av
door avanwaarde Dec 22, 2020 om 16:28
Huishouden & energie

Graag hulp en of bemiddeling bij mijn klacht over atag

Geachte mevrouw, mijnheer

Het betreft een klacht over onze koffiemachine. Gekocht in 2008. Dat is 12 jaar geleden en we begrijpen om te beginnen dat een apparaat niet oneindig in leven blijft. Deze koffiemachine was overigens de opvolger van een vergelijkbaar apparaat van het merk Boretti.  Daar hebben we alleen maar ellende van gehad in de 4 jaar dat we het apparaat hadden.

We kochten toen met bemiddeling van onze keukenleverancier de huidige ATAG machine.

Door de jaren heen deed de ATAG het aardig goed. Toch ook waren er door de jaren heen aardig wat bezoekjes van de monteur nodig. Te beginnen in juni 2009, na een jaar, hadden we alweer een reparatie van 151 euro en een van 66 euro te pakken.

En in 2010 een reparatie van 50, euro En een van 70,50 euro

In 2011 een reparatie van 29,48

In 2012 50 euro

Ik heb lang niet alles meer bewaard maar wel van het afgelopen jaar 2020. 22 januari hebben we 381,86 betaald na een langdurige afwezigheid van de koffiemachine. Het apparaat is meegenomen voor groot onderhoud. Natuurlijk zijn er geen garanties te geven maar de prognose was wel dat het apparaat er-ondanks de leeftijd- nog wel weer even goed tegen kon.

Helaas was er in november weer een reparatie nodig, een nieuwe pomp deze keer- 239,41 om precies te zijn.

De monteur was koud vertrokken of het apparaat vroeg om ontkalking. Dat hebben we gedaan. Het water spoot dwars door onze servieskast heen Met alle schade voor de servieskast die daar niet tegen kan. En natuurlijk met de defecte machine tot gevolg. We hebben gebeld. We kregen na een uur aan de lijn gewacht te hebben (tegen het gebruikelijke tarief) eindelijk een begripvolle man aan de lijn. Hij zou erachteraan gaan en we zouden diezelfde dag nog worden teruggebeld. Na een week maar weer eens 40 minuten aan de lijn hangen volgens het gebruikelijke tarief en ja hoor, deze keer een begripvolle dame die zo kon nazien dat we teruggebeld hadden moeten worden, maar dat was niet gebeurd. Ze ging erachter aan.

Helaas hoorden we wederom niks meer. Na een week of anderhalf, hebben we nu echt voor de allerlaatste keer weer zelf teruggebeld. Weer conform het gebruikelijke tarief lang aan de lijn gehangen. Ja hoor, het is te zien dat we al meer hebben gebeld. Nee zij wist ook niet waarom we niet teruggebeld zijn.

Lang verhaal kort. Morgen komt de monteur en die man kan er wel of niet iets aan doen. We weten het niet, het is ons vak niet.

Maar we weten wel dat de wijze waarop u met uw klanten om meent te moeten gaan ongebruikelijk, ongepast, ongewenst en ronduit verwerpelijk is.

En dat valt bij ons verkeerd kan ik u zeggen. Zeker als we nu ook nog in de reclameblokken de reclames van Atag kunnen aanschouwen. Nou hier pruttelt al weer 3 weken onze eigen filterkoffie terwijl het apparaat onder water in de beschadigde servieskast staat.

U doet er niks mee.

Wij hebben verleden week aangekondigd een klacht te gaan indienen. Het deert u kennelijk niet, we hebben er geen syllabe op gehoord.

En daarom dienen wij deze klacht bij u in en sturen wij deze brief zeker door naar het consumentenprogramma Kassa.

Wij verzoeken u met een oplossing te komen, en met excuses en met een schappelijk voorstel.

Als we daar goed uitkomen, zijn we bereid de klacht bij Kassa te laten vallen.

Verder zullen we niet nalaten om daar waar het kan dit verhaal uit te venten.

Wij verwachten spoedig iets van u te vermenen.

3114 16 Rapporteer

simon55
door simon55 - Dec 22, 2020 om 16:35
1556 Antwoorden / 5 Vragen

welk type apparaat betreft het , en wat heeft deze gekost ?

gerbera
door gerbera - Dec 22, 2020 om 16:42
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Uw bericht is blijkbaar bestemd voor de redactie van kassa, klik   hier
Maar als u in 2009 al een reparatie moest betalen, hoe zat het dan met de garantie?

mahadma
door mahadma - Dec 22, 2020 om 16:50
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Wat was de aankoopdatum en wat was de garantie termijn? Vast niet langer als 2 jaar.

Donuts
door Donuts Dec 22, 2020 om 16:54
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Aankoop in 2008.

mahadma
door mahadma Dec 22, 2020 om 16:57
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Dan is de garantie er dik en breed af, zelfs de te verwachten levensduur is voorbij.

tenormin
door tenormin Dec 22, 2020 om 23:46
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Ik heb nog een Illy espresso machine (allang overleden uiteraard) op de reserve bank, gekocht in 1986. Maar misschien zijn er nog liefhebbers die deze apparaten sparen. Maar dat is voor mijn nazaten: op de dump of.... wat dan ook. @avanwaarde, uw atag koffieapparaat kan gewoon bij de "antiek" rubriek. Wat u schrijft: 12 jaar oud. Volgens mij heeft u veel te veel geld uitgegeven om te repareren. Daar had u inmiddels een nieuw apparaat voor kunnen kopen. Maar goed, ik zie u ook niet op een antwoord reageren, dus zit tegen de kat zijn achterwerk te schrijven.

Donuts
door Donuts - Dec 22, 2020 om 16:54
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Voor hulp kunt u het beste een beroep doen op uw rechtsbijstandverzekering.

justmeagain
door justmeagain Dec 23, 2020 om 00:04
623 Antwoorden / 8 Vragen

Serieus? Die lachen je uit als je met een bijna 13 jaar oude machine komt. Ding is economisch al lang total loss.

Donuts
door Donuts Dec 23, 2020 om 09:50
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Daar bedoel ik alleen mee dat Kassa geen rechtsbijstandsverzekeraar is. En natuurlijk gaat zo'n medewerker hard lachen als TS met deze vraag zou komen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 22, 2020 om 16:54
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Deze machines  zijn duur om te herstellen, een loterij van diverse merken en ellende....
Zelf een uit 2004,  een Krups en op vervangen rubbers na, 1e waren duur  en na jaar  stuk  zelf gemaakt van beter rubber....

Nog steeds perfect maar garantie   heb je nauwelijks bij herstel.
2 jaar garantie en dan kiezen, reparatie of nieuwe.... prijs of merk doen er nauwelijks toe.....

Een pruttelpotje is voordeliger en gaat langer mee.....

Verder ontkalken?  Welk middel gebruikte je?  Citroenzuur kan  Aluminium aantasten en gehele apparaat vernietigen....
Vele wasmachines sneuvelde  het kruis achter op de trommel ook dankzij de reinigers!
Alleen Miele heeft  betere materialen....

Als na ontkalken  je een fontein kreeg, vermoedelijk prima reiniger die naast de kalk nog meer helaas weg haalde.

Sabine2008
door Sabine2008 Dec 23, 2020 om 04:01
5 Antwoorden / Vragen

Google translate ?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 22, 2020 om 17:06
16885 Antwoorden / 202 Vragen

In beginsel is volgens de wetgeving de verkopre verantwoordlijk voor het leveren van een deugdelijk product, zie (o.a.) : https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten maar of er bij aankoop van een apparaat in 2008 nog 'iets te verhalen is' denk ik niet omdat er altijd sprake is van een normaliter te verwachten levensduur en zie dan o.a. deze info
Zoals je al weet is de gemiddelde levensduur van een volautomatische koffiemachine ongeveer 6,2 jaar. Dit is gebaseerd op de volautomatische koffiemachines welke op dit moment te koop zijn. De levensduur zal korter zijn als je de volautomatische koffiemachine enkele jaren geleden hebt gekocht. Echter hoeft dit niet veel te verschillen.''(Bron) https://koffiezet-apparaat.nl/volautomatische-koffiemachine/levensduur

het apparaat aan te bieden voor recycling om nog verdere kosten te voorkomen. Jammer dat u niet al in 2009 actie heeft onndernomen conform wetgevingsmogelijkheden.
U kunt, indien u toch nog iets wilt wel de reparateur in gebrejke stellen wegens mogelijk misleidende informatie en ondeugdelijke reparatie. Het zenden van een brief kan dan altijd maar als dan ook een negatieve reactie volgt zit er m.i. weinig anders op dan  het apparaat aan te bieden voor recycling om nog verdere kosten te voorkomen.  Zie o.a. https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en achtergrond info: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/

diumenge
door diumenge - Dec 22, 2020 om 17:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat verwachten jullie van ons te vernemen?

ro
door ronny530 - Dec 22, 2020 om 17:23
2794 Antwoorden / 41 Vragen

U heeft een klacht over een koffiemachine die inmiddels 12 jaar oud is maar dat is voor de laatste reparatie eigenlijk irrelevant want het betreft een reparatie die in november 2020 is uitgevoerd. De pomp is toen vervangen maar blijkbaar niet goed gemonteerd/aangesloten en toen is de koffiemachine gaan lekken dat is iets dan kan gebeuren en zal de monteur die lekkage onder garantie dienen te verhelpen. Ik ben het met u eens dat de communicatie stroef is verlopen maar u bent wel wat voorbarig want de monteur komt morgen 23 december bij u aan huis om de koffiemachine te herstellen. Het is echter wel zo dat u niet de enige klant van Atag bent en als het heel druk is geduld dient te oefenen en vaak is het zo dat Atag u niet gaat bellen maar de monteur om een afspraak met u in te plannen.

ne
door neodutchio - Dec 22, 2020 om 17:38
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Even de randzaken verwijderen en blijft er een 12 jaar oude koffiezetter over die terug gekomen is na het vervangen van de pomp en daarna water spoot bij het ontkalken. De vraag is of het een met het ander te maken heeft. Daarvoor zal er een monteur nodig zijn. En die komt gelukkig. Dat er in de aanloop daarna iets mis is gegaan is duidelijk, maar om dan zo te reageren. Overigens is Kassa een televisieprogramma, geen helpdesk of klachtenpunt die indruk zal maken als dreigement.
Vanwege corona werken bedrijven op een andere manier dan dat ze gedaan hebben. Dat daarin wel eens iets fout gaat is niet vreemd te noemen. Dat u steeds meer dan een week wacht op een reactie is ook behoorlijk lang te noemen.

Het enige dat u doet is uw gal spuwen, de klacht overal online willen gooien omdat zij de belofte niet nagekomen zijn om zo snel mogelijk terug te bellen. Daar hebben de defecten uit het verleden en Boretti niets mee te maken. Gelukkig zijn er ergere dingen in het leven. Maar dat is mijn mening.

tijger1
door tijger1 - Dec 22, 2020 om 17:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wij zijn Atag niet. En Kassa is geen bemiddelingsbureau.

Een apparaat van 12 jaar oud, gooi de deur uit.

rj
door rjw - Dec 22, 2020 om 17:59
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Bij zulke oude producten kan je een kettingreactie van defecten verwachten als je eenmaal gaat repareren. Stel dat er iets met die pomp was waardoor de druk in het systeem lager was. Dan merk je niet dat andere onderdelen ook aan vervanging toe zijn omdat ze de lagere druk nog net aankunnen. Vervolgens vervang je de pomp door een brand spanking new pomp die op volle druk weer z'n werk kan doen, waardoor de onderdelen die nog net aan waren het begeven.

Het beste advies dat ik kan geven: vervangen door een nieuwe na al die jaren. Apparaten waar met flinke druk en grote temperatuurswisselingen wordt gewerkt slijten nu eenmaal.

gerbera
door gerbera - Dec 22, 2020 om 21:55
7372 Antwoorden / 14 Vragen

De monteur komt 23 dec. om de boel te herstellen en dan........................is er koffie.

En mocht die het binnenkort weer begeven bedenk dan dat 12 jaar, ondanks alle reparaties, een behoorlijke leeftijd is.
Dus als het zover is roep dan t'is jammer, het oudje is aan vervanging toe.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 23, 2020 om 07:56
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Atag, net als vele andere merken laten deze meestal voor hun maken!.

Zonder type is het  een loterij van welke je nu hebt  gekocht.
Ook is de  door Atag  gestuurde monteur,   is dat Atag of  een  die vele merken doet?

En als een monteur  binnen komt voor deze oude apparaat,
en U gaat gelijk klagen, zou ik even kijken,
voorrijkosten vragen en hard weglopen...

Een monteur moet kijken of het te herstellen is maar klagers  hebben ze een hekel aan,
je doet je best  iets te herstellen en gezien deze lange brief.... en dreigen met Kassa.....
Denk  dat  als het geen los geschoten slang is of zo  hij niets zal doen.

Je moet dan  defecte onderdeel opzoeken,  artikel nummer en vragen of het nog leverbaar is....
Veel zoek werk en  ze hebben het al druk genoeg.
Blijf vriendelijk,  hij doet als monteur ook zijn werk  en  als je iets hoorde, snel de kraan dicht dus hoezo veel water schade?

Ik heb gelukkig geen inbouw maar losse,  en die kan ook lekken....  daarom een blad eronder en  ja,  regelmatig even legen....

panter22
door panter22 - Dec 23, 2020 om 08:43
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt een 12 jaar oude koffiemachine met veel gebreken die met het ontkalken opnieuw stuk is gegaan.
Daardoor is de servieskast van de keuken beschadigd,
En nu vermoed ik dat je een vergoeding van Atag wilt voor koffiemachine en servieskast?
De koffiemachine is met 10 jaar afgeschreven.
De keuken is ook al minimaal 16 jaar oud en met 20 jaar afgeschreven.Dus een nieuwe servieskast zit er niet in, mocht het al een gebrek aan de koffiemachine zijn door Atag veroorzaakt.
 Koop een nieuw apparaat. De reparaties hebben  je een vermogen gekost en je zit nog met een apparaat dat niet werkt.

av
door avanwaarde - Feb 11, 2021 om 13:02
2 Antwoorden / 1 Vragen

intussen is het probleem in goede harmonie met ATAG tot een goed einde gekomen

av
door avanwaarde - Feb 11, 2021 om 13:05
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het probleem is in goede harmonie met ATAG verholpen

ma
door malty Feb 11, 2021 om 13:11
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Mooi toch, een pluim voor Atag.

gerbera
door gerbera Feb 11, 2021 om 15:55
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt voor de terugmelding, hoop dat de koffie weer smaakt☺

newmikey
door newmikey Feb 11, 2021 om 16:42
830 Antwoorden / 0 Vragen

Dus u weet wel degelijk wat "kort en bondig betekent"!