Graag hulp en of bemiddeling bij mijn klacht over atag
Geachte mevrouw, mijnheer
Het betreft een klacht over onze koffiemachine. Gekocht in 2008. Dat is 12 jaar geleden en we begrijpen om te beginnen dat een apparaat niet oneindig in leven blijft. Deze koffiemachine was overigens de opvolger van een vergelijkbaar apparaat van het merk Boretti. Daar hebben we alleen maar ellende van gehad in de 4 jaar dat we het apparaat hadden.
We kochten toen met bemiddeling van onze keukenleverancier de huidige ATAG machine.
Door de jaren heen deed de ATAG het aardig goed. Toch ook waren er door de jaren heen aardig wat bezoekjes van de monteur nodig. Te beginnen in juni 2009, na een jaar, hadden we alweer een reparatie van 151 euro en een van 66 euro te pakken.
En in 2010 een reparatie van 50, euro En een van 70,50 euro
In 2011 een reparatie van 29,48
In 2012 50 euro
Ik heb lang niet alles meer bewaard maar wel van het afgelopen jaar 2020. 22 januari hebben we 381,86 betaald na een langdurige afwezigheid van de koffiemachine. Het apparaat is meegenomen voor groot onderhoud. Natuurlijk zijn er geen garanties te geven maar de prognose was wel dat het apparaat er-ondanks de leeftijd- nog wel weer even goed tegen kon.
Helaas was er in november weer een reparatie nodig, een nieuwe pomp deze keer- 239,41 om precies te zijn.
De monteur was koud vertrokken of het apparaat vroeg om ontkalking. Dat hebben we gedaan. Het water spoot dwars door onze servieskast heen Met alle schade voor de servieskast die daar niet tegen kan. En natuurlijk met de defecte machine tot gevolg. We hebben gebeld. We kregen na een uur aan de lijn gewacht te hebben (tegen het gebruikelijke tarief) eindelijk een begripvolle man aan de lijn. Hij zou erachteraan gaan en we zouden diezelfde dag nog worden teruggebeld. Na een week maar weer eens 40 minuten aan de lijn hangen volgens het gebruikelijke tarief en ja hoor, deze keer een begripvolle dame die zo kon nazien dat we teruggebeld hadden moeten worden, maar dat was niet gebeurd. Ze ging erachter aan.
Helaas hoorden we wederom niks meer. Na een week of anderhalf, hebben we nu echt voor de allerlaatste keer weer zelf teruggebeld. Weer conform het gebruikelijke tarief lang aan de lijn gehangen. Ja hoor, het is te zien dat we al meer hebben gebeld. Nee zij wist ook niet waarom we niet teruggebeld zijn.
Lang verhaal kort. Morgen komt de monteur en die man kan er wel of niet iets aan doen. We weten het niet, het is ons vak niet.
Maar we weten wel dat de wijze waarop u met uw klanten om meent te moeten gaan ongebruikelijk, ongepast, ongewenst en ronduit verwerpelijk is.
En dat valt bij ons verkeerd kan ik u zeggen. Zeker als we nu ook nog in de reclameblokken de reclames van Atag kunnen aanschouwen. Nou hier pruttelt al weer 3 weken onze eigen filterkoffie terwijl het apparaat onder water in de beschadigde servieskast staat.
U doet er niks mee.
Wij hebben verleden week aangekondigd een klacht te gaan indienen. Het deert u kennelijk niet, we hebben er geen syllabe op gehoord.
En daarom dienen wij deze klacht bij u in en sturen wij deze brief zeker door naar het consumentenprogramma Kassa.
Wij verzoeken u met een oplossing te komen, en met excuses en met een schappelijk voorstel.
Als we daar goed uitkomen, zijn we bereid de klacht bij Kassa te laten vallen.
Verder zullen we niet nalaten om daar waar het kan dit verhaal uit te venten.
Wij verwachten spoedig iets van u te vermenen.
Wat was de aankoopdatum en wat was de garantie termijn? Vast niet langer als 2 jaar.
Aankoop in 2008.
Dan is de garantie er dik en breed af, zelfs de te verwachten levensduur is voorbij.
Ik heb nog een Illy espresso machine (allang overleden uiteraard) op de reserve bank, gekocht in 1986. Maar misschien zijn er nog liefhebbers die deze apparaten sparen. Maar dat is voor mijn nazaten: op de dump of.... wat dan ook. @avanwaarde, uw atag koffieapparaat kan gewoon bij de "antiek" rubriek. Wat u schrijft: 12 jaar oud. Volgens mij heeft u veel te veel geld uitgegeven om te repareren. Daar had u inmiddels een nieuw apparaat voor kunnen kopen. Maar goed, ik zie u ook niet op een antwoord reageren, dus zit tegen de kat zijn achterwerk te schrijven.
Voor hulp kunt u het beste een beroep doen op uw rechtsbijstandverzekering.
Serieus? Die lachen je uit als je met een bijna 13 jaar oude machine komt. Ding is economisch al lang total loss.
Daar bedoel ik alleen mee dat Kassa geen rechtsbijstandsverzekeraar is. En natuurlijk gaat zo'n medewerker hard lachen als TS met deze vraag zou komen.
Deze machines zijn duur om te herstellen, een loterij van diverse merken en ellende....
Zelf een uit 2004, een Krups en op vervangen rubbers na, 1e waren duur en na jaar stuk zelf gemaakt van beter rubber....
Nog steeds perfect maar garantie heb je nauwelijks bij herstel.
2 jaar garantie en dan kiezen, reparatie of nieuwe.... prijs of merk doen er nauwelijks toe.....
Een pruttelpotje is voordeliger en gaat langer mee.....
Verder ontkalken? Welk middel gebruikte je? Citroenzuur kan Aluminium aantasten en gehele apparaat vernietigen....
Vele wasmachines sneuvelde het kruis achter op de trommel ook dankzij de reinigers!
Alleen Miele heeft betere materialen....
Als na ontkalken je een fontein kreeg, vermoedelijk prima reiniger die naast de kalk nog meer helaas weg haalde.
Google translate ?
In beginsel is volgens de wetgeving de verkopre verantwoordlijk voor het leveren van een deugdelijk product, zie (o.a.) : https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten maar of er bij aankoop van een apparaat in 2008 nog 'iets te verhalen is' denk ik niet omdat er altijd sprake is van een normaliter te verwachten levensduur en zie dan o.a. deze info
Zoals je al weet is de gemiddelde levensduur van een volautomatische koffiemachine ongeveer 6,2 jaar. Dit is gebaseerd op de volautomatische koffiemachines welke op dit moment te koop zijn. De levensduur zal korter zijn als je de volautomatische koffiemachine enkele jaren geleden hebt gekocht. Echter hoeft dit niet veel te verschillen.''(Bron) https://koffiezet-apparaat.nl/volautomatische-koffiemachine/levensduur
het apparaat aan te bieden voor recycling om nog verdere kosten te voorkomen. Jammer dat u niet al in 2009 actie heeft onndernomen conform wetgevingsmogelijkheden.
U kunt, indien u toch nog iets wilt wel de reparateur in gebrejke stellen wegens mogelijk misleidende informatie en ondeugdelijke reparatie. Het zenden van een brief kan dan altijd maar als dan ook een negatieve reactie volgt zit er m.i. weinig anders op dan het apparaat aan te bieden voor recycling om nog verdere kosten te voorkomen. Zie o.a. https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en achtergrond info: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/
U heeft een klacht over een koffiemachine die inmiddels 12 jaar oud is maar dat is voor de laatste reparatie eigenlijk irrelevant want het betreft een reparatie die in november 2020 is uitgevoerd. De pomp is toen vervangen maar blijkbaar niet goed gemonteerd/aangesloten en toen is de koffiemachine gaan lekken dat is iets dan kan gebeuren en zal de monteur die lekkage onder garantie dienen te verhelpen. Ik ben het met u eens dat de communicatie stroef is verlopen maar u bent wel wat voorbarig want de monteur komt morgen 23 december bij u aan huis om de koffiemachine te herstellen. Het is echter wel zo dat u niet de enige klant van Atag bent en als het heel druk is geduld dient te oefenen en vaak is het zo dat Atag u niet gaat bellen maar de monteur om een afspraak met u in te plannen.
Even de randzaken verwijderen en blijft er een 12 jaar oude koffiezetter over die terug gekomen is na het vervangen van de pomp en daarna water spoot bij het ontkalken. De vraag is of het een met het ander te maken heeft. Daarvoor zal er een monteur nodig zijn. En die komt gelukkig. Dat er in de aanloop daarna iets mis is gegaan is duidelijk, maar om dan zo te reageren. Overigens is Kassa een televisieprogramma, geen helpdesk of klachtenpunt die indruk zal maken als dreigement.
Vanwege corona werken bedrijven op een andere manier dan dat ze gedaan hebben. Dat daarin wel eens iets fout gaat is niet vreemd te noemen. Dat u steeds meer dan een week wacht op een reactie is ook behoorlijk lang te noemen.
Het enige dat u doet is uw gal spuwen, de klacht overal online willen gooien omdat zij de belofte niet nagekomen zijn om zo snel mogelijk terug te bellen. Daar hebben de defecten uit het verleden en Boretti niets mee te maken. Gelukkig zijn er ergere dingen in het leven. Maar dat is mijn mening.
Wij zijn Atag niet. En Kassa is geen bemiddelingsbureau.
Een apparaat van 12 jaar oud, gooi de deur uit.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer