Ti
door Timniessen Jan 4, 2019 om 19:29
Huishouden & energie

Kosten in rekening brengen voor prijsopgaaf reparatie wasmachine

Een tijdje geleden was mijn wasmachine kapot. Ik heb een lokale witgoedhandelaar elektroworld Van Den Broek uit Boekel gevraagd om een prijsopgave te geven voor het repareren van de machine. Ze zijn 5 minuten wezen kijken en hebben me naderhand gebeld met de prijs voor reparatie. Dit bleek zo duur, 250 euro, dat we hiervoor niet hebben gekozen en gezocht hebben naar een nieuwe wasmachine. Die hebben we uiteindelijk bij coolblue besteld. 4 weken later krijgen we een factuur van de lokale witgoedhandelaar met onderzoekskosten (35 euro) en voorrijkosten (30 euro, de zaak ligt 400 meter van mijn woning). Is dit normaal om voor een prijsopgave 65 euro in rekening te brengen? Ik heb ze al gebeld maar willen met geen mogelijkheid meebewegen. Groeten Tim

1598 12 Rapporteer

panter22
door panter22 - Jan 4, 2019 om 19:36
6599 Antwoorden / Vragen

Je had van tevoren even moeten vragen hoeveel het ging kosten.
De monteur komt niet gratis even kijken. Het is normaal dat je daar voor moet betalen,
Als je bij deze zaak je nieuwe wasmachine had gekocht, dan had je die kosten niet hoeven betalen.
Maar je koos voor een wasmachine bij de goedkopere Coolblue.
De rekening is niet onredelijk hoog, dus je moet betalen.

marita5
door marita5 - Jan 4, 2019 om 19:37
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo TimNiessen ,

Onderzoekskosten kan ik me voorstellen , maar voorrijkosten niet .
Op hun site staat geen voorrijkosten , dus verwijs naar hun eigen site , klik op de rode regel .

https://www.electroworldwimvandenbroek.nl/

Cookies
door Cookies - Jan 4, 2019 om 19:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vind dit heel normaal, ja. Jij werkt toch ook niet voor niks? Gewoon de rekening netjes betalen en in het vervolg duidelijker afspraken maken.

Geen voorrijkosten is natuurlijk als zij de reparatie opdracht krijgen.

ne
door neodutchio - Jan 4, 2019 om 19:51
5165 Antwoorden / 12 Vragen

En waarom denkt u dat deze man gratis zou werken? Als u daar een nieuwe wasmachine gekocht zou hebben zou het bedrag weer in mindering gebracht worden. Nu heeft deze man werk moeten verrichten voor u (langskomen, prijzen van onderdelen opvragen en u dat berichten) en wil daar graag voor betaald worden.
Overigens niet netjes om eerst deze man een worst voor te houden en vervolgens elders te gaan bestellen.

Thijs12
door Thijs12 - Jan 4, 2019 om 19:55
554 Antwoorden / Vragen

Ik vind dit volledig terecht. Je had het je buurman ook kunnen gunnen. Dan had je dit niet hoeven te betalen. En ze zijn zeker niet duurder dan Coolblue.

tenormin
door tenormin - Jan 4, 2019 om 19:59
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Hi tim, volledig normaal dat ze de rekening sturen, je werkt zelf ook niet voor niets, neem ik aan? Je vraagt iets, men komt kijken en.... vervolgens ga je niet met reparatie akkoord. Maakt niet uit dat ze maar 400 meter bij je vandaan wonen; is een standaard prijs: voorrij kosten. Begrijp dus, heel logisch, dat ze niet willen "meebewegen".

lo
door lovewinnie - Jan 4, 2019 om 20:08
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Tuurlijk is dat normaal. Ze werken niet voor niks. wellicht als u bij die witgoed handelaar nieuw witgoed had besteld had u wellicht deze rekening niet hoeven te betalen maar u hebt besloten ergens anders te kopen . Dit bedrag eirdt dan in mindering gebracht (tenmiste tot nu toe bij al mijn aankopen bij witgoed zaak)
Hij komt langs, maakt tijd vrij, doet onderzoek, maakt offerte en dat is niet goedkoop. Afstand is niet van belang  Voorrijkosten is er niet als u daadwerkelijk wat koopt. Wel voor reparatie of prijsopgave /offerte. Das bij veel bedrijven zo

Ka
door Kassagebruiker - Jan 4, 2019 om 20:17
683 Antwoorden / 5 Vragen

Vraagsteller,

Als U een bedrijf had wat was machines zou repereren, en niets zou rekenen voor UW arbeidstijd en UW autokosten en als de reparatie niet doorgaat, ook als de klant naar de goedkopere concurentie op de hoek de nieuwe machine koopt, dan zit U snel bij de rechtbank voor uw faillietverklaring.
Als de machine bij u gekocht zou worden, is het bespreekbaar om die kosten niet in rekening te brengen.

aurora1
door aurora1 - Jan 4, 2019 om 20:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat valt me nog mee gezien de tijd die ze voor dit alles kwijt waren.

tommd
door tommd - Jan 4, 2019 om 20:51
9 Antwoorden / 0 Vragen

Van Den Broek is een uitstekende vakzaak metprima service; als u ze het woord had gegund weet ik zeker dat ze een prima voorstel hadden gedaan. Als u de fabrieksmonteur een prijsopgave had laten doen was u nogveel duurder uit geweest.Ik zou maar snel betalen als ik u was..

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2019 om 21:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u uw wasmacine bij dat bedrijf gekocht zou hebben, hadden ze vast niets in rekening gebracht voor dat onderzoek.

Maar blijkbaar kon u goedkoper terecht bij Coolblue en vindt u dat dat andere bedrijf maar voor niets moet werken.

Zeg dan ook maar tegen het einde van de maand tegen uw werkgever dat u geen salaris hoeft te hebben. Wat u werkt uiteraard ook voor niets.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 5, 2019 om 12:34
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Idem: dat is het gevolg als iemand (u dus) een witgoedhandelaar benaderd voor een eventuele reparatie en daarvoor ook bij u komt kijken en u dan vervolgens via het web een andere machine koopt.

Heeft u niet overwogen om den een nieuwe bij deze winkel te kopen met ook nog het voordeel van gemakkelijker repareatie zou er iets aan de hand zijn met de machine. Als een winkelier wel werk verrcht en dat niet in rekening brengt maar als dank elders wordt gekocht, dan is die winkelier snel failliet.