Be
door Beyos Aug 7, 2020 om 14:10
Huishouden & energie

Hondenpoep en gemeentelijke handhaving

op 31 oktober 2019 was in het TV-programma "mr.Visser rijdt visite" aan de orde het hondenpoepprobleem van Utrechter Jopie. Veel hondendrollen op het grasveldje voor zijn deur. Jopie vond "dat het ging stinken als de pokken". Probleem was ontstaan omdat er niet (of onvoldoende) door de gemeente werd gehandhaafd.
Ik vond dat een interessante uitzendig en het advies  van mr. Visser om de burgemeester hierover aan te schrijven vond ik een prima idee. Ik dacht nog: dat moet ik onthouden......
Maar nu doet dat probleem zich ook bij ons voor. Helaas laat mijn geheugen me in de steek en ik vraag me vergeefs af wat het preciese advies van mr.Visser was ?  Ik heb nog geprobeerd om het programma te zien via "uitzending gemist", maar dat is niet gelukt.

Mijn vraag is nu: weet ieman nog wat r.Visser Jopie precies heeft geadviseerd ? Alvast mijn dank voor uw antwoord.

NB: deze vraag heb ik ook geplaatst in de rubriek "vrije tijd en tuin" .

1868 6 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 7, 2020 om 14:37
7210 Antwoorden / 3 Vragen
gerbera
door gerbera - Aug 7, 2020 om 14:43
7372 Antwoorden / 14 Vragen

edit

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 7, 2020 om 15:42
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ik zie in deze de eventueel al gegeven antwoorden niet omdat het geen dubbelpost is in deze rubriek. De andere genoemde rubriek was als test uitgeschakeld door mij.

Ik neem aan dat er al als antwoord is gegeven dat Mr. Frank Visser actief is voor een andere en commerciële omroep en u dat bijv. hier : https://www.uitzendinggemist.net/programmas/8118-Mr._Frank_Visser_doet_Uitspraak.html kunt terugzien.  Of hier: https://www.kijk.nl/programmas/mr-frank-visser-doet-uitspraak/ZMeF6bC3vW1

Be
door Beyos - Aug 14, 2020 om 11:39
7 Antwoorden / 10 Vragen

n.a.v. antwoord Heremietkreeft: ik had in mijn vraag al aangegeven dat het mij niet was gelukt om het advies van mr.Visser in de uirzending "mr.Visser rijdt visite" van 31 oktover 2019 terug te zien. Alleen het hondenpoepprobleem van Utrechter Jopie werd in die "uitzending gemist" vermeld. Het gaat dus niet om een uitzending van "mr.Visser doet uitspraak".

Vandaar dat ik nogmaals een beroep doe op de andere lezers van Kassa om mij te helpen aan het betreffende advies van mr. Visser gedaan in de uitzending "mr.Visser rijdt visite" van 31 oktober 2019 !

gerbera
door gerbera Aug 14, 2020 om 12:28
7372 Antwoorden / 14 Vragen

U heeft deze vraag gesteld in 2 verschillende rubrieken en dat is erg verwarrend, zeker al u in de verkeerde rubriek op uw vraag terug komt. Als u hier  kijkt ziet u wat oplossingen.

panter22
door panter22 Aug 14, 2020 om 16:49
6599 Antwoorden / Vragen

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 15, 2020 om 07:08
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Mr. Visser heeft het voor elkaar gekregen dat er een wet is aangenomen waarin staat dat de gemeente Maarssen de hondenpoep moet verwijderen, wordt dat niet gedaan dan plegen zij een strafbaar feit en kan Jopie aangifte doen.
Als die aangifte niet in behandeling wordt genomen moet Jopie aandringen en kan als volgende stap naar de rechtbank stappen en stap 3 is de procureur-generaal inschakelen.
Dat was het advies van Mr. Frank Visser. (Ik heb het programma even uitgekeken).
Jopie bleef strijdbaar achter.
https://www.uitzendinggemist.net/aflevering/493372/Mr._Frank_Visser_Rijdt_Visite.html

Be
door Beyos - Aug 24, 2020 om 16:29
7 Antwoorden / 10 Vragen

Sjoppy bedankt voor je antwoord en de moeite die je hebt gedaan om die uitzending op te sporen (het was mij namelijk niet gelukt).
Ben benieuwd of Jopie de door mr.Visser geadviseerde procedure ook heeft gevolgd.

sjjoppy
door sjjoppy Aug 24, 2020 om 19:33
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, daar ben ik ook benieuwd naar, het zal wel lukken denk ik want hij komt beslagen ten ijs. ;-)