Vaar
door Vaar Sep 28, 2023 om 11:50
Huishouden & energie

Hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn gasmeterstand wordt gecorrigeerd?

14-12 2023 heeft monteur van slimme meter fout gemaakt met overschrijven meterstand.(bevestigd door Enexis). Op foto van die oude meter is dat duidelijk te zien! Pure energie vindt dat blijkbaar niet overtuigend genoeg en weigerd de stand aan te passen! Er is 700kuub teveel gas genoteerd EN betaald   toch bijna €.500.
Enexis geeft alle medewerking maar bij Pure energie is dat blijkbaar niet mogelijk. 
Wat kan ik doen?  Kan ik rente vorderen over dit bedrag?

4624 12 Rapporteer
ju
door juliomariner - Sep 28, 2023 om 11:54
1339 Antwoorden / 2 Vragen
2

Het lijkt me belangrijker eerst de 500 terug te krijgen. De rentevordering zou u later nog kunnen indienen.

mahadma
door mahadma - Sep 28, 2023 om 11:55
11590 Antwoorden / 51 Vragen
2

Stuur alle kopie bewijzen qua foto's enz aangetekend naar pure. En verzoek om reactie binnen 14 dagen. In geval van geen reactie contact opnemen met het juridisch loket. Bewaar alle originelen zeer goed

tenormin
door tenormin - Sep 28, 2023 om 11:56
16860 Antwoorden / 108 Vragen
0

Neem aan dat u een fout met de datum heeft gemaakt. Verder even wachten. Er zal zo wel een connaisseur voorbij komen die u kan beantwoorden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 28, 2023 om 12:10
1795 Antwoorden / 31 Vragen
2

Geachte Vaar,

Bij het plaatsen van de slimme meter heeft de monteur (als het goed is) een formulier met de oude meterstand opgeschreven.

Dit formulier heeft de monteur u overhandigd.

Het is uw eigen verantwoordelijkheid om dit ter plekke te controleren.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 28, 2023 om 12:47
2120 Antwoorden / Vragen
1

Uw energieleverancier krijgt de meterstand juist door van de netbeheerder de eigenaar van de meter, Enexis in uw geval. Als Enexis de stand corrigeert moet Pure Energie volgen. U zegt dat Enexis alle medewerking geeft, hebben ze de standen ook gecorrigeerd?

A van Kampen
door A van Kampen - Sep 28, 2023 om 13:38
22 Antwoorden / Vragen
0

Hallo Vaar,

Goed dat u een foto van de meter heeft maar daar moeten de meterstand(en) en meternummer duidelijk te lezen zijn.
Zonder de meternummer wordt het lastig, ben ik bang.

Succes ermee.

Thecla58
door Thecla58 - Sep 28, 2023 om 13:55
870 Antwoorden / 3 Vragen
0

Heb kan ook zijn dat je dst teveel betaalfe bedrag pas bij je jaarafrekening terugkrijgt. Heeft Pure Energie een app of website waarop je de meterstanden kunt zien? Wellicht staat daar de juiste meterstand en wordt het verrekend zoals ik al zei.


ro
door ronny530 - Sep 28, 2023 om 14:07
2804 Antwoorden / 41 Vragen
2

Als de meter vervangen wordt worden er ook foto's van de meterstanden gemaakt maar die worden pas bij de jaarafrekening gehanteerd als zijnde een correctie waar de energieleverancier de jaarafrekening op baseert.
U betaald nu een te hoog bedrag aan voorschotten en dat maakt dat u zeker geen rente over de voorschotten kunt vorderen omdat de verrekening pas op de jaarafrekening plaats gaat vinden.
Wat u wel zou kunnen doen is het voorschot bedrag naar beneden bijstellen om zo tot het verwachte jaar bedrag te komen.

Vaar
door Vaar - Sep 28, 2023 om 16:06
2 Antwoorden / 1 Vragen
1

Uiteraard betreft dit de jaarafrekeing.
Enexis heeft de benodigde meterstand en meternummer incl foto al 3 weken geleden gemeld bij Pure energie!

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 28, 2023 om 16:14
2120 Antwoorden / Vragen

En wat heeft Pure energy dan aangegeven, hebben ze tijd nodig of geloven ze het niet?

De formele oplossing bestaat eruit dat u een schriftelijk klacht indient bij Pure Energy, en met de afwijzing van uw klacht kunt u naar de geschillencommissie waar u dan ongetwijfeld gelijk krijgt. Maar als Enexis inderdaad aangeeft dat ze een fout gemaakt hebben zal het zover nooit komen dan moet u "gewoon" even wat geduld hebben.

U heeft het overigens over rente maar de fout zit bij Enexis, daar kunt u Pure Energy natuurlijk niet voor verantwoordelijk stellen.

rj
door rjw Sep 29, 2023 om 17:38
3294 Antwoorden / 5 Vragen

De meest logische uitleg is dan dat Pure, net zoals andere bedrijven, werkzaamheden plannen en niet direct gaan rennen bij ieder wissewasje. Misschien dat jij dat wel doet op je werk, maar de meeste bedrijven hebben bepaald momenten voor bepaalde activiteiten gepland. Het zou zo maar kunnen dat ze eens per maand dit soort correcties doorvoeren. Of pas bij het opmaken van de jaarrekening.

Iv
door Ivo W - Sep 28, 2023 om 20:50
737 Antwoorden / Vragen
1

Als u zeker weet dat de jaarrekening niet klopt, dan kunt u simpelweg niet betalen en een klacht indienen bij de Geschillencommissie Energie, wanneer de energieleverancier zelf de klacht niet correct afhandelt.

Vaar
door Vaar - Sep 29, 2023 om 10:25
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dank voor uw reacties.

ma
door martendi - Sep 29, 2023 om 15:39
9 Antwoorden / 0 Vragen
0

Gewoon contact op nemen met Stedin of de Netwerkinstantie waar u aangesloten bent en een briefje van een krant met datum aan de meter plakken en een foto maken van de meterstand en opsturen naar de netwerkinstantie, zo was er bij mij ook 1000 m3 teveel in rekening gebracht

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer