wm
door wmbremmer Mar 8, 2008 om 14:35
Huishouden & energie

IS ELEKTRAN een goedkope en betrouwbare energieleverancier??

ELEKTRAN
Is ELEKTRAN een betrouwbare en goedkope energieleverancier.
Wie heeft er ervaring mee?
Op moment levert RENDO mij de energie, maar hun prijzen zijn nogal gestegen.
Wie geeft me goed advies??

W. B.

656 8 Rapporteer

stacey
door stacey - Mar 8, 2008 om 14:43
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Kijk even hier;

Hieronder ziet u een overzicht van energieleveranciers op volgorde van consumentenwaardering.

Alle energieleveranciers

Als je dan op de leverancier klikt krijg je revieuws van klanten te zien.

Succes,

johanpc
door johanpc - Mar 8, 2008 om 14:50
1379 Antwoorden / 2 Vragen

In die lijst staat ook nog GO-Energy maar die is zo goed als zeker failliet, ze hebben gisteren uitstel van betaling aangevraagd.

En volgens de nma is dat de voorbereiding tot het failliesement.

poltol
door poltol - Mar 8, 2008 om 15:57
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

GO Energie is dus al failliet verklaard.

http://www.nu.nl/news/1469332/32/Energiebedrijf_Go_Energy_failliet.html

Vr.gr. poltol

johanpc
door johanpc - Mar 8, 2008 om 16:11
1379 Antwoorden / 2 Vragen

@poltol dit staat inmiddels ook op de site van de nma, dus mensen opgepast bij overschakelen naar relatief kleine  onbekende leveranciers!

Kijk eerst op de site's van nma en dte.

hans

nb
door nbw - Mar 11, 2008 om 02:33
521 Antwoorden / 24 Vragen

Rendo bestaat eigenlijk al niet meer. Is een paar jaar geleden overgenomen door het Belgische Electrabel.

Ken elektran niet, maar verbaas me wel over de eerder gegeven antwoorden die verwijzen naar vergelijkingssites. En er zijn veel vergelijkingssites van allerlei producten en diensten te vinden op het internet. Echter deze sites zijn meestal niet accuraat of laat staan neutraal is mijn ervaring. Zelfs sites waar consumentenprogramma's naar verwijzen zijn absoluut niet waterdicht.

De oorzaak is meestal de complexiteit en diversiteit van het product(=energie).

Het loont de moeite zelf bij de energieleveranciers te surfen en daar de prijzen te bekijken. Kijk vooral naar de gasprijs, de grootste kostenpost op een energierekening.

Tot slot als er geen problemen zijn is elke leverancier betrouwbaar.Echter zodra er vragen of problemen zijn ben je bij de grote spelers al gauw overgeleverd aan callcentra en daar wordt je echt niet vrolijk van als klant.

Nogmaals kijk naar de prijzen en kies dan de minst grote.

ni
door nicobart - Nov 5, 2008 om 09:35
5 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds de overname 1-1-2008 is dit een onbetrouwbaar zaakje geworden. Stiekeme tariefsverhogingen, voorschotverdubbeling zonder enig bericht enz. Voorheen een prima bedrijf  en goede tarieven. Nu helaas afgezakt naar de duurdere leveranciers en een belabberde service.

ha
door harlequino - Jan 22, 2009 om 17:51
5 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas!!!!!
Anno 2009 is elektran niet goedkoop meer, en niet betrouwvaar.
Hun administratie is een rotzooitje
Hun helpdesk is verstopt achter 0900 en bovendien menenst met lieden die doen aslof ze achterlijk zijn. Of ze hebben van bovenaf de opdracht zo weinig mogelijk en zo onduidleijk mogelijke informatie te geven.
Op emails krijg je de meest rare en niet relevant antwoorden.
Het lukt mij niet eens mijn contractgegevens te checken bij Elektran.
Overstappen en wegwezen dus bij deze club !!!!!

wm
door wmbremmer - Jan 22, 2009 om 17:55
57 Antwoorden / 55 Vragen

Beste Harlekino,

GELUKKIG ben ik een jaartje terug NIET met Elektran in zee gegaan. Sindsdien heb ik alleen maar negatieve berichten gehoord over Elektran.
Sinds juli 2008 ben ik overgestapt naar D.G.B. in Hardenberg. Tot nu toe ben ik redelijk tevreden over hen, al is hun administratie ook niet altijd op orde, maar ze is wel VEEL BETER DAN RENDO HOOGEVEEN. Die maakten er het laatste jaar echt een potje van.
OOk wat prijs betreft is D.G.B. een aanrader.
Met vr. gr.

W. Bremmer