jo
door joskaa Feb 9, 2017 om 17:27
Huishouden & energie

Een van de verwarmings radiators draait niet mee

Een van de radiators draait niet mee. Op max. stand gezet, gekeken of er genoeg water in systeem zat, stevig op de leidingen etc. getikt; helaas niets helpt. Is dan de radiatorknop kapot of kan er nog iets anders aan de hand zijn? Graag jullie advies.

17660 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 9, 2017 om 17:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Radiators draaien niet, maar als u de knop opendraait en de radiator wordt niet warm, dan betekent dat dat de knop niet opengaat. Haal de bovenkant van de knop er eens af en tik zachtjes tegen de uitstekende pen.

Misschien hebt u hem te vast dichtgedraaid, waardoor hij nu niet meegaat.

edrick3
door edrick3 - Feb 9, 2017 om 17:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het lijkt er op dat de radiatorknop kapot is.
Stel je vraag eens op www.klusforum.nl
Denk dat je de knop moet (laten) vervangen.
Kijk ook eens hier: http://klus-info.nl/klussen/water-sanitair-cv/radiatorkraan-vervangen

marita5
door marita5 - Feb 9, 2017 om 17:47
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Joskaa ,

Misschien heeft u iets aan deze tips , klik op de rode regel .

https://vasco.eu/nl-nl/blog/radiatoren/problemen-met-je-radiator-dit-moet-je-zeker-nakijken

hansje klein
door hansje klein - Feb 9, 2017 om 18:05
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Detecteren .......

- Wanneer alleen de knop doordraait, knop verwijderen en met een sleutel of tang de knop/thermostaat openen.
- Wordt de leiding vóór de knop/thermostaat wèl lauw-warm?
- Heeft deze radiator voorheen wèl 'meegedraaid'? en/of zijn er onlangs andere werkzaamheden geweest?
- Toch nog maar eens ontluchten, vooral bij voldoende druk op het hele systeem t/m de bovenste verdieping.
- Draai alle radiatoren dicht en kijk/voel of die boosdoener dan óók nog koud blijft (een luchtbel misschien).

ph
door philip36 - Feb 9, 2017 om 18:12
2275 Antwoorden / 4 Vragen

De betreffende radiator ontluchten.
Als dat niet (voldoende) helpt dan alle radiatoren even dicht draaien en alleen de 'koude' open laten.
Hierdoor moet het cv water wel door die radiator heen, na enkele minuten als de radiator blijkt warm te worden de anderen weer opendraaien.

ja
door jackyh - Feb 9, 2017 om 18:19
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ontluchten denk ik.

gerbera
door gerbera - Feb 9, 2017 om 22:05
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Is het een thermostaatknop, dan is die defect. Kan ook wezen dat de knop er eens af geweest is en niet op de juiste wijze is teruggeplaatst. Hierdoor kan de kraan dicht bijven. Controle is simpel, wordt de aanvoerleiding warm dan is de knop niet in orde. Is het de laatste radiator in het circuit dan kan het ook een kwestie van lucht zijn wat zich daar heeft gevormd. Dan ff ontluchten.

ja
door jackyh - Feb 11, 2017 om 16:34
953 Antwoorden / 4 Vragen

Het blijft onheilspellend stil. Niet zo netjes van vraagsteller.

marita5
door marita5 Feb 11, 2017 om 16:37
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Zoals zovelen , Ts is hetzelfde al de radiatorknop , draait niet meer mee ;-))

ja
door jackyh Feb 11, 2017 om 16:50
953 Antwoorden / 4 Vragen

Als zovelen maar ik vind het storend. Zelfs onfatsoenlijk en ik erger me daaraan.

marita5
door marita5 Feb 11, 2017 om 16:56
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Is juist , maar eraan ergeren is mij niet de moeite waard , er veranderd toch niks .

tijger1
door tijger1 Feb 11, 2017 om 17:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts zal het advies wel opgevolgd hebben "tikkie geven op het uitstekende pennetje" en is daarna in slaap gevallen door de warmte.

ja
door jackyh Feb 11, 2017 om 17:41
953 Antwoorden / 4 Vragen

Zou kunnen. Of hij is nog aan het ontluchten.

hansje klein
door hansje klein Feb 12, 2017 om 11:09
3037 Antwoorden / 62 Vragen

TS-Joskaa is tenminste van/door onze adviezen (nòg) NIET warm gelopen .....

ja
door jackyh Feb 12, 2017 om 14:19
953 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien is hij weggekropen van schaamte. Lekker onder het dekbed.

gerbera
door gerbera - Feb 12, 2017 om 13:42
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Een van de radiators draait niet mee.
Beste Joskaa, heeft de radiator inmiddels zijn draai gevonden of bent u nu de kluts kwijt????

jo
door joskaa - Feb 13, 2017 om 09:58
80 Antwoorden / 44 Vragen

Ik begrijp dat jullie verontwaardigd zijn over het uitblijven van antwoord van mijn kant. Excuses hiervoor maar ik was even volledig van de radar vanwege een griepaanval; al jaren mijn deur voorbij gegaan, kan me de laatste keer niet heugen maar nu was het goed raak. Ik doe nu hopelijk weer een berg antistoffen op voor de komende jaren. Sta nog enigszins wankel op mijn benen. Als ik van de week weer wat fitter ben ga ik met jullie tips en links aan de slag. Bedankt allemaal voor het meedenken.

tijger1
door tijger1 Feb 13, 2017 om 10:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Beterschap gewenst.

gerbera
door gerbera Feb 13, 2017 om 12:00
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Sterkte gewenst, wij blijven in "blijde" verwachting van uw bevindingen want ook wij zijn wel nieuwsgierig. Eerst ff lekker uitzieken.

jo
door joskaa Feb 13, 2017 om 13:02
80 Antwoorden / 44 Vragen

bedankt