Al
door Alkamare Apr 24, 2013 om 18:08
Huishouden & energie

Gratis "woning beveiligingscheck"

Vanmiddag aan huis benaderd door een persoon die mij wilde interesseren voor een gratis "beveiligingscheck". Dit in verband met "angst in de wijk" als gevolg van de vele woninginbraken. Op de "waardebon" die hij achterliet noteerde hij de afspraak voor een gratis "woning beveiligingscheck". Achteraf gezien ben ik wat huiverig. Is u iets bekend van deze vorm van colportage? Op de kaart staan o.a. gegevens van veiligindewijk.nl en hij noteerde ook "klopsleutel.nl."

3960 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 24, 2013 om 18:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u zelf dus een afspraak gaat maken voor die zogenaamde "woning beveiligingscheck" zal men u proberen een alarminstallatie met een duur abonnement op een meldpunt aan te smeren. En omdat u ze dan zelf uitgenodigd hebt, is het geen colportage meer en hebt u geen bedenktijd waarin u er nog vanaf kunt.

Vergeet niet, u laat ook stikvreemden in uw huis, die elk slot, sleutel alsmede de complete inboedel komen bekijken.

Nooit aan beginnen dus.

freya
door freya - Apr 24, 2013 om 18:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo alkamare,

Tja, inspelen op de 'angst' van mensen.....
Die 'gratis beveiligingscheck' moet voor hun uiteindelijk leiden tot de verkoop van een zgn. 'beveiligingssysteem'.....

Dat 'systeem' kost je (wat aanschaf betreft) waarschijnlijk niet eens veel geld (of is wellicht gratis), maar er zit wel een abonnement aan vast van ca. €40 in de maand. Dat geintje gaat je dus zo'n €500 per jaar kosten....

Kortom, laat je niet bang maken en laat je vooral niets aansmeren......

m.vr.gr. Freya

Al
door Alkamare - Apr 25, 2013 om 17:39
21 Antwoorden / 13 Vragen

Ik wil tijger1 en Freya hartelijk bedanken voor hun reactie. De geplande afspraak heb ik gecanceld. Vreemd genoeg werd niet eens naar de reden gevraagd en dat had ik van een colporteur niet verwacht. Hoe dan ook, ik ben blij met jullie reactie.
Met vriendelijke groet,
Alkamare

empyria
door empyria - Apr 25, 2013 om 17:54
504 Antwoorden / 3 Vragen

Als het überhaupt al een colporteur van een beveiligingsbedrijf was!

Kon ook maar zo een oplichter/inbreker zijn die via deze babbeltruuk een kijkje in huis wilde nemen om de zwakke plek in uw huis te vinden.
Zodoende later eens terug te komen als u eens niet thuis bent...

tijger1
door tijger1 - Apr 25, 2013 om 18:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@alkamara

Loop zelf maar eens zorgvuldig door uw huis en bekijk de zwakke punten.

Bijvoorbeeld:
Uitzetramen met haakjes zonder slot, keukendeur vaak een heel simpel slot, geen deurspion in voordeur, verlichting die aangaat bij voordeur, geen bijzetslot op voordeur en ga zo maar door. Ook het eigen handelen onder de loep nemen. Even weg, nachtslot erop en zoek maar verder.

Als u dit nagelopen hebt en eventuele feilen verholpen, bent u verder dan met een alarmsysteem.

aurora1
door aurora1 - Apr 25, 2013 om 22:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk anders ook nog eens goed rond op deze site: KLIK.

vr.gr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 26, 2013 om 17:49
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Beveiliging hoeft nog niet eens zo duur te zijn, zet dit bij de duur, dat doet al wonderen verrichten.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 26, 2013 om 17:50
4299 Antwoorden / 5 Vragen

*deur

alfatrion
door alfatrion - Apr 26, 2013 om 18:27
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien is het wel een dief die even wilt kijken wat u in huis heeft.

jo
door jorisw - Apr 26, 2013 om 18:33
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het is heel simpel: "gratis" bestaat niet. Er zal altijd wat tegenover moeten staan. En als je niks koopt, is de kans redelijk groot dat je ook geen "veiligheidsrapportage" o.i.d. krijgt.