ru
door rumavada Jun 10, 2008 om 14:33
Huishouden & energie

Gaten in het wasgoed

Sinds enige tijd veel last van gaten in het wasgoed.

Op iedere temperatuur of snelheid.

Zowel bij nieuw als iets ouder wasgoed.

Gaten zijn ongeveer zo groot als een kopspeld maar bij de handdoeken zo groot als een kop van een pink.

6843 28 Rapporteer

ro
door ronny530 - Jun 10, 2008 om 14:44
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Hoi, naar mijn mening zit er iets vast in de trommel, een spijker of de resten van een bh beugel. Voorzichtig de trommel na voelen of er een obstakel is. Mocht het een bh beugel zijn? klemmen die zich vaak vast aan het verwarmings element onder in de trommel.

Succes Ronny.

toolboy
door toolboy - Jun 10, 2008 om 14:45
965 Antwoorden / 40 Vragen

Geachte dit kan div oorzaken hebben.Bij Bauknecht is dit een veel voorkomend probleem.Wat is het merk en type van uw machine.

T

ru
door rumavada - Jun 10, 2008 om 14:48
4 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad, toevallig is onze wasmachine een Bauknecht WA1300 Dolphin.

ru
door rumavada - Jun 10, 2008 om 14:50
4 Antwoorden / 1 Vragen

We hebben de hele trommel al nagekeken op resten van spijkers e.d.

De trommel is spekglad.

ro
door ronny530 - Jun 10, 2008 om 14:57
2794 Antwoorden / 41 Vragen

@ Toolboy, i rest my case.

M.v.g. Ronny.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 10, 2008 om 15:38
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Hoe oud is de machine met andere woorden, is consumentenbescherming (nog) van toepassing, zeker nu ik lees dat het kennelijk een bekend probleem is bij uw merk. Ik geef u daarom enige nadere info en verwijzing naar de wetgeving:

www.consuwijzer.nl

http://www.omroepgelderland.nl/programma.php?id=23&rubriek=828

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

GarantievolgensKassa, in geval toolboy u niet van afstand kan helpen betekent dat, dat de leverancier/winkelier verantwoordelijk is en zeker nu een verborgen gebrek aannemelijk is.

toolboy
door toolboy - Jun 10, 2008 om 16:17
965 Antwoorden / 40 Vragen

Geachte. Vervang de manchet en het probleem is over.dit is een bekende klacht .Mail het service nr en ik laat u weten welke manchet er in moet .Groet T

ru
door rumavada - Jun 10, 2008 om 17:09
4 Antwoorden / 1 Vragen

We hebben de wasmachine gekocht in februari 2001.

Het servicenr. is: 8583.301.12000

P.S. waar zit de manchet?

toolboy
door toolboy - Jun 10, 2008 om 17:50
965 Antwoorden / 40 Vragen

De manchet zit tussen de kuip en de trommel het rubber waar u tegen aankijkt als u de deur open doet.Deze is opgerekt en moet vervangen worden door een verbeterde versie.org artikel nr 481246668557,edoch is er een vervanger van dezelfde kwaliteit die de helft kost ongeveer 49.50 euro.Hopende geen reklame te maken kijk maar eens op www.europart.nl .sc6 T

ru
door rumavada - Jun 10, 2008 om 18:03
4 Antwoorden / 1 Vragen

Indien dit de oplossing blijkt te zijn, dan dank ik u alvast bij voorbaat hiervoor.

Het is prettig te weten, dat er tegenwoordig toch nog mensen zijn die hun kennis met anderen willen delen.

Kunt u mij dan toch nog antwoord geven op de vraag waarom er gaten kunnen ontstaan door een kapot manchet?

Wat heeft het ene met het andere te maken?

toolboy
door toolboy - Jun 10, 2008 om 18:18
965 Antwoorden / 40 Vragen

No worries.Het wasgoed gaat klemmen tussen de kuip en trommel,omdat de orginele manchet van slechte kwaliteit is te flexibel blijft de was er tussen hangen,dit zorgt voor de gaatjes.De vervangende manchet is stugger en zo blijft de was er niet meer in hangen.

T

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 11, 2008 om 09:06
16885 Antwoorden / 202 Vragen

De machine is m.i. "te oud" om te refereren aan de comsumentenbescherming in die zin dat u dan toch een deel van de reparatiekosten aangerekend kunt krijgen. Uit de antwoorden van toolboy@ begrijp ik dat die DE oplossing voor u heeft. Succes

ulyssa
door ulyssa - Jun 11, 2008 om 13:07
30 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ben blij met deze vraag.
Ik heb een Electrolux WA1100 (een jaar of 10 oud? Al is ie niet zoveel (1x per week) gebruikt, maar dat zal voor de kwaliteit van het rubber niet uitmaken... Die heeft hetzelfde probleem. T-shirts of truien komen er de laatste maanden af en toe met een gaatje of een scheur uit.
Ik had zelf bedacht dat de was vast moest raken tussen de trommel en het glas.
De manchet ziet er idd zwart en vies uit, maar er komt toch geen vuil af.
Ik ben een leek, en heb een paar vragen aan jou

  1. Hoe trek je die manchet er uit? Waar begin je te trekken.

  2. Zit die nog ergens vast? En is ie er gemakkelijk weer in te zetten zonder dat je later lekkage krijgt?

  3. Ik zie bij één webshop 2 prijzen, €20 (manchet) en €52(deurmanchet). Enig idee wat het vrschil is?

Bedankt

  1. bedankt

om
door ommetje - Jun 11, 2008 om 13:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ik heb een Bauknecht wasautomaat WA 7741 van ongeveer 6 jaar oud en ik heb ook regelmatig gaatjes in het wasgoed.

toolboy
door toolboy - Jun 11, 2008 om 13:32
965 Antwoorden / 40 Vragen

Geachte Dit is een bekende bauknecht klacht vervang de manchet maar eens.Met het service nr kan ik u verder helpen.Groet T

toolboy
door toolboy - Jun 11, 2008 om 13:38
965 Antwoorden / 40 Vragen

De manchet voor de elux kost 39.95 euro artnr 50206278009.De manchet zit vast met 2 knelringen. Groet T

hi
door hinkel - Jun 11, 2008 om 14:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf een keer mijn manchet er uit gehaald, het is een Miele wasautomaat, maar hij zit er nu achterstevoren in... wat een getob, het lukte echt niet om hem er goed in te plaatsen.

Volgens het typenummer moest het wel de juiste zijn!

ro
door ronny530 - Jun 11, 2008 om 14:42
2794 Antwoorden / 41 Vragen

@Toolboy, ik weet het niet zeker of het voor dit type ook geldt maar dan is de gehele voorkant los te schroeven maakt het vervangen veel makkelijker.

Ronny.

toolboy
door toolboy - Jun 11, 2008 om 15:02
965 Antwoorden / 40 Vragen

Ron. Idd miele is de gemakkelijkste machine om een manchet te vervangen,de gehele deur kan middels zo`n 8 boutjes los.Het achterste voren plaatsen van een manchet lijkt mij onmogelijk. vrgr T

st
door staart_1 - Jun 11, 2008 om 18:36
3 Antwoorden / 1 Vragen

Gebruik je vanish.

Daar zit caustiksoda in (ik weet niet of ik het goed schrijf), dat zorgt voor de gaten in je wasgoed. Weg vlek, maar ook weg wasgoed.

Groetjes Yvonne.

je
door jeuring - Jun 11, 2008 om 19:11
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb al een jaar last van dit probleem. bij mij is het nog ingewikkelder, nl het is maar bij 1 lid van ons gezin. en ik heb pas een nieuwe wasmachine en het probleem is er nog steeds. wie komt met de oplossing.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 11, 2008 om 20:00
16885 Antwoorden / 202 Vragen

ook iets om over na te denken, vanish?? en niet een foute manchet, het zou zo maar kunnen!

sm
door smolenaar - Jun 11, 2008 om 20:51
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo, ook ik heb last van gaatjes in mijn wasgoed, ik heb een 2 jaar oude zanussi, de binnenkant is helemaal glad en heeft geen uitstekels, snap er niets van!Heeft iemand met dit merk ervaring?Alvast bedankt, Gr. S

toolboy
door toolboy - Jun 11, 2008 om 21:19
965 Antwoorden / 40 Vragen

Daar hoef ik niet over na te denken absoluut geen veroorzaker.vrgr T

ulyssa
door ulyssa - Jun 12, 2008 om 10:18
30 Antwoorden / 4 Vragen

"De manchet voor de elux kost 39.95 euro artnr 50206278009.De manchet zit vast met 2 knelringen. Groet T"

Toolboy, kun je iets meer uitleg geven over hoe je die knelringen losmaakt? Ik zie alleen rubber...Alvast bedankt, ook voor je 1e antwoord.

toolboy
door toolboy - Jun 12, 2008 om 10:49
965 Antwoorden / 40 Vragen

Als u het bovenblad er af haalt wordt het allemaal wat duidelijker.Is wel een lastig klusje.

sc6 T

af
door aflierman - Jun 12, 2008 om 13:06
128 Antwoorden / 0 Vragen

toolboy,

Vertel er dan gelijk even bij dat voor iemand die niet technisch is het haast een onbegonnen zaak is.
Dat geven ze zelf al aan door te vragen waar de manchet zit!!!
Wilt U zo'n iemand een manchet laten verwisselen?
Niet erg slim moet ik zeggen.
vriendelijke groet
A.F.

Het lijkt mij trouwens eerder dat er inderdaad wat in de waterbak zit b.v. een BH beugel.
Verwarmings element verwijden én het ding eruit  vissen.(is makkelijk te doen)
Succes.

ti
door timo300401 - Jun 14, 2008 om 22:28
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb inderdaad ook een wasmachine van Bauknecht en ook al best lang zo af en toe gaatjes in het wasgoed! Wel alleen in t-shirts, altijd gedacht dat het misschien aan de kwaliteit van de shirts ligt maar nu weet ik wel beter. We zijn gelukkig aan het kijken voor een nieuwe wasmachine maar in ieder geval gèèn Bauknecht meer!!! Ik haalde vanmiddag de was uit de machine en jawel hoor twee gaatjes in een mooi nieuw shirtje van onze zoon. Behoorlijk balen!!!