mahadma
door mahadma Oct 6, 2011 om 15:01
Huishouden & energie

Gouden Gids

Afgelopen week ontving ik de Gouden Gids, voor het gemak in twee delen. Dit ondanks een NEE NEE sticker met letters van 5 cm hoogte op de brievenbus.

Navraag leerde dat er twee maanden geleden een kaart met een negatieve optie bezorgd zou zijn, maar die krijg ik ook niet vanwege de NEE NEE sticker. Via deze kaart had ik dus kunnen voorkomen dat de gidsen bij mij bezorgd zouden worden. Een volledig achterhaald en onpraktisch idee.

Maar de distributeur heeft de gindsen weer (na een telefoongesprek met Amsterdam de Gidsen weer persoonlijk afgehaald.

Leuk detail: in de flat van 8 woningen lagen binnen 24 uur er al 3 x 2 gidsen in de papiercontaier, met die van mij erbij dus 8 telefoonboeken in het vuil.

Wanneer gaan ze nu eens luisteren?

Ik heb een antwoordnummer gekregen (voor het terug sturen), als er belangstelling voor bestaat, meld dit dan even.

5026 14 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Oct 6, 2011 om 22:14
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja de bezorgers hebben geen zin om ze weer terug te sjouwen dus maar instoppen waar je ze kwijt kan.

robtien
door robtien - Oct 7, 2011 om 15:28
269 Antwoorden / 10 Vragen

Ik ken vele bezorgers van de gouden gids. deze mogen echter niet bezorgen bij nee nee huizen dat is de afspraak. belt u hierover of zegt u dat u het wel gehad heeft bij de telefonische conrole dan komt dat op de lijst te staan van klachten bij die bezorger

het is idd ook sonde van het papier.aangezien er vele

inekel1953
door inekel1953 - Oct 13, 2011 om 13:20
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Mahadma,

Deze site van Kassa heeft een zoekprogramma, waar u alles had kunnen vinden, zowel een goede tip en het daarbij behorende adres met (gratis) antwoordnummer.
Het is dan ook niet nodig om daar nog weer over te moeten corresponderen.

Er zijn n.l. al meerdere discussies geweest over de Gouden gids, waarbij de volgende (goede) tip werd gegeven:

Schrijf op een briefje, dat u al eerder schriftelijk had laten weten geen Gouden Gids meer te willen ontvangen.
Plak de brief op de Goudengids, en dat samen met minstens één straattegel, in een stevige doos en stuur dat dat naar onderstaand adres.

Telefoongids (Distributie)
Antwoordnummer 46404 (gratis)
1060 WD Amsterdam

Met vriendelijke groet,
Ineke L.

fo
door foexie - Oct 13, 2011 om 13:33
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil toch nog wel even iets kwijt ondanks eventuele andere meldingen: al een paar maal had ik aangegeven geen gouden gids/telefoongids meer te willen ontvangen. Desondanks kreeg ik telkens een nieuw exemplaar. Tot een aantal weken geleden, toen was ik thuis toen 'de klap' viel. Ik ben meteen naar buiten gelopen en heb de bezorger aangesproken. De goede man had werkelijk geen enkel idee in welke straat hij liep te bezorgen(!). Toen hij op zijn lijstje keek bleek inderdaad dat op mijn adres geen gids bezorgd mocht worden. Maar ja, als je niet eens weet in welke straat je loopt...hij gaf ook eerlijk aan dat hij eigenlijk niet op het lijstje keek...het was een oudere man die (zoals ik het kan inschatten) niet helemaal verstandelijk in orde was, erg triest...

an
door ankhor - Oct 13, 2011 om 13:43
122 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, bij u blijft die sticker er tenminste nog op zitten.
Na 7 keer een nieuwe sticker geplakt te hebben heb ik het maar opgegeven.
Tja, die bezorgers kregen dus te horen dat je geen troep in de bussen mocht
gooien waar een sticker zat, nou, dus trokken ze de stickers er gewoon af, was dat
probleem voor hen toch opgelost?
Ik vind dat het andersom moet, dat er een sticker moet zitten voor toestemming.
Want nu heb ik het idee dat mijn brievenbus het afvalemmertje is van het bedrijfsleven. En met de crisis wordt het steeds erger.
Dat terwijl ik gewoon op internet kijk als ik iets nodig heb, veel makkelijker zeker
met die prijsvergelijkingssites.

traporgel
door traporgel - Oct 13, 2011 om 14:13
191 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=inekel1953 schreef op donderdag 13 okt 2011, 13:20]Plak de brief op de Goudengids, en dat samen met minstens één straattegel, in een stevige doos en stuur dat dat naar onderstaand adres.

Telefoongids (Distributie)
Antwoordnummer 46404 (gratis)
1060 WD Amsterdam

Met vriendelijke groet,
Ineke L.

Dit onbeschofte gedrag zou strafbaar moeten zijn. Voor zover ik weet mag de ontvanger de kosten van de verzending van de stoeptegel aan u declareren. vooral niet betalen, dan vertelt de rechter wel dat u WEL moet betalen, incl. de kosten van de kantonrechter.

du
door duivens18 - Oct 13, 2011 om 16:42
23 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo Allemaal,

Wij bezorgen de gouden en telefoongidsen al zo"n 15 jaar.
Ook dit jaar beginnen wij in December er weer mee in onze wijk.
Wij weten net als alle andere bezorgers dat je bij de nee- nee sticker er niks mag in gooien dus doen wij dat ook niet maar er komen dan zelfs mensen naar buiten toe om te vragen of ze een gids kunnen krijgen wat geen probleem is dus niet alle bezorgers overal de schuld van geven dat komt niet erg leuk over.
En dan die (oude) man uitmaken dat hij niet goed bij zijn hoofd is dat gaat erg ver he.
En ja wij krijgen ook een lijst met mensen die hem niet willen hebben dus daar gaat hij niet de bus in maaar je moet niet twee maanden van te voren dat doorgeven dat kan natuurlijk veel eerder want dit heb je verleden jaar ook meegemaakt dus had je ook gelijk naar de Gouden gids en Telefoongids het door kunnen geven kan via de pc en de telefoon.
Dus ook wel een beetje je eigen schuld want het staat dan nog niet in het systeem voor dit jaar maar wel voor volgend jaar dus nadenken voor je iets zegt.
En als je de bezorger gewoon zegt ik hoef de gids niet dan nemen ze hem gewoon mee terug tenminste doen wij wel geen probleem.
En als je nee- nee sticker eraf is ja kan je niet alleen maar de bezorgers de schuld geven he kinderen vinden het ook leuk speelgoed of misschien iemand die jou niet mag die dat doet dat kan ook he.
Dus niet over alle bezorgers zo negatief doen er zijn er bij die hard werken en nergens geen last van hebben.
En er zijn zat mensen blij met de Gouden en Telefoongids ook wij die veel op de pc zitten want het blijkt wel je zoekt het soms echt sneller op in de boeken dan op de pc maar dat is net wat de mensen willen toch.
Dus allemaal even gewoon doen en krijg je dit jaar toch de gidsen dan gelijk doorgeven dan krijg je ze volgend jaar niet meer geen probleem toch??
Maar niet twee maanden van te voren want dan krijg je hem wel dus even onthouden oke
Groetjes van een bezorgster.

fo
door foexie - Oct 13, 2011 om 17:12
5 Antwoorden / 1 Vragen

tsjonge jonge duivens18, pepertjes gegeten?? Doe eens even rustig zeg. Begin eens met kortere zinnen en punten...leest een stuk prettiger.
Als je goed gelezen hebt worden gidsen in brievenbussen gestopt waar WEL een nee/nee sticker op zit. Bij één persoon worden stickers stelselmatig verwijderd, maar door wie is niet bekend. Ik geef al jaren aan geen gids te willen en toch krijg ik hem, dus dit is niet 2 maanden van te voren kenbaar gemaakt, maar al veel langer. Over die meneer die verstandelijk niet helemaal in orde lijkt het volgende: ik werk in de psychiatrie (nee, niet als schoonmaakster) en kan behoorlijk inschatten of dat zo is. Als je ook niet eens weet in welke straat je loopt heb je zelfs kans op nog een tweede exemplaar te krijgen van de bezorger die jouw straat wellicht WEL hoort te lopen. Het papiertje waarop adressen stonden die geen gids bezorgd mocht worden zat diep weggestopt in zijn jaszak..
Het gaat er gewoon om dat mensen vele malen moeten aangeven geen gids te willen en er toch telkens één krijgen. De goede bezorgers lijden zo dus onder mensen die het niet zo nauw nemen...

mahadma
door mahadma - Oct 13, 2011 om 17:34
11569 Antwoorden / 51 Vragen

@duivens18,

je schrijft: "En ja wij krijgen ook een lijst met mensen die hem niet willen hebben dus daar gaat hij niet de bus in maaar je moet niet twee maanden van te voren dat doorgeven". En dat gaat via een reclame kaartje met de beroemde negatieve optie. Dus niet insturen betekend dat je de gidsen wèl krijgt. Maar die kaartjes krijg je ook niet als je een NEE NEE sticker hebt. Dus .............

Woordvoerders van deze gidsen zeggen dat veel mensen ze willen hebben.
Maar ik vraag mij af, doe een test. Verspreid 500 kaartjes met een negatieve optie (dus niet insturen betekent wèl een gids) en 500 kaartjes met een positieve optie (dus insturen als je wèl een gid wilt, maar bij niet insturen dus géén gids krijgt). Wat zou de uitkomst hiervan zijn ? Die zou wel eens schrikbarend kunnen zijn.

gr
door grootvader_1 - Oct 13, 2011 om 17:51
153 Antwoorden / 44 Vragen

Geeft u dan maar aan uw baas door duivens18, dat wij leven in het jaar 2011 en dat er wel erg veel computers op het internet zijn aangesloten waarop men makkelijk een telefoonnummer kan vinden.

Die boeken zijn dus totaal overbodig!!
Hooguit zou men (wel gratis natuurlijk) zo'n Cd-rom(metje) in een brievenbus kunnen gooien.
Het bespaard erg veel bomen.
Is veel makkelijker te verspreiden (per post) en toch behoud men daar op dat hoofdkantoor het argument dat adverteerders in een medium van (tsja voor mij twijfelachtige) waarde adverteert.

Tenslotte moet men ook niet alleen een brievenbus met een Nee-Nee-sticker voorbij lopen maar ook een met een Ja-.Neesticker!!
Want ik wil wel weekbladen maar niet ongevraagde en ongeadresseerde post (telefoonboeken).

die nog het antwoordnummer wil adviseren:

TelefoongidsMedia bv, Antwoordnummer 46404, 1060 WD Amsterdam ...

De Vrije Vogel

du
door duivens18 - Oct 13, 2011 om 17:52
23 Antwoorden / 5 Vragen

Nou Nou allemaal op hun pik getrapt of zo???
En nee geen pepertjes gegeten jammer he foexie :-)
En mahadma je wist dit ook toch al van verleden jaar??
Dus die nee-nee sticker helpt nu ook niet meer want je krijgt inderdaad geen geadresseerde post.
En ja die folders vallen onder de reclame die je dus ook niet krijgt.
Dus je had al kunnen weten van het afgelopen jaar dat je het gewoon even aan de gouden en telefoongids moet doorgeven dan is er niks aan de hand.
Maar ja sommige mensen hebben altijd wat op een nee-nee sticker dat ik geen punten of komma"s gebruik jongens doe normaal ieder zijn werk en je weet wat je moet doen gewoon een mailtje dat je de boeken NIET wilt hebben dan krijg je ze volgend jaar niet meer.
En dat er een man loopt die dat lijstje niet goed doorkijkt ja dat hoort niet maar daar kan ik niks aan doen wel doorgeven dan weten ze ervan dan kunnen hun zelf er wat aan doen oke??
Allemaal weer blij nu.

inekel1953
door inekel1953 - Oct 13, 2011 om 19:02
323 Antwoorden / 2 Vragen

traporgel

Als u, net zoals ik en velen anderen meerdere jaren schriftelijk heb laten weten geen Gouden Gids en/of de gewone telefoongids te willen ontvangen, waarop je geen reactie op terug krijgt. Die ik altijd weer heb terug gezonden.

Maar ze blijven (ongevraagd) elk jaar weer die Gouden Gids, in mijn brievenbus te deponeren, wordt men na zo'n 5 jaar het spuugzat.

Om dan het zesde jaar het op deze manier te doen zoals ik heb omschreven, vind u mijn berichtje onbeschoft?

mahadma
door mahadma - Oct 13, 2011 om 19:54
11569 Antwoorden / 51 Vragen

@duivens 18,

je schrijft: "Dus je had al kunnen weten van het afgelopen jaar dat je het gewoon even aan de gouden en telefoongids moet doorgeven dan is er niks aan de hand.".

Alsof je altijd aan die "fijne gids" denkt. Een NEE NEE sticker betekent voor mij dat ik géén reclame en ongeadresseerd drukwerk wens te ontvangen. Dat bezorgers per stuk worden betaald (denk ik, gelet op je reactie) is een ander verhaal.

Als ik nu zie dat van de 8 bezorgde adressen (in mijn flat) 7 deze of hebben laten terughalen of weggegooid hebben, geeft voor mij het succes(????) van deze gids aan. Wat die 8 ste bewoner er mee gedaan heeft weet ik niet, maar zou die er 2 x per jaar in kijken?

Als je aan het aantal bomen denkt wat hiervoor gebruikt (liever gezegd misbruikt) wordt, zou je eigenlijk aan je eigen kinderen moeten denken, duivens18.

twins45
door twins45 - Oct 13, 2011 om 20:22
44 Antwoorden / 23 Vragen

Het houdt de gemoederen weer eens goed bezig. Als men de gids ondanks de nee nee sticker toch in de bus krijgt zie hier de oplossing.
Gooi hem in de papier clico. Hebben diverse verenigingen toch nog een doorslag.
Verder gewoon uit je hoofd zetten. Er zijn veel meer belangrijke zaken die de aandacht nodig hebben.