinderhandjes...

zoekster
door zoekster - Nov 21, 2012 om 23:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik help u hopen dat Brugman u voor 10.000 euro een kwaliteitskeuken heeft verkocht. Maar het bleek toch ook al dat het geen echt kersenhout was, maar folie? (overigens is echt kersenhout enorm kwetsbaar)
Begrijp me niet verkeerd, ik gun u echt een goede uitkomst bij de Geschillencommissie. Veel succes.