Is de slimme meter nou goed
We krijgen vrijdag een slimme meter zijn de problemen nou opgelost met de meter. omdat laatst in jullie uitzending nog zo veel meters niet goed waren en op nieuw op gehangen werden kun je dat ook weigeren? je hoort zoveel verhalen . hoor ik hier nog wat van?
Tip; Noteer de meterstanden voordat de oude meter verwijderd wordt!
Die wordt sowieso genoteert en zelfs gefotografeerd voordat men gaat demonteren. Althans in mijn geval was dit zo vorig jaar zo.
Ja, dat is in jouw geval gebeurd. Je moet gewoon zelf zorgdragen voor je eigen verantwoording en administratie. In plaats van af te gaan zitten wachten en hopen dat alles goed gaat.
Noteer dus zélf je meterstanden op wat voor een manier dan ook en bewaar dit goed.
Nog een tip. Kijk ook naar de eventuele meterstanden op de nieuwe meter. Ze schijnen niet allemaal op nul te staan. Laat de monteur de standen van de oude en de nieuwe op de werkbon zetten met zijn handtekening en bewaar die goed.
@nicco, als u Vrijdag een slimme meter krijgt gaat u er dan maar van uit dat deze meter okay zal zijn. In de KASSA uitzending ging het over verkeerde (oudere) meters. Gewoon uw standen bijhouden en ook bij uw leverancier op Uw "mijn ??" inloggen en kijken of en wat u verbruikt. Weet niet waar uw slimme meter vandaan komt, vandaar de vraagtekens.
Nog een tip; noteer het nummer en maak foto's van de oude meter zodat men niet met het verhaal kan komen dat deze beschadigd is en de meterstanden daardoor niet kloppen.
Je kunt een slimme meter altijd weigeren als je dat wilt, je bent niet verplicht er een te nemen. Kan wel zijn dat een oude meter vervangen moet worden, maar dan nog hoef je geen slimme meter te laten hangen.
Weigeren van een slimme meter werd/ wordt vaak met name vanwege de zorg over de veiligeheid van eigen gegevens/ privacy-issues gedaan, en minder vanwege eventuele technische mankementen. Die zijn later pas aan het licht gekomen.
Het is wel zo dat als je achteraf toch een slimme meter wil, je dat dan zelf moet betalen.
Die wordt sowieso genoteert en zelfs gefotografeerd voordat men gaat demonteren. Althans in mijn geval was dit zo vorig jaar zo.
Laat niet alleen aan een ander hetgeen je zelf ook nog kunt doen.
Zelf kort voor de wisseling ook een fototje maken van de meterstanden en goed bewaren bij het kopieformulier welke u van de monteur krijgt. Krijgt u dat niet, vraag er dan om !
Doe dit ook bij de ingebruikstelling van de nieuwe meters als de tellerstand(en) anders mocht zijn dan nul.
Je kunt ook een "slimme" meter uitzetten, zodat je weer jaarlijks de standen moet doorgeven.
Beter dan dat zij iedere 3 maanden je mailbox volstoppen met onnodige informatie, zoals hoeveel je gebruik is en wat je al verbruikt hebt.
De tijd kun je niet terugzetten, dus wat moet je dan met die rotzooi.
Wat je met die rotzooi in je mailbox moet? Misschien op tijd je voorschot bij sturen?
Je kan de communicatie van deze meters wel laten uitzetten, maar dat verandert niets aan de meetwaarden die ze doen en daar is het Ts. naar mijn idee om te doen.
En eens in de driemaanden een overzicht krijgen, moet je wel zelf activeren als je daar een dringende behoefte aan hebt.
Als de meter weinig verbruik aangeeft, is hij goed. Geeft de meter veel verbruik aan, dan is de meter vanzelfsprekend niet oké.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer