door wilma68_1 Jan 28, 2008 om 21:02
Huishouden & energie

Ervaringen met gas op glas?

Ik overweeg aanschaf van een nieuwe gaskookplaat. Nu zegt de keukenleverancier dat gas op glas zo makkelijk is, voornamelijk wat schoonmaken betreft. Is dat zo? Wat zijn uw ervaringen? Krijg ik echt alle vlekken weg of brandt er wel eens wat in?

3058 3 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 28, 2008 om 21:21
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Wilma,

Inbranden niet, wel erop en daar zijn schrapers voor. Dan is het er zo af.

De leverancier heeft nu eens gelijk.
Als u per se gas wilt, dan is dat een betere optie dan een open versie.

Hardware ERror MAN.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 28, 2008 om 21:28
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Vergat nog, comfort kost geld. Het gaar wat meer gas kosten dan directe gasverhitting. Schat een procent of tien.

Moet het niet per se gas zijn dan infrarood of inductie. De laatste is veel duurder in aanschaf en ook de speciale pannen moeten aangeschaft worden. De duurdere pannen, zoals b.v. Fissler hebben al jaren de mogelijkheid van inductieve verhitting.

Tussen verhitten (koken) met gas of elektra is niet veel verschil in prijs, moest ik 40 jaar geleden al uitrekenen.

kiran
door kiran - Jan 29, 2008 om 14:20
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Wilma

Gaskookplaat van glas. Ik neem aan dat u dat bedoeld?

Dat is inderdaad ideaal! En nee, brandt niks in. Ik gooi wat druppels dubro erop, spons erover en klaar! Ik zelf heb een zwarte glasplaat, staat niet alleen mooi maar het schoonmaken is ook een fluitje van een cent. Zou wel een afdekplaat (erbij) nemen, vooral bij zwart ... trekt stof aan.

Succes, groet, Kiran