Pi
door Piet_2 Oct 25, 2017 om 09:40
Huishouden & energie

Geen of minder huur betalen (huurwoning)

Ik huur momenteel een studio/appartement voor 600 euro per maand. Het is een pand waar meerdere huurders in zitten. Ik zit op de eeste verdieping. Beneden mij zijn ze gaan verbouwen nadat de vorige bewoonster hier weg is gegaan en de ruimte in vreselijke staat verkeerde. Deze verbouwingen zijn nu ca 3 maanden bezig. In deze tijd heb ik de volgende klachten gehad.
- water afgesloten (meerdere dagen) - geen gas (meerdere dagen) - Geen internet (1 dag) - Geen warm water (vaak)
- Geen elektriciteit (enkele dagen) - Stank overlast (regelmatig/dagelijks) *(ze zijn ook met de riolen bezig)  - Geluidsoverlast (dagelijks, door de week)  - Ik kan niet altijd bij de afvalcontainers of ze zitten vol met bouwmateriaal - De milieu pas is niet beschikbaar - De hal en trappenhuis zijn erg smerig (stof, afval, rommel, bouwafval, water) - Lekkages van riool (2 maal) - andere lekkages (1 maal) (hierbij heb ik al mijn kleding naar een stomerij moeten bregen) - daarnaast zitten er gaten in de vloer rondom kachel buizen waardoor stof en gruis in mijn kamer komt, deze heb ik dicht moeten stoppen - en de vaklui roken en door de gaten komt deze lucht in mijn kamer. Ik werk vaak vanuit huis en dit is bijna niet mogelijk, ook kan ik geen klanten ontvangen op deze manier.
Alles dat vast te leggen is heb ik vastgelegd. Ik heb om huurverlanging gevraagd maar hier wordt niet op gereageerd.

Ik weet niet wat ik moet doen en of ik de huur zomaar kan storneren zonder problemen?

4328 7 Rapporteer

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Oct 25, 2017 om 09:43
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Klanten ontvangen. Bent u ondernemer leg uw klacht dan voor bij, zie link. Dit is een site voor consumenten.
https://www.higherlevel.nl

Pi
door Piet_2 Oct 25, 2017 om 09:50
Antwoorden / 1 Vragen

Ik stel deze vraag vanuit mij als consument. Bedankt voor de site, daar kan ik misschien eens gebruik van maken. Maar nu zoek ik naar een antwoord vanuit mij als consument. Het is mijn woning.

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2017 om 09:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, u kunt zeker niet de huur storneren zonder problemen, want dan komt u in de problemen.

Het wordt dan wel een paleisje daar beneden.

Pi
door Piet_2 Oct 25, 2017 om 09:51
Antwoorden / 1 Vragen

Wat kan ik wel doen? Want er staan dingen in mijn huurcontract waar de verhuurder nu niet aan komt.

tijger1
door tijger1 Oct 25, 2017 om 10:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt een klacht indienen bij de huurcommissie.

ne
door neodutchio - Oct 25, 2017 om 11:01
5165 Antwoorden / 12 Vragen

U kunt geen klanten ontvangen, maar stelt de vraag als consument? Huurt u als particulier en werkt illegaal, of huurt u zakelijk en woont daar?

Va
door Vault Oct 25, 2017 om 14:46
Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben ingelogd op een ander account, op de een of andere manier lukte het mij niet op mijn andere account in te loggen;

Ik woon daar, ik werk 2 dagen in de week vanuit huis. Omdat ik op een andere locatie zit dan mijn werkgever is het soms handiger als een meeting of zoiets dergelijks bij mij plaatsvind.

ne
door neodutchio Oct 25, 2017 om 14:49
5165 Antwoorden / 12 Vragen

U huurt dus een woonruimte. Dat daar zakelijke dingen gebeuren heeft uw verhuurder natuurlijk niets mee te maken.

aurora1
door aurora1 Oct 26, 2017 om 01:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan maar tijdelijk deze meetings (interessante woordkeuze) bij uw werkgever doen?

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 25, 2017 om 12:15
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Knap, ze zijn beneden aan het verbouwen en u heeft boven lekkage.
Wel 1 hele dag zonder internet en in de zomermaanden ook nog eens zonder gas.
Stankoverlast van een rokende bouwvakker wat een ellende allemaal.

Wees verdraagzaam ipv zuur dat brengt u nergens. En na een paar centen korting bent u alles spontaan vergeten?
Geld maakt dus toch gelukkig

Va
door Vault Oct 25, 2017 om 14:59
Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben ingelogd op een ander account, op de een of andere manier lukte het mij niet op mijn andere account in te loggen;

Geen fijne reactie, het komt erg sarcastisch over.

Ik snap dat mijn klacht niet goed op u over is gekomen. Ik had naar mijn idee niet meer ruimte om alles duidelijk te omschrijven. Wel vind ik het jammer dat u handelt uit ontwetendheid en de situatie eromheen niet goed weet. Ik zal dit wat proberen te veruidelijken. Misschien dat u dan nog een zinnige opmerking heeft.

Ik ben erg verdraagzaam geweest. Ik heb voor maanden niets laten horen en hun gewoon hun werk laten doen.

Het is een complex dus ze zijn niet alleen beneden bezig maar moeten ook nieuwe leidingen aanleggen die blijkbaar door verschillende stukken gaan. Ik heb geen vakinhoudelijke kennis dus ik durf u niet te zeggen of dit wel of niet klopt.

Daarnaast ben ik een starter en is voor mij 100 euro in de maand al heel erg fijn, ik kom ieder maand krap uit. Uiteraard gaat het me daar niet om. Maar als ik mijn hele kledingkast naar de stomerij heb moeten brengen omdat het riool heeft gelekt en letterlijk de uitwerpselen van mijn bovenburen over mijn kleding zit is het wel fijn iets gecompenseerd te krijgen als is het enkel de kosten van het schoonmaken van de kleren.

Zoals ik aangaf in een andere reactie werk ik 2 dagen in de week thuis. Door gebrek aan elektriciteit kan ik mijn werk niet uitvoeren (dit gebeurd veelal digitaal) Daarnaast als ik geen gas of water heb kan ik niet koken voor meerdere dagen. Dus moet ik eten bestellen etc. Opzich heerlijk natuurlijk :) Maar ik ben een starter, en heb dat geld niet.

Ik heb hele open en goed verwoorde mails gestuurd en getracht in contact te komen met de verhuurder om enkel een dialoog te openen. Maar reactie blijft uit. Vandaar deze vraag omdat ik geen kennis heb van procedures of plekken/mensen die mij kunnen helpen. (nogmaals ik heb geen geld om bijv. juridisch advies in te winnen)

De stankoverlast komt door de riool lucht die door het hele appartement hangt standaard. Niet erg fijn, misschien is dat voor u anders.

na mijn idee is het meer dan normaal en fatsoenlijk om in ieder geval in gesprek te gaan. En is het gebruikelijk om bij alleen al de troep, geluid en geur overlast een compensatie te bieden?

Ik heb een overzicht proberen te geven van de klachten en inderdaad, niet alles weegt even zwaar. Maar ik zou niet zomaar naar een forum stappen met een hulpvraag als ik echt even geen uitweg meer weet. Ik hoop dat u voor dat u een reactie plaatst iets verder op de vraag en situatie in kunt diepen. We zijn hier immers om elkaar wat te helpen lijkt mij?

tijger1
door tijger1 Oct 25, 2017 om 15:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ga naar het Juridisch Loket in uw gemeente en laat u daar als “starter” helpen.

Va
door Vault Oct 25, 2017 om 15:19
Antwoorden / 1 Vragen

Oke hartelijk dank!
Dus ookal heb ik geen eigen bedrijf en is het vooral mijn persoonlijk omgeving moet ik het toch vanuit een zakelijk punt zien?

tijger1
door tijger1 Oct 25, 2017 om 20:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, natuurlijk niet, maar u begint er over dat u een starter bent op de woningmarkt, waardoor u niet weet hoe een en ander werkt.

aurora1
door aurora1 Oct 26, 2017 om 01:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

100 euro kan iedereen goed gebruiken.
Verder geldt wat al is gezegd: u huurt heen bedrijfspand dus uw eisen om thuis goed een bedrijf te kunnen voeren slaan nergens op. Misschien is de verhuurder het daarmee ook niet eens, het is immers een gewoon huurhuis.
Bent u de enige met klachten?

aurora1
door aurora1 - Oct 25, 2017 om 12:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gebruikt u een gewoon huurhuis als bedrijfsruimte? En weet uw verhuurder daarvan?
U heeft veel onnozele "klachten" en zeurt veel.
Uw verhuurder heeft niets te maken met uw ontvangen van klanten.

Va
door Vault Oct 25, 2017 om 15:00
Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben ingelogd op een ander account, op de een of andere manier lukte het mij niet op mijn andere account in te loggen;

U kunt op de reactie die ik heb geplaatst onder DIEWILIK  wellicht meer informatie vinden. Mocht u nog andere vragen hebben voordat u mij eventueel zou kunnen helpen dan hoor ik het graag.

panter22
door panter22 - Oct 25, 2017 om 17:01
6599 Antwoorden / Vragen

Huur je misschien een deel van wat vroeger een woonhuis was?
Enige overlast heb je met een verbouwing onder je, daar kan de verhuurder niets aan doen.
Maar de overlast zal wel zoveel mogelijk beperkt moeten worden,
Dat je enkele dagen geen gas, licht en water hebt gehad, daar zal toch over gecommuniceerd zijn?
Wat is de schade die je daardoor geleden hebt. Een keer uit eten gaan? Zou je een bedrag voor kunnen opschrijven.,
Je hebt kennelijk geen eigen aansluiting voor gas, water en licht en internet.
Onder jou wordt de boel verbouwd en boven jou zijn ze bezig met de riolering.
Hoe is het mogelijk dat de riolering van de bovenburen lekt en op jouw kleding terecht komt.
Ben je direct naar de werklui toegegaan en geklaagd, Zijn ze bij jou in de studio geweest. Foto's gemaakt en naar de verhuurder gestuurd met rekening stomerij.
Die twee dagen thuis werken en klanten ontvangen, daar zul je een oplossing voor moeten vinden. Dat kan niet in deze omstandigheden, Daar kun je de verhuurder niet voor aanspreken. Een studio is om in te wonen, niet om klanten te ontvangen. De huur kun je niet zomaar inhouden, daar is geen reden voor. Hoe zit het met die andere huurders, m.n. je bovenburen. Ervaren zij ook overlast. Dan gezamenlijk optrekken en overleggen met de verhuurder. Misschien valt er dan te praten over compensatie.
Je schrijft dat je een starten bent met een huur van €600. Kun je niet in aanmerking komen voor huurtoeslag.

Ch
door Chris10a - Oct 26, 2017 om 08:53
1 Antwoorden / Vragen

Ik begrijp niet waarom iedereen zo blijft doorzagen over het feit dat de hulpvrager ook vanuit huis werkt, zonder dat zijn verhuurder daar op de hoogte is. Ten eerste is het doodnormaal dat je thuis werkt tegenwoordig, je woonruimte is dan niet meteen bedrijfsruimte. Tenzij je met zware machines werkt of zo, geluidsoverlast veroorzaakt. Je mag vanuit huis werken. En collegas ontvangen. Hij mag zeker verwachten dat de algemene ruimte van het complex representatief is, of in iedergeval aan de kant en veegschoon als er gewerkt wordt door bouwvakkers, of je nu je familie op bezoek krijgt of je collegas om te brainstormen.
De bouwvakkers horen hun afval zelf af te voeren en dit mag niet in de huis containers achtergelaten te worden. Hiervoor kun je volgens mij de gemeente bellen. En zeker melden bij de opdrachtgever, maar dat heb je al gedaan. Je kunt ook het aannemingsbedrijf op bellen en vertellen wat er aan de hand is.
Bij ons in het pand heeft het in iedergeval wel enigszins resultaat gehad en kwam er iemand de geknoeide cement van de vloer boenen.
Wat je zeker moet doen als je toch zelf thuis bent, meteen reageren bij de bouwvakkers als iets niet goed gaat. En ja je mag nooit zelf de huur inhouden. Volgens mij kun je veel informatie vinden bij de huurcommissie. Succes.