ze
door zetzetpeer Jan 22, 2016 om 21:14
Huishouden & energie

Hoe kom je van INNOVA af

INNOVA!! Bedrijf haalt klanten binnen met een 'advies'gesprek per telefoon. Met misselijke inbound tactieken ben je ineens klant omdat je een mail mist waar je NEE op had moeten zeggen. Ben tegen mijn wil zelfs zakelijke klant en heb dus vreselijk hoge opzegboete. Rekeningen maandelijks te hoog. Direct naar deurwaarder. Agressieve benadering. Louche acquisitiepraktijken. ENERGIE MAFFIA!! Wil absoluut van ze maar hoe??

7026 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 22, 2016 om 21:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een mail waarop u nee moet zeggen, is niet rechtsgeldig.

gerbera
door gerbera - Jan 22, 2016 om 22:18
7372 Antwoorden / 14 Vragen

U bent pas klant als u een contract heeft getekend. Een mail sturen waarop u met nee had moeten reageren is niet rechtsgeldig. Wie zegt dat zij die mail verzonden hebben. Hoe komen ze aan uw mail-adres? De rekeningen zijn te hoog zoals u schrijft, neem dus aan dat er door u betaald is. Zoals het nu lijkt heeft u geen contract dus laat ze maar brullen. Lees ook even hier;  https://www.consuwijzer.nl/energie/geschillen-klachten    Desnoods kunt u uw klacht kwijt bij de ACM.

Ma
door Mat Matheij Apr 22, 2016 om 23:55
986 Antwoorden / 3 Vragen

Daar gaan we weer. Consuwijzer.nl voor particulieren en ACM voor bedrijven. Kan dit gewoon een keer en dan nooit meer. Het begint te vervelen. En de vraag wordt nog geeneens meer gelezen. Mvrgr.

gerbera
door gerbera Apr 23, 2016 om 12:23
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Daar had zoekster mij reeds op gewezen, is niet nodig er 3 maanden later nog eens op terug te komen.

zoekster1
door zoekster1 - Jan 22, 2016 om 22:55
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Geschillencommissie is alleen voor consumenten, daar kunt u niet terecht. Als zakelijke klant zit u in een veel moeilijkere positie.

Leg op deze site uw klacht neer, misschien kunt u zo nog wat bereiken.

klik HIER

Ma
door Mat Matheij Apr 23, 2016 om 00:00
986 Antwoorden / 3 Vragen

ACM voor bedrijven. Simpel as that. Maar de vraagsteller is al ergens ingetrapt anders ook niet ergens voor (behoeven) te betalen. Hoe komt men immers anders dan door het doorgeven daarvan aan gegevens.
Mvrgr.

tijger1
door tijger1 - Jan 22, 2016 om 23:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hoe kunt u dan zomaar een zakelijke klant zijn?

ik weet niet wat "misselijke inbound tactieken" zijn. Maar als ik gebeld wordt met een aanbieding, zeg ik goedendag, nee, dank u wel, en hang op.

tenormin
door tenormin Jan 23, 2016 om 08:30
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Denk dat de TS met zijn naam ZetZetPeer een éénmansbedrijf(je) heeft, anders zou hij er niet ook zakelijk op worden aangesproken door die lui.

costnix
door costnix - Jan 22, 2016 om 23:19
2874 Antwoorden / 1 Vragen

"Hang op! Klik weg! Bel uw bank!"

Ma
door Mat Matheij Apr 23, 2016 om 00:06
986 Antwoorden / 3 Vragen

Met dank voor uw herinneringen aan de volstrekt stupide Bank commercial. Wie veroorzaakte de financiële crisis en wie wordt daarvoor 'beloont'. Mvrgr.

ja
door jaap van der meer - Apr 22, 2016 om 14:43
1 Antwoorden / Vragen

Op een of andere manier is er contact geweest, maar ik weet zeker dat ik NOOIT accoord zou zijn gegaan met een contract voor 3 jaar. Na mijn reactie, dat een contract pas geldig is als ik de overeenkomst heb getekend, blijkt, dat zij het via mijn pensioen b.v.-tje spelen en zij schriven; In uw brief geeft U aan, dat de overeenkomst niet geldig tot stand is gekomen. Dit is echter niet het geval gezien een zakelijke overeenkomst geen schriftelijke instemming nodig. ( heeft kennelijke vergeten) dit i9s anders bij particuliere overeenkomsten waarna U verwijst in artikel 6.230 v.BW. Gezien de overeenkomst rechtsgeldig tot stand is gekomen dienen de facturen welke wij U hebben toegestuurd betaald te worden. Mocht U naar aanleding van deze brief nog vragen hebben, dan vernemen wij dit graag van U.
Met vriendelijke(!) groet Innova energie  Roxanne Poortvliet.

Ik zit hier verschrikkelijk mee, hoe adviseert U mij te handelen??

Jaap van der meer

gerbera
door gerbera Apr 22, 2016 om 16:18
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Schakel uw rechtsbijstand verzekering in zo u die heeft of ga anders even langs bij het juridisch loket in uw woonplaats.

zoekster1
door zoekster1 Apr 23, 2016 om 00:15
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Hebben ze bewijs van de overeenkomst, heeft u via een telefoongesprek een aanbod aanvaard? Vraag het telefonische gesprek op. Verder de link gebruiken die ik al eerder heb aangegeven.  Daar lijkt men er nog van af te kunnen komen.

pi
door pieterwolters - Apr 22, 2016 om 18:19
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe komen ze aan je email-adres?

Ma
door Mat Matheij - Apr 22, 2016 om 23:42
986 Antwoorden / 3 Vragen

U kent alle kreten als inbound en dan nog stapt U op onverklaarbare wijze ergens 'in'. Tja dat is nu echt niet voor een willekeurig iemand te volgen. En U heeft nu ook nog die 'bewuste' mail gemist. Bij willekeurig welke deal dan ook zeker per mail/telefonisch is er een bedenktermijn van 14 dagen. Dan heeft U al een contract cq overeenkomst afgesloten hetgeen niet mogelijk was zonder uw uitdrukkelijke toestemming. Mvrgr

ma
door martijn imhoff - May 16, 2016 om 23:28
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb toevallig veschillende gesprekken meegeluisterd die INNOVA voert, vanaf de kant van INNOVA. Hierin wordt duidelijk aangegeven dat de eventuele opzegboete voor de rekening van INNOVA is. Neem even contact met ze op. De medewerker van INNOVA zal alles ook duidelijk aan moeten geven in het gesprek. Deze zegt wanneer een bandje zal worden gestart, en neemt daarin al uw gegevens met uw door, en ook alle voorwaarden. Het feit dat u nu zegt dat u niks van de voorwaarden weet, is dus onmogelijk. Dat u niet binnen de 14 dagen nadat u de offerte heeft gereageerd, kan niemand behalve u kwalijk worden genomen.

edit: Een mail waarop u nee moet zeggen is inderdaad op zichzelf staand niet rechtsgeldig, maar de mondelinge overeenkomst die door INNOVA is opgenomen, met daarin de voorwaarde van de mail, is dat echter wel!

pi
door pieterwolters - May 17, 2016 om 08:41
3610 Antwoorden / 0 Vragen

TS durft niet meer te reageren. Heeft wellicht ook door dat hij niet zo slim is geweest door het gesprek aan te gaan en details te geven.