Gratis reparatie of niet
Hallo,
Wij hebben kort geleden een infrarood sauna via internet besteld en gekregen. Nu geeft na 2x gebruik een element geen warmte meer. Wij hebben gekocht via een groupdeal. Nu stelt de leverancier dat hij alleen een nieuw element wil leveren en dat ik zelf moet monteren.Ook zegt hij dat dit komt omdat ik niet direct bij hen heb gekocht maar via derden. Ik vind dat het gratis moet worden gerepareerd.
Is dit ook zo, en wat zijn mijn rechten en bij wie moet ik reclameren
U moet u inderdaad wenden tot de verkoper. Deze moet u een deugdelijk product leveren en zo nodig kosteloos onderdelen vervangen. Het is wel de vraag of hij deze moet monteren. Als u het eerder ook zelf gemonteerd hebt hoeft hij dat niet. Ter vergelijking: als u bij de bouwmarkt een kraan koopt, waar iets mee mis blijkt te zijn, hebt u recht op een nieuwe, maar niet op montage.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Nu stelt de leverancier dat hij alleen een nieuw element wil leveren en dat ik zelf moet monteren.
Was dit een "bouwpakket" of werd het apparaat door een monteur bij u thuis geïnstalleerd?
Als het een DoeHetZelfPakket is, zult u ook de nieuwe onderdelen zelf moeten plaatsen.
Stel dat u bij het in elkaar zetten iets heeft beschadigd dan kan het bedrijf ook zeggen, eigen schuld dikke bult.
Is deze door een monteur gedaan dan kan u wel eisen dat het kosteloos wordt hersteld maar dan zal u wel met groupdeal contact moeten opnemen,
Maaaaaaaaaaaaar, via Groupdeal was de sauna natuurlijk wel lekker goedkoop.
Nu weet je waarom, in geval van defect zoek je het maar lekker zelf uit.
zoals een aantal reageerders heb ik ook alleen slechte ervaringen met Groupdeals.Na een aantal miskopen,correspondentie met klachten waar niet op gereageerd werd ben ik ermee gestopt en dat raad ik ook iedereen aan.Het is natuurlijk lekker goedkoop allemaal,maar meer dan verloopjes en usb snoertjes zou ik er niet bestellen,zeker geen sauna's e.d of electronica.Ik geef ook @Montserat weinig kans,het zou een unicum zijn.Voor de kleine dingen zoals USB verloopjes betaal je nog 5 euro verzendkosten en het komt in een goedkope envelopje.Bovendien presteerden ze het een leesbril te versturen in zo'n envelop.Kompleet verpletterd kwam het aan en op klachten werd niet gereageerd.
Goedendag,
Elke consument heeft recht op 2 jaar garantie. Bij een defect product mogen ze 1 of 2 keer het apparaat repareren en de 3de keer zijn ze verplicht u een nieuw apparaat te geven.
Groet Harberink
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer