We
door Weq Jan 18, 2020 om 09:06
Huishouden & energie

Instellen electrische vloerverwarming badkamer

Twee vragen

wat is de ideale temperatuur?

op hoeveel graden lager zet ik hem in  al de uren dat ik de badkamer niet gebruik?

24236 9 Rapporteer

getty
door getty - Jan 18, 2020 om 09:12
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wat zei uw installateur  hierover?

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 18, 2020 om 09:13
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Uit de link:

JE BADKAMER OPTIMAAL VERWARMEN

Een kille badkamer is ieders grootste nachtmerrie. De ideale temperatuur tijdens gebruik ligt rond de 23 graden, een temperatuur die je het best bereikt door vloerverwarming te combineren met een praktische handdoekradiator.
https://vasco.eu/nl-nl/blog/verwarming-algemeen/wat-de-ideale-kamertemperatuur-je-woon-bad-en-slaapkamer#

tijger1
door tijger1 - Jan 18, 2020 om 09:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat kan een ander natuurlijk helemaal niet voor u bepalen. En ook hangt het er maar van af hoe lang u in de badkamer bezig bent en of u in bad gaat of even doucht.

Persoonlijk houd ik het daar koel.

Maar probeer het gewoon uit, dan weet u wat u prettig vindt. Een electrische verwarming warmt snel op.

me
door mein33 - Jan 18, 2020 om 10:08
5658 Antwoorden / 28 Vragen

1/ wat is de ideale temperatuur.

Voor mij is een koude badkamervloer ideaal, maar u heeft verwarming laten plaatsen en dat zult u vast niet gedaan hebben als 'koud' uw voorkeur zou hebben.
Doe dan maar lekker warm, maar net niet zo warm dat u moet gaan staan huppelen omdat het u te warm onder uw voeten wordt.   ;-))

2/ wat te doen als u de badkamer niet gebruikt.

Uit die overbodige luxe, want een (lauw)warme vochtige badkamervloer is een riante en luxe broedplaats voor biljoenen bacteriën !!!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 18, 2020 om 10:23
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Normaliter, evenals bij andere verwarming 's nachts niet kouder dan 15 graden omdat bij lagere temperatur opwarmen  daarna releatief meer energie kost.

De dagtemperatuur bepaalt u zelf. Als u de badkamer apart kunt regelen kan de temperatuur daar lager zijn en zal zodra u de deur van de badkamer open zet de badkamer op zich al snel de temperatuur van aangrenzende ruimtes aannemen. Nooit lager dan bijv. 5 graden boven '0'. Uiteraard voor het benutten van de vloerverwarming deze wel op een hogere temperatuur instellen voordat u de badkamer benut. Met electra gaat het wel snel. Daarbij is tevens aan de orde dat de badkamer ook opwarmt op het moment dat uw douche waarm water afgeeft.

aurora1
door aurora1 - Jan 18, 2020 om 11:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou het gewoon uitproberen. Immers wat de één warm vindt, vindt de ander koud. En de een leest er een boek en een ander weet niet hoe snel hij weer de badkamer uit moet.
Het maakt vast ook verschil hoe warm het in de omliggende ruimten is.

@H
door @HENK@ - Jan 20, 2020 om 13:45
159 Antwoorden / 1 Vragen

ehhhhhh........... misschien die temperatuur die je zelf aangenaam vind??

begin eens richting lichaamstemperatuur, dan kun je altijd nog op of neer zonder gelijk verbrande voetzolen te hebben

Gewoon even uitproberen lijkt mij, het is voor iedereen verschillend!!!

1paul
door 1paul Jan 20, 2020 om 14:28
3147 Antwoorden / 0 Vragen

LOL 37 graden???

aurora1
door aurora1 Jan 20, 2020 om 14:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ha ha.

@H
door @HENK@ Jan 20, 2020 om 15:20
159 Antwoorden / 1 Vragen

alleen de vloer bedoelde ik, lekker aan de voetjes hoor :-)

@H
door @HENK@ Feb 1, 2020 om 14:56
159 Antwoorden / 1 Vragen

ennehhhhhh  @ 1PAUL en AURORA1 .... lees de link van MALTY eens..... mijn antwoord was gewoon zelf beredeneerd maar in die link staat naar mijn idee toch wel iets soortgelijks dus zo erg dom was het toch niet lijkt mij !!!

mo
door mof - Jan 20, 2020 om 14:57
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Niet te beantwoorden. U bepaalt zelf wat u een aangename gebruikstemperatuur vindt. En hoeveel u de thermostaat lager zet heeft te maken met de warmteverliezen van uw badkamer. Is deze goed geisoleerd dan kunt u die lager zetten dan wanneer er meer warmte weglekt.