th
door themummy Sep 24, 2009 om 13:33
Huishouden & energie

Droogtrommel ballen

Weet iemand of deze dingen werken? Er wordt gezegd: besparing op uw droogtijd tot 25%.

Ze zijn hard, beschadigd de binnenkant van de trommel niet?

Met vriendelijke groet,

Karen

44135 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 24, 2009 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het werkt net als de magneten op je waterleiding teneinde de kalk uit het water te neutraliseren m.a.w NIET dus.

Dat merkte mijn moeder dus ook telaat.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2009 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Karen, heb ze even opgezocht, het lijkt mij, dat je deze in ieder geval wel veilig kunt gebruiken:

http://www.eco-logisch.eu/Details.asp?ProductID=2296

Als je deze tenminste bedoeld, maar denk het in ieder geval wel.

Succes, Mvgr. Henri

ve
door verwijderd - Sep 24, 2009 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maken ze ook hun reclame waar? Droogtijd verkorting etc.? Dat is wat Karen wil weten. Verkoopadressen zijn altijd wel te vinden.

Vladja

ve
door verwijderd - Sep 24, 2009 om 14:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn moeder heeft ze op een beurs gekocht en zegt dat het absoluut niet werkt.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2009 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag bevat ook ondermeer of de binnenkant van de trommel niet beschadigd,lijkt mij niet het geval, anders werden die dingen niet verkocht, wat betreft besparing, dat zul je dan moeten uitproberen.

Groeten, Henri

ve
door verwijderd - Sep 24, 2009 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Karen.

Het enige wat die ballen kunnen doen is tussen het wasgoed komen en daardoor wat ruimte scheppen daartussen. Mogelijk dat sommige dikkere stukken wasgoed iets eerder droog zijn doordat er wat meer vochtopnemende warmte langs gaat. Als je een normale kwaliteit droger hebt is het volslagen onzin. Als de warme lucht in de droger verzadigd is kan het geen vocht meer opnemen. Die ballen doen dan verder niets dan rammen op het textiel. (extra slijtage maar mogelijk iets zachter daardoor)

De Claim is ook besparen TOT 25%, dus bij 0,000001% hebben ze al gelijk.

De besparing zal wel gemeten zijn bij zo'n antieke droger die niet reverserend is waardoor het wasgoed op een kluit blijft zitten.

Conclusie; niet kopen...

Salut, Harrie

ve
door verwijderd - Sep 24, 2009 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Gebruik ze al jaren. Als de droger warm wordt worden de ballen zacht door de warmte. Ze houden het wasgoed los en uit elkaar. Het goed komt er ook gladder uit. Of de droog tijd werkelijk veel korter wordt weet ik niet. Mijn droger stopt wanneer het goed goed droog is. Droog=droog.

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Sep 24, 2009 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

(oude) tennisballen werken in ieder geval wel om je wasgoed luchtiger (en misschien minder kreukerig) te laten worden.

Ik zou geen geld aan die droogtrommel ballen uitgeven.

nb. Met droge dagen hang ik mijn was buiten, bespaart ontzettend veel energie.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2009 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag karen,

In een Duitse warentest heeft nog niet zolang geleden gestaan dat de ballen geen bal uitmaken. Weggegooid geld dus!!!

Groetjes, ReadAC.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2009 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk bedankt allemaal voor jullie reactie(s).

Ik had ze gekocht, maar naar aanleiding van jullie antwoorden heb ik ze teruggebracht naar de winkel. Kreeg netjes mijn geld terug!.

Met vriendelijke groet,

Karen

ve
door verwijderd - Sep 25, 2009 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ooit eens begonnen met tennisballen als ik mijn dekbedden in de droger deed. Dat werkte fantastisch. Nu hen ik ook van die plastic ballen met gaten erin en die gebruik ik voor fijn goed op lage temperatuur.
De tennisballen gebruik ik nu ook voor de handdoeken, en echt dat scheelt. De rest van de was? Buiten of op zolder drogen. Scheelt heel veel energie!!!

ve
door verwijderd - Sep 25, 2009 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Karen

Het enige wat ik gebruik zijn tennisballen, Voor het drogen van jassen etc. gevuld met kapok. Dat werkt goed. Het heeft geen negatief effect op de trommel.

Verder gebruik ik de droger voor kleding van tricot stof, dit een paar minuten in de droger en ze zijn glad gestreken maar nog niet droog. Maar je hoeft ze niet meer te strijken.

Gr. Anneke

ve
door verwijderd - Sep 25, 2009 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

mooi Karen, dat je terug  bent  gegaan, de balle met die onzin  reclames, hoop dat je voor het terugverkregen geld  een lijntje en wat knijpers  hebt  gekocht, scheelt  écht  en da ` s  bewezen  :-)  gr han

ve
door verwijderd - Sep 25, 2009 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb niet de tijd opgenomen dus weet niet of die korter is.
Wel kan ik zeggen dat mijn man opmerkte dat de handdoeken zo zacht waren. Dat was sinds ik de roze en de blauwe bal in de droogtrommel heb. Ik vind het zeker geen zonde van het geld en ze zijn hygiënischer dan de tennisballen.