Vaar
door Vaar Sep 28, 2023 om 11:50
Huishouden & energie

Hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn gasmeterstand wordt gecorrigeerd?

14-12 2023 heeft monteur van slimme meter fout gemaakt met overschrijven meterstand.(bevestigd door Enexis). Op foto van die oude meter is dat duidelijk te zien! Pure energie vindt dat blijkbaar niet overtuigend genoeg en weigerd de stand aan te passen! Er is 700kuub teveel gas genoteerd EN betaald   toch bijna €.500.
Enexis geeft alle medewerking maar bij Pure energie is dat blijkbaar niet mogelijk.
Wat kan ik doen?  Kan ik rente vorderen over dit bedrag?

4624 12 Rapporteer
ju
door juliomariner - Sep 28, 2023 om 11:54
1339 Antwoorden / 2 Vragen

Het lijkt me belangrijker eerst de 500 terug te krijgen. De rentevordering zou u later nog kunnen indienen.

mahadma
door mahadma - Sep 28, 2023 om 11:55
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Stuur alle kopie bewijzen qua foto's enz aangetekend naar pure. En verzoek om reactie binnen 14 dagen. In geval van geen reactie contact opnemen met het juridisch loket. Bewaar alle originelen zeer goed

tenormin
door tenormin - Sep 28, 2023 om 11:56
16860 Antwoorden / 108 Vragen

Neem aan dat u een fout met de datum heeft gemaakt. Verder even wachten. Er zal zo wel een connaisseur voorbij komen die u kan beantwoorden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 28, 2023 om 12:10
1795 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Vaar,

Bij het plaatsen van de slimme meter heeft de monteur (als het goed is) een formulier met de oude meterstand opgeschreven.

Dit formulier heeft de monteur u overhandigd.

Het is uw eigen verantwoordelijkheid om dit ter plekke te controleren.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 28, 2023 om 12:47
2120 Antwoorden / Vragen

Uw energieleverancier krijgt de meterstand juist door van de netbeheerder de eigenaar van de meter, Enexis in uw geval. Als Enexis de stand corrigeert moet Pure Energie volgen. U zegt dat Enexis alle medewerking geeft, hebben ze de standen ook gecorrigeerd?

A van Kampen
door A van Kampen - Sep 28, 2023 om 13:38
22 Antwoorden / Vragen

Hallo Vaar,

Goed dat u een foto van de meter heeft maar daar moeten de meterstand(en) en meternummer duidelijk te lezen zijn.
Zonder de meternummer wordt het lastig, ben ik bang.

Succes ermee.

Thecla58
door Thecla58 - Sep 28, 2023 om 13:55
870 Antwoorden / 3 Vragen

Heb kan ook zijn dat je dst teveel betaalfe bedrag pas bij je jaarafrekening terugkrijgt. Heeft Pure Energie een app of website waarop je de meterstanden kunt zien? Wellicht staat daar de juiste meterstand en wordt het verrekend zoals ik al zei.

ro
door ronny530 - Sep 28, 2023 om 14:07
2804 Antwoorden / 41 Vragen

Als de meter vervangen wordt worden er ook foto's van de meterstanden gemaakt maar die worden pas bij de jaarafrekening gehanteerd als zijnde een correctie waar de energieleverancier de jaarafrekening op baseert.
U betaald nu een te hoog bedrag aan voorschotten en dat maakt dat u zeker geen rente over de voorschotten kunt vorderen omdat de verrekening pas op de jaarafrekening plaats gaat vinden.
Wat u wel zou kunnen doen is het voorschot bedrag naar beneden bijstellen om zo tot het verwachte jaar bedrag te komen.

Vaar
door Vaar - Sep 28, 2023 om 16:06
2 Antwoorden / 1 Vragen

Uiteraard betreft dit de jaarafrekeing.
Enexis heeft de benodigde meterstand en meternummer incl foto al 3 weken geleden gemeld bij Pure energie!

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 28, 2023 om 16:14
2120 Antwoorden / Vragen

En wat heeft Pure energy dan aangegeven, hebben ze tijd nodig of geloven ze het niet?

De formele oplossing bestaat eruit dat u een schriftelijk klacht indient bij Pure Energy, en met de afwijzing van uw klacht kunt u naar de geschillencommissie waar u dan ongetwijfeld gelijk krijgt. Maar als Enexis inderdaad aangeeft dat ze een fout gemaakt hebben zal het zover nooit komen dan moet u "gewoon" even wat geduld hebben.

U heeft het overigens over rente maar de fout zit bij Enexis, daar kunt u Pure Energy natuurlijk niet voor verantwoordelijk stellen.

rj
door rjw Sep 29, 2023 om 17:38
3294 Antwoorden / 5 Vragen

De meest logische uitleg is dan dat Pure, net zoals andere bedrijven, werkzaamheden plannen en niet direct gaan rennen bij ieder wissewasje. Misschien dat jij dat wel doet op je werk, maar de meeste bedrijven hebben bepaald momenten voor bepaalde activiteiten gepland. Het zou zo maar kunnen dat ze eens per maand dit soort correcties doorvoeren. Of pas bij het opmaken van de jaarrekening.

Iv
door Ivo W - Sep 28, 2023 om 20:50
737 Antwoorden / Vragen

Als u zeker weet dat de jaarrekening niet klopt, dan kunt u simpelweg niet betalen en een klacht indienen bij de Geschillencommissie Energie, wanneer de energieleverancier zelf de klacht niet correct afhandelt.

Vaar
door Vaar - Sep 29, 2023 om 10:25
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor uw reacties.

ma
door martendi - Sep 29, 2023 om 15:39
9 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon contact op nemen met Stedin of de Netwerkinstantie waar u aangesloten bent en een briefje van een krant met datum aan de meter plakken en een foto maken van de meterstand en opsturen naar de netwerkinstantie, zo was er bij mij ook 1000 m3 teveel in rekening gebracht