pi
door pijobri Jul 12, 2004 om 10:36
Huishouden & energie

Eneco Jaarnota

Ik heb in april een jaarnota gekregen van 850 euro, hierover heb ik gebeld omdat er geen dag/nachttarief berekend was. Vervolgens kreeg ik in mei twee nieuwe nota's, een van 920 euro en een terruggave van 1114 euro (was vanaf 2001 geen dag/nachttarrief berekend bleek achteraf), dus ik dacht dat wordt met elkaar verrekend. Nu kreeg ik zo'n 3 weken geleden een herrinnering van 655 euro wat ik nog moet betalen en nu snapte ik er helemaal niets meer van. Ik heb diverse malen met Eneco gebeld hierover en ik heb ook gezegd dat ik niet weiger te betalen ik wil het alleen maar snappen en volgens mij hebben ze mijn energie dubbel berekend want de rekening van 920 blijkt alleen een afrekening te zijn van groene stroom dus het zou er op neer komen dat ik een uiteindelijke jaarnota zou hebben van ruim 1700 euro en dat lijkt me toch wel erg veel. De terruggaven was uitsluitend een verrekening van te veel betaalde energie (zeggen ze).

Nu is mijn vraag is er iemand die dit voor mij zou kunnen bekijken of weet iemand waar ik dit zou kunnen laten onderzoeken want met Eneco kom ik er niet uit. Ze denken dat ik niet wil betalen maar dat is niet het geval ik wil alleen duidelijk weten waarom en als het allemaa klopt zal ik gewoon betalen.

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen want zelf snap ik er helemaal niets meer van.

Groeten van Jolanda Ouwerkerk uit Amersfoort.

416 1 Rapporteer

fr
door fritsje - Jul 15, 2004 om 11:30
3 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Jolanda,

Dit probleem komt mij bekent voor. Heb hetzelfde probleem bij Essent en dat sinds vorig jaar. Bij mij heeft het betrekking op het netwerk. Ook het verkeerde tarief gebruikt. Mijn advies is stuur een aangetekende brief naar de directie juridische en financiele zaken, vraag om uitleg, zorg dat je alles op papier krijgt. Stel de betaling zolang mogelijk uit, behalve het voorschot. Indien ze dreigen met afsluiting betaal dan onder protest. Ze hebben waarschijnlijk hetzelfde betalingsprogramma. Want ook mijn nieuwe nota's zijn absoluut niet te snappen.

Veels succes ermee. Maar het kan heel lang gaan duren.

Groeten van fritsje