de
door des11 Jul 3, 2020 om 16:17
Huishouden & energie

Ik heb een huurcontract getekend maar wil er vanaf

Ik heb twee weken terug een huurcontract getekend maar wil hier nu graag vanaf omdat de kamer niet word opgeleverd naar verwachting. Kan ik er nu nog vanaf?

1177 8 Rapporteer

getty
door getty - Jul 3, 2020 om 16:35
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Hoe bedoelt u met de kamer wordt niet opgeleverd? Graag wat meer informatie.  En heeft u al contact gehad met de verhuurder?

rj
door rjw - Jul 3, 2020 om 16:35
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Is het niet makkelijker om het gesprek aan te gaan zodat de kamer wel wordt opgeleverd naar verwachting? Kamers liggen niet voor het oprapen.

edrick3
door edrick3 - Jul 3, 2020 om 16:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kijk eens in de Voorwaarden van je huurcontract wat daar staat over opzeggen.
Hoezo niet 'opgeleverd naar verwachting'?

Magnum007
door Magnum007 - Jul 3, 2020 om 17:28
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Des,

Het antwoord is : ja

diumenge
door diumenge Jul 3, 2020 om 17:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat weet je helemaal niet.

Magnum007
door Magnum007 Jul 3, 2020 om 17:59
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Diumenge,

Vanwege de woningnood zijn er genoeg anderen, die niet zo kieskeurig zijn.

diumenge
door diumenge Jul 3, 2020 om 18:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Totaal niet relevant. Je geeft TS verkeerde informatie.

Magnum007
door Magnum007 Jul 3, 2020 om 18:02
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Diumenge,

Hoe kom je daarbij?

Het gaat om een huurcontract geen koopcontract......

getty
door getty Jul 3, 2020 om 18:09
4179 Antwoorden / 10 Vragen

En huurcontract is niet bindend?
Minimaal geldt  een opzegtermijn en/ of eventuele looptijd bij een contract met bepaalde tijd.

diumenge
door diumenge Jul 3, 2020 om 18:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe kom jij erbij dat je van een ondertekend contract af kan?

Donuts
door Donuts Jul 3, 2020 om 18:36
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien kan die Magnum zich met antwoorden beperken tot zaken waar hij ECHT verstand van heeft? Niemand heeft wat aan die foute of de vele niet terzake doende antwoorden van u!

tenormin
door tenormin Jul 3, 2020 om 18:46
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@magnum007, het antwoord is ja. Hoezo, kent u de TS of zijn/haar situatie? Hoezo zou een getekend huurcontract niet geldig zijn? Reken maar van yes.

aurora1
door aurora1 - Jul 3, 2020 om 18:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat staat in het contract? Mogelijk vindt u daar al het antwoord.

En wat bedoelt u met "de kamer niet wordt opgeleverd naar verwachting"?

ne
door neodutchio - Jul 3, 2020 om 18:45
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Als u bedoeld dat de kamer niet op tijd opgeleverd wordt, dan zijn er situaties denkbaar waarin dat gewoon mag. Maar zonder informatie valt daar niets over te zeggen.
Als u bedoeld dat de kamer niet opgeleverd gaat worden zoals besproken, dan kunt u een ultimatum stellen waarin het wel gedaan moet worden.

alfatrion
door alfatrion - Jul 4, 2020 om 07:41
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, u kan er vanaf. U zal wel eerst een ingebrekestelling moeten versturen. U hoeft niet te betalen voor dw periode dat u de ruimte niet kan gebruiken.

ne
door neodutchio Jul 4, 2020 om 09:39
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Het ligt er helemaal aan wat er besproken is. Het verhaal is verre van duidelijk. "Naar verwaching". Verwachting van wie? Als ik zou verwachten dat de verhuurder de kamer zwart zou schilderen en de ramen zou dichtmetselen, kan ik dan ook annuleren omdat het niet naar mijn verwachting opgeleverd wordt?

panter22
door panter22 - Jul 4, 2020 om 08:29
6599 Antwoorden / Vragen

Bij het tekenen van het huurcontract ontvang je meestal direct de sleutel.
Als de kamer tegenvalt en je hebt een huurcontract voor onbepaalde tijd, dan zul je een maand huur moeten betalen en daarna kun je er van af.
Heb je de kamer niet van tevoren bekeken?