bosduif
door bosduif Jan 18, 2013 om 12:33
Huishouden & energie

Handleiding Luxaflex uitval scherm zonwering

Wie kan mij uitleggen hoe een handbediende Luxaflex uitval zonwering uitgedraaid moet worden?

1584 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 18, 2013 om 13:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bosduif,

Snap je probleem niet helemaal.
Je bevestigt de draaihandel boven aan het scherm en draait linksom voor uitval en rechtsom voor 'ophalen'.
Of heb je het over een speciaal type?
Kijk eens hier.

Suc6

bosduif
door bosduif - Jan 18, 2013 om 14:19
113 Antwoorden / 21 Vragen

edrick3, de handel zit onderaan bij het raam.
Het is een voorhistorisch model.
Rechtsom draait hij de luifel in maar uit (dus linksom) gaat niet.
Er is ook geen pal of knop die je om moet zetten om hem linksom te kunnen draaien.

tenormin
door tenormin - Jan 18, 2013 om 14:26
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Tja, contact opnemen met een Luxaflex dealer, wel een die al lang in de Luxaflex zit aangezien je schrijft over een voorhistorisch model.

edrick3
door edrick3 - Jan 18, 2013 om 15:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@bosduif,

Blijkbaar zit de luifel vast?
Heb je de mogelijkheid om te proberen de luifel er uit te trekken?
Anders zul je toch deskundige hulp moeten inroepen.

Suc6

bosduif
door bosduif - Jan 18, 2013 om 16:45
113 Antwoorden / 21 Vragen

edrick3, de luifel zit niet vast.
Ik heb het kastje open gemaakt en de staaldraad afgewonden.
De luifel gaat dan gewoon uit.
In het kastje zit een rondsel waar de staaldraad op gewonden wordt.
Aan dat rondsel zit een soort tandwiel en aan het huis van het kastje zit een pal die in het tandwiel pakt zodat het rondsel niet vanzelf af kan rollen.
Wanneer je met de handel rechtsom draait gaat de luifel naar boven.
Tot zover alles normaal.
Maar wanneer je de luifel weer naar beneden wil draaien blijft de pal achter een tand van het tandwiel zitten.
Er is niets waarmee je de pal kunt lichten.

aurora1
door aurora1 - Jan 18, 2013 om 17:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Stel je vraag anders ook nog eens op het klussenforum van Klusidee, misschien kunnen ze je daar verder helpen: KLIK HIER. Rubriek zonwering enz. bijna onderaan.

vr.gr.

bosduif
door bosduif - Jan 18, 2013 om 21:02
113 Antwoorden / 21 Vragen

edrick3, tenormin en aurora1 bedankt voor jullie reactie.
Ik heb de vraag op het klussenforum gezet zoals aurora1 voorstelde.
Nu maar afwachten wat daar uit komt.