Carpetright meet te weinig in, ben ik als klant hiervoor verantwoordelijk voor de extra kosten?
Wij hadden bij Carpetright een opdracht neergelegd voor het leggen van tapijt in onze slaapkamer en het bekleden van onze trappen. Carpetright heeft vervolgens iemand langs gestuurd om alles in te meten.
Nu blijkt, tijdens het leggen, dat er te weinig tapijt is om de volledige trap te bekleden.
Er wordt bij besteld (1,5m). En Carpetright stuurt mij hiervoor een rekening. Is dit gewoon pech voor mij of heb ik hier enigszins rechten omdat zij verkeerd hebben ingemeten?
Waarom zou je dat niet moeten betalen? Als ze wel gelijk goed hadden gemeten had je het toch ook moeten betalen. Foutje kan iedereen maken.
Is geen pech, zoveel tapijt heb je gewoon nodig.
Ja u heeft tog een prijs gekregen met de specificatie van de goederen, u had het dan ook kunnen controleren of het juist was.
[quote=valerius-2 schreef op woensdag 19 dec 2012, 20:19]Ja u heeft tog een prijs gekregen met de specificatie van de goederen, u had het dan ook kunnen controleren of het juist was.
Hoe word je verondersteld dat te controleren? Daarvoor komt toch juist een stoffeerder opmeten?
U moet dit wel betalen, net wat sonjastje zegt, als er meteen goed gemeten was, had u het ook moeten betalen.
In het geval de vloerbedekking niet meer leverbaar zou zijn en u andere had moeten uitzoeken, was het eerste tapijt voor rekening van Carpetright geweest.
[quote=valerius-2 schreef op woensdag 19 dec 2012, 20:19]Ja u heeft tog een prijs gekregen met de specificatie van de goederen, u had het dan ook kunnen controleren of het juist was.
Wat een onzin, als Carpetright komt opmeten, moeten ze dat goed doen, dat is toch hun vak? Ik vind het een stomme fout. Maar als het extra stuk nodig is, zult u er wel voor moeten betalen.
Het is wel wat anders als het er nu minder goed uit komt te zien, omdat de vloerbedekking niet meer uit 'een stuk' is. Er moeten geen lelijke naden te zien zijn, door dit extra stuk.
Ook goed letten op kleurverschil tussen het eerste deel en het tweede deel, want dat kan natuurlijk ook niet.
En geen voorrijkosten meer voor de tweede keer langskomen. Het zou netjes zijn als dit laatste deel gratis wordt gelegd als service omdat het niet in een keer goed is gegaan.
[quote=valerius-2 schreef op woensdag 19 dec 2012, 20:19]Ja u heeft tog een prijs gekregen met de specificatie van de goederen, u had het dan ook kunnen controleren of het juist was.
Lijkt me toch niet.
Tapijt inmeten is een vak apart.
Daarom láát je dat ook doen en zelfs die 'vakman' doet het fout!
@draakje1975,
Ach, foutje. Kan gebeuren.
Het was wat anders geweest als er bv. 5 cm te kort voor je kamer was geweest.
Dan hadden ze voor nieuw tapijt moeten zorgen.
Nu kwamen ze tekort voor de trap en dat was makkelijk bij te bestellen.
Heeft je niet op hogere kosten gejaagd dan dat je bij een goede inmeting had moeten betalen neem ik aan.
Met vr.gr.
Ik ga van mij zelf uit daar vandaan denk ik ik heb het dus genoeg een stoffeerder nodig gehad, en zelf wel een een op meet foot ondekt, duzo moeilijk is dat niet.
[quote=valerius-2 schreef op woensdag 19 dec 2012, 21:41]Ik ga van mij zelf uit daar vandaan denk ik ik heb het dus genoeg een stoffeerder nodig gehad, en zelf wel een een op meet foot ondekt, duzo moeilijk is dat niet.
Tuurlijk joh.... Jij gaat de hele trap nalopen als je het uitbesteed hebt, om te bekijken of er genoeg stof besteld wordt. Lekker geloofwaardig....
TS laat zijn trap bekleden. Het is de verantwoordelijkheid van de uitvoerder dat er voldoende bekleding wordt besteld. Zoals al eerder gesteld, een trap inmeten is vakwerk en hier heeft de vakman zijn werk niet goed gedaan. Waar het om gaat is wat er in de voorwaarde staat.
Daarnaast als je kozijnen laat inmeten en het kozijn is te klein, kan er achteraf ook niet gezeurd worden over bijbetalen aangezien het is vastgelegd.
Je kan het op de spits drijven, maar........
Ik zou zeggen neem even contact op met Carpet Right en probeer de kosten te delen. Zo laat je je goede wil zien en misschien doen zij dat ook.
Allemaal hartelijk dank voor de antwoorden.
Ik heb het allemaal nog even uitgerekend en ik denk dat ik er wel uit ga komen met carpetright.
Heb de offertes eens door genomen en naast het feit dat ze erg onduidelijk zijn zitten er volgens mij ook rekenfouten in.. (maar dat kan natuurlijk ook weer heel goed komen door de onduidelijkheid.
Natuurlijk moet ik wat bij betalen. Het is heel normaal als je meer af moet nemen dat je daarvoor dan ook moet betalen. Waar het mij omgaat is dat ik ook kosten moet maken voor deze 'domme' fout van de stoffeerder welke heeft ingemeten. Zoals dat ik een extra dag vrij moet nemen van het werk bijvoorbeeld.
Over het feit dat ik het moet controleren op juistheid is natuurlijk klink klare onzin. Ik laat juist een expert komen omdat ik er geen verstand van heb. Dus ik kan het niet controleren want ik heb geen idee hoe je een trap moet inmeten. Wat ik wel heb vernomen van de stoffeerder welke het gelegd heeft is dat de trappen van tegenwoordig met 8 meter tapijt gelegd worden ipv 6 meter zoals het vroeger was.. Dit is allemaal standaard en had de stoffeerder die heeft ingemeten ook moeten weten.
Maar nogmaals bedankt voor alle antwoorden. Het heeft mij een heldere kijk gegeven en ik ga er zeker wel uitkomen met de Carpetright!
Ik wil jer op wijzen dat als je hierdoor extra kosten moet maken, je deze op Carpetright kunt verjalen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer