mo
door montserrat Jan 26, 2015 om 18:09
Huishouden & energie

Gratis reparatie of niet

Hallo,
Wij hebben kort geleden een infrarood sauna via internet besteld en gekregen. Nu geeft na 2x gebruik een element geen warmte meer. Wij hebben gekocht via een groupdeal. Nu stelt de leverancier dat hij alleen een nieuw element wil leveren en dat ik zelf moet monteren.Ook zegt hij dat dit komt omdat ik niet direct bij hen heb gekocht maar via derden. Ik vind dat het gratis moet worden gerepareerd.
Is dit ook zo, en wat zijn mijn rechten en bij wie moet ik reclameren

3082 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Jan 26, 2015 om 18:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo montserrat,

Je moet je garantie claimen bij degene van wie je gekocht hebt!
Die is verantwoordelijk voor de verdere afhandeling.

Suc6

uwjurist
door uwjurist - Jan 27, 2015 om 13:10
1043 Antwoorden / 0 Vragen
0

U moet u inderdaad wenden tot de verkoper. Deze moet u een deugdelijk product leveren en zo nodig kosteloos onderdelen vervangen. Het is wel de vraag of hij deze moet monteren. Als u het eerder ook zelf gemonteerd hebt hoeft hij dat niet. Ter vergelijking: als u bij de bouwmarkt een kraan koopt, waar iets mee mis blijkt te zijn, hebt u recht op een nieuwe, maar niet op montage.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

mahadma
door mahadma - Jan 27, 2015 om 15:00
11590 Antwoorden / 51 Vragen
0

Nu stelt de leverancier dat hij alleen een nieuw element wil leveren en dat ik zelf moet monteren.

Was dit een "bouwpakket" of werd het apparaat door een monteur bij u thuis geïnstalleerd?

Als het een DoeHetZelfPakket is, zult u ook de nieuwe onderdelen zelf moeten plaatsen.

audb
door audb - Jan 30, 2015 om 16:14
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

Stel dat u bij het in elkaar zetten iets heeft beschadigd dan kan het bedrijf ook zeggen, eigen schuld dikke bult.
Is deze door een monteur gedaan dan kan u wel eisen dat het kosteloos wordt hersteld maar dan zal u wel met groupdeal contact moeten opnemen,

Gerardus1942
door Gerardus1942 - Jan 30, 2015 om 18:42
29 Antwoorden / 18 Vragen
0

Ik heb eveneens slechte ervaring met Group Deal.

jo
door joentje1978 - Jan 30, 2015 om 20:19
367 Antwoorden / 6 Vragen
0

Maaaaaaaaaaaaar, via Groupdeal was de sauna natuurlijk wel lekker goedkoop.
Nu weet je waarom, in geval van defect zoek je het maar lekker zelf uit.

pk49
door pk49 - Jan 30, 2015 om 21:05
243 Antwoorden / 2 Vragen
0

zoals een aantal reageerders heb ik ook alleen slechte ervaringen met Groupdeals.Na een aantal miskopen,correspondentie met klachten waar niet op gereageerd werd ben ik ermee gestopt en dat raad ik ook iedereen aan.Het is natuurlijk lekker goedkoop allemaal,maar meer dan verloopjes en usb snoertjes zou ik er niet bestellen,zeker geen sauna's e.d of electronica.Ik geef ook @Montserat weinig kans,het zou een unicum zijn.Voor de kleine dingen zoals USB verloopjes betaal je nog 5 euro verzendkosten en het komt in een goedkope envelopje.Bovendien presteerden ze het een leesbril te versturen in zo'n envelop.Kompleet verpletterd kwam het aan en op klachten werd niet gereageerd.

ha
door harberink - Feb 1, 2015 om 01:17
12 Antwoorden / 0 Vragen
0

Goedendag,

Elke consument heeft recht op 2 jaar garantie. Bij een defect product mogen ze 1 of 2 keer het apparaat repareren en de 3de keer zijn ze verplicht u een nieuw apparaat te geven.

Groet Harberink

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer