sn
door snoekje Apr 27, 2008 om 10:11
Huishouden & energie

Gele okselvlekken in kleding

in witte kleding heb ik in de oksels gele vlekken die er met wassen niet meer uitgaan. Dit is jammer, want ik kan haast geen witte kleding meer dragen want het is natuurlijk geen gezicht!! De zomer komt er weer aan dus wat is hier aan te doen. Ligt het aan de Deo of aan het transpiratievocht?? Wie heeft een oplossing voor dit probleem??

62972 21 Rapporteer

labswans
door labswans - Apr 27, 2008 om 10:40
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Dat het aan de deodorant ligt is vrijwel uit te sluiten. Wat u kan doen is de witte kleding die de gele plekken heeft apart te wassen. Heeft u vloeibaar wasmiddel dan puur op de vlek verdelen maar dan gelijk de trommel in en de wasmachine aanzetten. Omdat er maar weinig kleding in zit is de werking van het wasmiddel sterker voor bepaalde vlekken.

groetjes labswans

bk
door bkoopen - Apr 28, 2008 om 13:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had hetzelfde probleem met de t-shirts van mijn man. Elke wasbeurt flink wat Vanish crystal white toevoegen. Dit werkt trouwens niet zo goed op oude vlekken, al worden die met de tijd wel wat vager. Iets wits gekocht.. meteen met de eerste wasbeurt toevoegen ook al zie je dan nog niets!

he
door hellie - Apr 28, 2008 om 13:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

deze tip kreeg ik ook weer van iemand

de witte kleding een nacht lang in een emmer met een vaatwas tablet leggen, daarna gewoon wassen

bij mij werkt het echt, ook met andere lichte shirt, zoals rose en geel

succes

markers
door markers - Apr 28, 2008 om 13:26
3 Antwoorden / 2 Vragen

Tranpiratievlekken kun je verwijderen door de vlek flink met glansspoelmiddel voor de vaatwasser in te spuiten. Was het kledingstuk in de wasmachine en weg is de vlek.Bij oudere vlekke deze behandeling een paar keer herhalen.

Veeel succes

na
door naataalie - Apr 28, 2008 om 14:16
129 Antwoorden / 20 Vragen

als het om uitsluitend witte kleding gaat kan je het een paar uur (of een nachtje) laten weken in verdunde chloor. ik doe dit met hemden van mijn man en mijn moeder en schoonmoeder doen dit ook. hierna wel appart wassen natuurlijk. als het gaat om gekleurde was dan kun je andere weekmiddelen gebruiken zoals biotex of soda. als ik/je vlekken heb in kleding die ik/je er niet uit krijg en daardoor de kleding toch niet meer draag hebben ik/je ook niks te verliezen ;-)

sa
door sanneklok - Apr 28, 2008 om 14:28
49 Antwoorden / 16 Vragen

Bij mijn man was het ook zo en ten slotte worden die witte hemden en shirtjes groen onder de oksels maar er is een oplossing.

Er is een middel waardoor je helemaal van je "klotsende oksels" af kan komen.

Eerst de okselharen weg scheren en dan syNeo5 1 maal per 5 dagen onder de okseld en het zweten gaat over. Je moet het wel blijven gebruiken maar goed, dan ben je van die vieze kleuren af!

Succes,                                                                                    Sanne

elenay
door elenay - Apr 28, 2008 om 15:34
1031 Antwoorden / 142 Vragen

U kunt proberen de transpiratievlekken te verwijderen door ze te betten met water en blanke azijn, waarna u het kledingstuk wast volgens de wasvoorschriften. In plaats van water en blanke azijn kunt u ook een oplossing van gelijke delen water en ammonia gebruiken.

Ongekleurde kookechte katoenen en linnen stoffen kookt u uit in een stevig sop en behandelt u na met verdund bleekwater (10%).

Gekleurde katoenen, linnen, wollen, zijden en synthetische stoffen wast u in water met zout (5%) en spoelt u vervolgens na in een handwarm sopje.

no
door nounou - Apr 28, 2008 om 17:16
30 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer Sonett vloeibare galzeep eens! Het stinkt niet ( meer zoals vroeger ) en haalt bijna alle vlekken uit je was, verkrijgbaar op menig zorgboerderij!

wi
door wilma68_1 - Apr 28, 2008 om 17:17
8 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb dezelfde vraag hier ongeveer een jaar geleden ook gesteld en heel wat tips gekregen, die ik allemaal uitgeprobeerd heb.

Voor mij is de ultieme oplossing: de vlek ruim inspuiten met glansspoelmiddel voor de vaatwasser; even laten inwerken, daarna op de gebruikelijke manier wassen met je normale wasmiddel plus een tablet Steradent toevoegen aan het wasmiddel.

Na één keer worden de vlekken al flink vager, bij herhaaldelijk behandelen krijg je ze zo goed als helemaal weg.

c3
door c3racer - Apr 28, 2008 om 17:25
2 Antwoorden / 2 Vragen

de enige manier om deze (deodorant)vlekken te verwijderen is vlekkentovenaar-fruitvlekken te proberen.Ik heb het zelf al geprobeerd met verdunde chloor,soda,azijn,wasmiddel,HG witter dan wit.Niets werkt voldoende.

du
door dutchies - Apr 28, 2008 om 17:43
7 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Bij alles is voorkomen beter dan genezen

Als U dat transpireren vervelend vind dan moet U gewoon syneo-5 kopen

Dan zweet u nooit weer onder uw armen

Één keer in de 5 dagen s'avonds onder de armen spuiten

En klaar is kees

m.vr.gr.

sa
door sanneklok - Apr 28, 2008 om 17:58
49 Antwoorden / 16 Vragen

Op de eerste pagina gaf ik ook al die oplossing maar wel okselharen afscheren , dan is het optimaal!

Sanne

be
door bever500 - Apr 28, 2008 om 23:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

ossegalzeep, even insmeren en dan gewoon wassen.

zout toevoegen aan witte was werkt ook prima.

edwardus
door edwardus - Apr 28, 2008 om 23:55
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Toch ligt het vaak juist wel aan de deodorant.

jjvanos
door jjvanos - Apr 29, 2008 om 02:01
14 Antwoorden / 6 Vragen

Ik trek elke dag schoon ondergoed en schone kleding aan en heb totaal geen last van vlekken.

wi
door wilma68_1 - Apr 29, 2008 om 09:24
8 Antwoorden / 7 Vragen

De genoemde vlekken hebben niets van doen met het wel of niet regelmatig aantrekken van schone kleren, maar met het neerslaan van zouten uit zweet in kleding!!

Ik draag kleren ook niet langer dan een dag en toch heb ik last van de gele vlekken. De ene persoon heeft hier wel last van, de andere niet. Dat heeft te maken met de samenstelling van je zweet.

wi
door wilma68_1 - Apr 29, 2008 om 09:26
8 Antwoorden / 7 Vragen

Dit onderwerp heeft eerder op de kassa-site gestaan, zie:

http://kassa.vara.nl/portal?_uc=n&_li=y&_scr=cons_question&cat=25474&qid=263789

duif2
door duif2 - Apr 29, 2008 om 10:52
371 Antwoorden / 116 Vragen

Ik had er ook last van en mijn oplossing is:

Oksles ontharen en Deoleen deodorant gebruiken.

Doordat er geen transpiratievocht meer is door de Deoleen krijg je ook geen vlekken meer.

Maar de vlekken die er al waren heb ik er nooit meer goed uitgekregen

ch
door chanicha - Apr 29, 2008 om 14:39
7 Antwoorden / 1 Vragen

Het ouderwetse Echfawit is ideaal, het stinkt naar rotte eieren maar het wordt stralend wit!

to
door tonenyvon - Apr 30, 2008 om 02:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

De gele okselvlekken ontstaan door deodorant met alcohol dus even opletten bij het kopen van nieuwe deodorant. groeten yvon

wi
door wilma68_1 - Apr 30, 2008 om 08:12
8 Antwoorden / 7 Vragen

Ook deodorant zonder alcohol geeft de vlekken! Ik heb zelf Deoleen en enkele andere deo's zonder alcohol uitgeprobeerd. Allemaal zonder resultaat.