io
door iokasti Mar 18, 2013 om 21:00
Huishouden & energie

Dubieuze erkende verhuizer

Een erkende verhuizer heeft heel moeilijk gedaan na schade aan onze eettafel. Pas drie maanden kwam deze gerepareerd terug (nov. 2012). Hij heeft eenmalig een factuur voor de verhuizing gestuurd (augustus 2012) en belt mij nu regelmatig 's avonds op om te vragen de openstaande factuur te betalen. Een herinnering heb ik niet ontvangen. Ik vind dit geen gezonde vorm van bedrijfsvoering. Het lijkt mij erg dubieus. Maar ik moet waarschijnlijk wel gewoon betalen?

1045 11 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Mar 18, 2013 om 21:17
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ja, waarom betaalt u niet, als de tafel in november is geleverd, dat is nu ook alweer 4 maanden geleden. Waarom staat er bij uw trefwoorden zwarte boekhouding? Is op de oorspronkelijke factuur geen BTW bedrag te vinden?

Cookies
door Cookies - Mar 18, 2013 om 21:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

....... Maar ik moet waarschijnlijk wel gewoon betalen?.......

Waarom zou je niet moeten betalen? Hij heeft je toch verhuisd? Wat een rare vraag.

Cookies
door Cookies - Mar 18, 2013 om 21:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En waar slaat dat 'dubieus' op? Ik zie hier maar 1 dubieus iemand en dat ben jij.

diumenge
door diumenge - Mar 18, 2013 om 21:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Is dit een serieuze vraag?

Betaal!

io
door iokasti - Mar 18, 2013 om 21:45
4 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt voor uw reactie. Ja er staat BTW op. Het is alleen de hele rare en nare gang van zaken om ten eerste de tafel opgehaald te krijgen, vervolgens duurde het bijzonder lang, er werd niet gecommuniceerd, de tafel werd niet op de afgesproken tijd retour bezorgd, De eigenaar belde alleen maar 's avonds na 20.00 uur. Hij heeft bij de opdracht voor de reparatie gezegd maximaal 75 euro te willen betalen (dit bedrag dekte bij lange na de schade niet) en iets van excuses of sorry is niet over zijn lippen gekomen. Bij navraag bij andere erkende verhuizers blijkt de procedure heel anders te verlopen. Vandaar onze indruk van een dubieuze gang van zaken en dat onze verhuisactie wellicht buiten de boeken of verzekering wordt gehouden. En waarom niet een herinnering sturen, zoals gebruikelijk? Waarom mensen 's avonds lastig vallen met telefoontjes? Ik neem niet op als ik zie dat hij het is....Maar ik zal uiteindelijk wel betalen. De dienst is tenslotte geleverd. Maar met dit bedrijf doe ik nooit geen zaken meer!

zoekster
door zoekster - Mar 18, 2013 om 21:55
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hoeveel was de schade aan de tafel dan wèl? Als die schade door het verhuisbedrijf werd veroorzaakt dan zijn zij verantwoordelijk voor de kosten van de reparatie. Waren zij daar dan niet voor verzekerd?

Als u het niet eens bent met de hoogte van de rekening, dan kunt u dat het beste schriftelijk laten weten aan de verhuizer, daarin motiveert u waarom u minder wilt betalen. Het bedrag dat u wel wilt betalen maakt u over. Over de rest kunt u dan verder onderhandelen of het ja of nee terecht is dat u nog een bedrag heeft ingehouden.
Verder is het normaal dat een bedrijf een herinnering stuurt en niet gaat bellen, dat neemt echter niet weg dat u moet betalen voor de dienst die is geleverd.

Cookies
door Cookies - Mar 18, 2013 om 21:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

....... En waarom niet een herinnering sturen, zoals gebruikelijk? ......

Waarom niet gewoon betalen, zoals gebruikelijk?! Waarom zit je op een herinnering te wachten? Je weet toch dat er nog betaald moet worden.

......Waarom mensen 's avonds lastig vallen met telefoontjes? Ik neem niet op als ik zie dat hij het is.....

En dan vind jij het vreemd dat hij blijft bellen??? Verhuizers maken vaak hele lange dagen, ja, dat kan na 8 uur bellen voorkomen. En wat is er mis met na 8 uur bellen? Hij belt toch niet midden in de nacht.

tijger1
door tijger1 - Mar 18, 2013 om 22:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent in augustus 2012 verhuisd en u vraagt zich nu af waarom dat bedrijf geen herinnering stuurt, maar belt? En dan nog wel na achten, hoe durven ze. Zou het niet zo zijn dat ze de mensen dan thuis verwachten?

De schade aan uw tafel staat natuurlijk los van de geleverde dienst, dus als de reparatie niet volledig vergoed is, moet u dat aankaarten. Ik neem aan dat het verhuisbedrijf de opdracht tot reparatie heeft gegeven, dan heeft u daar toch verder niets mee van doen.

Een ongelukje kan altijd gebeuren, moeten zij dan op de knieën voor u? Nota per omgaande betalen dus.

rapil
door rapil - Mar 19, 2013 om 12:24
433 Antwoorden / 0 Vragen

Alle mogelijke manieren verzinnen om onder betaling uit te komen. Triest te constateren dat steeds meer figuren last van deze ziekte krijgen. Waardeloze mensen zijn dit.

jo
door jorisw - Mar 19, 2013 om 12:35
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt me wel leuk idee als de werkgever van TS morgenochtend meldt dat het bedrijf dicht moet en iedereen ontslagen wordt omdat klanten weigeren de rekening te betalen.

Alleen als geintje om TS de stuipen op het lijf te jagen natuurlijk.

stacey
door stacey - Mar 19, 2013 om 12:44
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=iokasti schreef op maandag 18 mrt 2013, 21:45]. Vandaar onze indruk van een dubieuze gang van zaken en dat onze verhuisactie wellicht buiten de boeken of verzekering wordt gehouden. En waarom niet een herinnering sturen, zoals gebruikelijk? .

Of het wel of niet dubieus zou zijn is verder niet jouw pakkie aan en had je eerder moeten bekijken, je hebt gebruik gemaakt van hun diensten en die zijn uitgevoerd dus die betaal je en daar laat je een bedrijf niet maanden om bedelen.............
En wees blij dat hij even belt al is het om 22.00 ipv gelijk een incasso buro erop te zetten, wat je nog een hoop extra gaat kosten.

[quote=iokasti schreef op maandag 18 mrt 2013, 21:45] Maar met dit bedrijf doe ik nooit geen zaken meer!

Verwacht dat ze jouw ook nooit meer als klant willen, niemand zit te wachten op figuren die na 8 maanden nog niet betaald hebben en dan nog wat te zeiken hebben op een forum ook !