aa
door aapje85 Feb 24, 2004 om 18:02
Huishouden & energie

Hoog verbruik, wat te doen?

IN 2002 ben ik van Essent naar Greenchoice overgestapt. Greenchoice heeft een voorschotbedrag berekend op basis van een geschat verbruik.
Na 3 maanden kreeg ik van Greenchoice een jaarafrekening, ik moest 400 euro bijbetalen. Ik had in 3 maanden tijd een verbruik van meer dan 3000 kWh, wat ik voorheen bij Essent nog niet eens in een heel jaar verbruikte. Ik heb contact opgenomen met Greenchoice en in eerste instantie kwam de communicatie moeilijk op gang, maar uiteindelijk gaven ze toe dat dit wel een erg hoog verbruik was. Ze adviseerden mij contact op te nemen met Essent (de netwerkbeheerder) om de meter te laten ijken, want dit kon alleen op verzoek van de klant gebeuren. (in hun algemene voorwaarden staat echter dat dit zowel op verzoek van de klant alswel vd leverancier kan!)
Zo gezegd zo gedaan, ik nam contact op met Essent, maar aldaar werd mij verteld dat dit te makkelijk gezegd was van Greenchoice, ik moest eerst maar eens nagaan of ik geen defecte apparaten oid in huis had staan en of er geen nieuwe energievretende apparaten bij waren gekomen.
Dit was echter niet het geval..... van Greenchoice hoorde ik niets mee en ik ben teruggegaan naar Essent.
Deze week krijg ik echter een brief van Greenchoice waarin vermeld staat dat ik meer als 1400 euro moet bijbetalen, ik heb over 12 maanden een kleine 12.000 kWh verbruikt!
Ik woon in een eenpersoonsportiekwoning, er zijn geen evranderingen noch in gezinssamenstelling noch in aanschaf van apparaten oid.
WAt kan ik nu het beste doen? Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

578 3 Rapporteer

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:50
504 Antwoorden / 8 Vragen

Het belangrijkste dat u nu eerst moet doen zijn voor uzelf de meterstanden per week bijhouden, daar dit probleem niet zomaar over gaat nu u terug bij uw oude leverancier bent.
Er bestaat een kans dat uw meter niet juist werkt of dat er ergens stroom afgetapt wordt van u, al komen deze beide dingen erg weinig voor.
Als u zeker bent dat het niet aan uw apparatuur kan liggen.bv. een vrieskist die defect is, moet u door uw huidige leverancier de instalatie laten controleren.
Als hier uit komt dat er een defect is zult u Greenchoice hiervan schriftelijk een het liefst aangetekend op de hoogte stellen, in hun algemene voorwaarde staat dat u dan recht heeft op een verekening welke max 24 maanden terug gaat.
12.000 kwh is voor bijna elk huisgezin een verbruik dat niet normaal is dus er is iets mis, maar nogmaals wacht niet te lang en onderneem aktie.
Groeten: Gery

r.
door r.weijers - Apr 16, 2004 om 12:50
30 Antwoorden / 1 Vragen

Heel snel handelen en kijken waar het lek zou zitten.
Heel eenvoudig zelf uit te voeren.
Als u naar uw meter kijkt zal deze als een slijptol in de rond vliegen(dat is niet normaal)
om te kijken waar het meeste stroom verbruikt wordt kan u zekering voor zekering uit zetten en de meter in de gaten houden.
tekens zal hij langzamer draaien als het goed is en als alles uit staat moet hij dood stil staan.
is dat niet het geval is het zaak een instalatie buro te bellen en het probleem voor te leggen.
deze kunnen desnoods een tussen meter plaatsen ter controle van uw huidige meter.
Tevens vraag ik mij af hoe uw leverancier een de gegevens komt waarom hun hun rekening basseren ik neem aan dat u die opgegeven hebt (is het mischien niet zo dat er een fout is gemaakt met het opgeven van de meterstand???)
suc6 verder

ie
door ieks - Jul 13, 2004 om 00:23
5 Antwoorden / 1 Vragen

nummer essent netwerk: