dr
door draakje1975 Dec 19, 2012 om 19:58
Huishouden & energie

Carpetright meet te weinig in, ben ik als klant hiervoor verantwoordelijk voor de extra kosten?

Wij hadden bij Carpetright een opdracht neergelegd voor het leggen van tapijt in onze slaapkamer en het bekleden van onze trappen. Carpetright heeft vervolgens iemand langs gestuurd om alles in te meten.

Nu blijkt, tijdens het leggen, dat er te weinig tapijt is om de volledige trap te bekleden.

Er wordt bij besteld (1,5m). En Carpetright stuurt mij hiervoor een rekening. Is dit gewoon pech voor mij of heb ik hier enigszins rechten omdat zij verkeerd hebben ingemeten?

5427 12 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 19, 2012 om 20:14
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom zou je dat niet moeten betalen? Als ze wel gelijk goed hadden gemeten had je het toch ook moeten betalen. Foutje kan iedereen maken.
Is geen pech, zoveel tapijt heb je gewoon nodig.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 19, 2012 om 20:19
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja u heeft tog een prijs gekregen met de specificatie van de goederen, u had het dan ook kunnen controleren of het juist was.

tijger1
door tijger1 - Dec 19, 2012 om 20:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 19 dec 2012, 20:19]Ja u heeft tog een prijs gekregen met de specificatie van de goederen, u had het dan ook kunnen controleren of het juist was.

Hoe word je verondersteld dat te controleren? Daarvoor komt toch juist een stoffeerder opmeten?

U moet dit wel betalen, net wat sonjastje zegt, als er meteen goed gemeten was, had u het ook moeten betalen.

In het geval de vloerbedekking niet meer leverbaar zou zijn en u andere had moeten uitzoeken, was het eerste tapijt voor rekening van Carpetright geweest.

zoekster
door zoekster - Dec 19, 2012 om 20:29
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 19 dec 2012, 20:19]Ja u heeft tog een prijs gekregen met de specificatie van de goederen, u had het dan ook kunnen controleren of het juist was.
Wat een onzin, als Carpetright komt opmeten, moeten ze dat goed doen, dat is toch hun vak? Ik vind het een stomme fout. Maar als het extra stuk nodig is, zult u er wel voor moeten betalen.

Het is wel wat anders als het er nu minder goed uit komt te zien, omdat de vloerbedekking niet meer uit 'een stuk' is. Er moeten geen lelijke naden te zien zijn, door dit extra stuk.
Ook goed letten op kleurverschil tussen het eerste deel en het tweede deel, want dat kan natuurlijk ook niet.

En geen voorrijkosten meer voor de tweede keer langskomen. Het zou netjes zijn als dit laatste deel gratis wordt gelegd als service omdat het niet in een keer goed is gegaan.

edrick3
door edrick3 - Dec 19, 2012 om 20:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 19 dec 2012, 20:19]Ja u heeft tog een prijs gekregen met de specificatie van de goederen, u had het dan ook kunnen controleren of het juist was.

Lijkt me toch niet.
Tapijt inmeten is een vak apart.
Daarom láát je dat ook doen en zelfs die 'vakman' doet het fout!

@draakje1975,

Ach, foutje. Kan gebeuren.
Het was wat anders geweest als er bv. 5 cm te kort voor je kamer was geweest.
Dan hadden ze voor nieuw tapijt moeten zorgen.
Nu kwamen ze tekort voor de trap en dat was makkelijk bij te bestellen.
Heeft je niet op hogere kosten gejaagd dan dat je bij een goede inmeting had moeten betalen neem ik aan.

Met vr.gr.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 19, 2012 om 21:41
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik ga van mij zelf uit daar vandaan denk ik ik heb het dus genoeg een stoffeerder nodig gehad, en zelf wel een een op meet foot ondekt, duzo moeilijk is dat niet.

pino123
door pino123 - Dec 20, 2012 om 08:51
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 19 dec 2012, 21:41]Ik ga van mij zelf uit daar vandaan denk ik ik heb het dus genoeg een stoffeerder nodig gehad, en zelf wel een een op meet foot ondekt, duzo moeilijk is dat niet.

Tuurlijk joh.... Jij gaat de hele trap nalopen als je het uitbesteed hebt, om te bekijken of er genoeg stof besteld wordt. Lekker geloofwaardig....

TS laat zijn trap bekleden. Het is de verantwoordelijkheid van de uitvoerder dat er voldoende bekleding wordt besteld. Zoals al eerder gesteld, een trap inmeten is vakwerk en hier heeft de vakman zijn werk niet goed gedaan. Waar het om gaat is wat er in de voorwaarde staat.

Daarnaast als je kozijnen laat inmeten en het kozijn is te klein, kan er achteraf ook niet gezeurd worden over bijbetalen aangezien het is vastgelegd.

Je kan het op de spits drijven, maar........

Ik zou zeggen neem even contact op met Carpet Right en probeer de kosten te delen. Zo laat je je goede wil zien en misschien doen zij dat ook.

dr
door draakje1975 - Dec 20, 2012 om 21:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

Allemaal hartelijk dank voor de antwoorden.

Ik heb het allemaal nog even uitgerekend en ik denk dat ik er wel uit ga komen met carpetright.
Heb de offertes eens door genomen en naast het feit dat ze erg onduidelijk zijn zitten er volgens mij ook rekenfouten in.. (maar dat kan natuurlijk ook weer heel goed komen door de onduidelijkheid.

Natuurlijk moet ik wat bij betalen. Het is heel normaal als je meer af moet nemen dat je daarvoor dan ook moet betalen. Waar het mij omgaat is dat ik ook kosten moet maken voor deze 'domme' fout van de stoffeerder welke heeft ingemeten. Zoals dat ik een extra dag vrij moet nemen van het werk bijvoorbeeld.

Over het feit dat ik het moet controleren op juistheid is natuurlijk klink klare onzin. Ik laat juist een expert komen omdat ik er geen verstand van heb. Dus ik kan het niet controleren want ik heb geen idee hoe je een trap moet inmeten. Wat ik wel heb vernomen van de stoffeerder welke het gelegd heeft is dat de trappen van tegenwoordig met 8 meter tapijt gelegd worden ipv 6 meter zoals het vroeger was.. Dit is allemaal standaard en had de stoffeerder die heeft ingemeten ook moeten weten.

Maar nogmaals bedankt voor alle antwoorden. Het heeft mij een heldere kijk gegeven en ik ga er zeker wel uitkomen met de Carpetright!

edrick3
door edrick3 - Dec 21, 2012 om 10:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@draakje1975,

Mooi zo.
En bedankt voor het terugmelden.

cv
door cvdbergh - Dec 21, 2012 om 14:10
8 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil jer op wijzen dat als je hierdoor extra kosten moet maken, je deze op Carpetright kunt verjalen.

avhelvoort
door avhelvoort - Dec 21, 2012 om 19:54
82 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt me niet dat je daarvoor moet betalen, zij hebben gemeten en toen of van te voren een prijs bepaald, nu is het 1,5 m wat waarschijnlijk nog wel goed te doen is, maar wat nu als het 10m of meer was dat hun hadden misgemeten? dan kan ik als winkel ook zeggen ik ben de goedkoopste, maar wel met een na rekening die totaal hoger is dan al die andere winkels.
Daarna als ik een offerte opvraag voor wat dan ook, en er is geen meer werk dan eerder afgesproken, mag de aannemer ook niet meer vragen omdat het hen een beetje tegen viel.

ew
door ew - Dec 22, 2012 om 08:06
116 Antwoorden / 12 Vragen

Het (in)meet verschil kan zijn onstaan doordat de stoffeerder te ruim vloerbedekking heeft gebruikt.
Het kan zijn dat dit nodig was door een motief in de vloerbedeking of vanwegen de polen in het tapijt. Op een trap zou je dit goed zien.